Vaarwel Octavia......... welkom Superb

Michel

Forumguru
Die oplossing heb ik al geprobeerd, maar dat helpt niet permanent. Bij het bezoek aan de garage werkte de ontgrendeling wel weer goed - zal je altijd zien - maar momenteel gaat de klep niet meteen open.
Volgens de garage ligt het aan de ontgrendelingsmotor die niet altijd goed door krijgt dat de klep open mag. Daar hebben meerdere Superbs last van. Vervanging zou ongeveer € 140,00 gaan kosten, maar omdat het mechanisme bij de garage wel weer werkte, hebben de garage en ik besloten om het voorlopig zo te laten.

Michel

Forumguru
Vandaag heb ik de auto achter moeten laten bij de dealer. Ongeveer drie weken leden geleden kreeg ik geheel onverwacht de melding dat het koelvloeistofreservoir leeg was en moest worden bijgevuld. Daar sta je dan aan de andere kant van Nederland. Na het bijvullen gebeurde er eigenlijk niet veel meer, maar het zat me toch niet lekker.

Vandaag dus maar naar de dealer. Conclusie: het lager van de waterpomp is kaduuk. Ik mocht de auto niet meer meenemen. De teller staat inmiddels op 192.000km, dus het is geen schande. Binnenkort gaat de Superb er toch uit, maar met dit defect kan ik hem natuurlijk niet verkopen.

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Dat is zeker geen schande op die km stand een kapotte waterpomp. Verder veel mankementen bij het bereiken van die respectabele km stand?

Michel

Forumguru
Het is zeker geen schande. Ik ben dik tevreden met de betrouwbaarheid van mijn Superb.

Even een opsomming van de problemen die ik met hem heb gehad:
- Probleem met stuurslot, waardoor motor niet altijd uit was te schakelen (garantie)
- Aerodynamische afdekking tot twee keer toe eraf gereden, uiteindelijk niet meer vervangen
- Defecte claxon, waardoor er nog maar 1 toon klonk
- De aanslag rubbers van de schokdempers achter waren op een gegeven moment compleet op
- Ik heb nu last van een bekende kwaal van dit platform: cuppende (achter)banden
- De eerder genoemde waterpomp, eigenlijk het eerste serieuze probleem
- Verschillende defecte lampjes (drie stadslichtjes, drie keer kentekenplaatverlichting en drie keer dagrijverlichting), maar dat is niet zo raar
- Soms problemen met het openen van de tankklep (zie boven)

Verder niets, ook geen vervanging van drukplaat/koppelingsplaat of remmen. De eerste set blokken en schijven zit er nog steeds onder. Niet zo vreemd als je voornamelijk snelweg rijdt.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan