Vaarwel Octavia......... welkom Superb

Michel

Forumguru
Het was niet een makkelijke beslissing, maar na ruim 130.000 km te hebben gereden in mijn trouwe Octavia vond ik het zo langzamerhand weleens tijd worden om naar een opvolger te gaan kijken. Laat ik voorop stellen dat de Octavia tot op heden mijn beste auto tot nu toe is geweest, maar na vorige week een Superb Combi in Storm Blue metallic in de showroom van mijn dealer te hebben gezien en vandaag proef te hebben gereden was ik helemaal om! Weliswaar heb ik in een diesel proefgereden, maar na wat wikken en wegen en advies van de verkoper heb ik toch voor de 1.4 TSI versie gekozen.

Hier mijn configuratie:
- Skoda Superb Combi 1.4 92 KW/125 PK TSI Ambition Artic
- Kleur: Storm blue metallic
- Interieur: Emory zwart (zwart/zwart)
- 17" inch Trifid incl. 4 seizoenenbanden en slotbouten
- Reservewiel kit
- Trekhaak met afneembare kogel

Een erg complete uitvoering, waarbij nog weinig valt te wensen, want de Artic versie is nog completer uitgerust dan de Ambition Businessline. De Artic heeft namelijk ook nog:
- Elektrisch verstelbare voorstoelen
- Geheugenfunctie op bestuurdersstoel en buitenspiegels
- Interieur Emory Antraciet met lederen/alcantara bekleding
- Sunset (extra donker getinte ramen achter)
- Verwarmbare voorstoelen

De auto wordt in januari 2013 geleverd, dus het wordt nog even wachten gedurende de komende feestmaand.

Gefeliciteerd! De Superb heb ik altijd al een schitterende auto gevonden, zeker in de Combi en al helemaal in deze kleur. Echt een geweldige keuze, ik had het zelf niet beter kunnen doen ;)

Nu wordt het wachten, heel... lang... wachten... :koffie:

Pendragon

Donateur
Gefeliciteerd Michel en succes met wachten....altijd vervelend dat wachten :D Ik ben ook benieuwd hoe je de 1.4TSi in de S2 gaat vinden. Ik heb hem nu ook, vind het een fijne motor, maar boven de 130 vind ik (bij mij tenminste) dat hij wel wat gaat trillen. De vraag is nog of dat nu van de motor komt of van het onderstel of misschien van mijn banden daar ben ik nog niet uit/achter.

Sk_Hans

Forumguru
Mooie auto. Gefeliciteerd ermee. De Arctic uitvoering biedt inderdaad heel veel mooie extra's. Ik heb zelf een paar weken geleden een Octavia Combi 1.4 TSI Arctic besteld, die ook begin jan geleverd wordt. Het wachten duurt inderdaad lang.

Gisteren merkte mijn vrouw overigens nog op dat ik geluk had dat mijn Octavia al besteld was voor dat nieuwe regering met haar absurde plannen kwam......

MartijnMeppel

Nieuw lid
type artic is hetzelfde als de tour de france editie die ik vorig maand kreeg, heerlijke complete auto

echter mijn 1.6tdi vond ik echt niet passen bij zo'n zware auto dus na obd-tuning voelt het pas echt goed, dus ook ik ben benieuwd hoe je de 1.4 benzine gaat bevallen

Michel

Forumguru
@Allen: dank voor de felicitaties. En ja, het is even afzien de komende weken, maar dadelijk wel een mooi begin van 2013

@Pendragon: De 1.4 TSI motor in mijn Octavia trilt eigenlijk nooit, ook niet bij hogere toerentallen of snelheden. Dat vond ik gisteren bij de 1.6 TDI wel meer aanwezig.

@Sk_Hans: Ja, die regeringsmaatregelen zijn mij (helaas) ook bekend, maar ze hebben mij er niet van weerhouden om gisteren mijn vierde Skoda in ruim 10 jaar tijd bij S-Point te bestellen.

@MartijnMeppel: Op zich is die diesel wel een lekkere motor, maar je moet wel veelvuldiger schakelen om de gang er in te houden. Ik ben ook benieuwd hoe de 1.4 TSI het in een Superb gaat doen. Volgens de specificaties is hij wel iets langzamer dan in de Octavia. Dat is natuurlijk begrijpelijk. We gaan het zien. Je hebt zelf trouwens ook een hele mooie Superb!

Je gaat er blij mee zijn hoor die 1.4 is geen racemonster maar gaat vlot genoeg vooruit en dat je vlug over de snelheidslimiet zit.

Miez1

Forumguru
Lijkt mij een smaakvolle combi. En nu kan het grote wachten beginnen, heel veel succes ermee!

Alles gute !

Miez

Michel

Forumguru
Bij de proefrit die ik met de demo heb gemaakt, had ik op de terugreis ook even mijn ouders meegenomen naar de dealer. Konden ze ook meteen de immense ruimte van de Superb bewonderen.
Eenmaal aangekomen bij de dealer raakten ze beiden toch wel geïnteresseerd in een kleiner model van Skoda: de Citigo.

Na enig wikken en wegen en een proefrit vandaag hebben ze de knoop doorgehakt en hun bijna 13 jaar oude Daihatsu Cuore ingeruild voor een Skoda Citigo Elegance 44kw/60 PK met 5 deuren, All-Season pakket, Media pakket, rokerspakket, Move & Fun en reservewiel. Kleur: Midnight Blue. Levertijd: tweede helft januari 2013.

Michel

Forumguru
Scherp opgemerkt! :) De kleur van het reservewiel zal wel zwart zijn.

Bedankt voor de felicitaties!

Michel

Forumguru
Vandaag de kentekengegevens ontvangen en de verzekering in orde gemaakt. Nog een nachtje slapen en een dagje werken. Morgenavond staat de Superb dan klaar en wordt de trouwe Octavia ingeleverd.

Miez1

Forumguru
Hi Michel, dat wordt een lang nachtje....:)

Geniet er morgen lekker van!

Alles gute!

Miez

Bovenaan Onderaan