UV Car Shades vs Sonniboys

Aiii

Lid
Toch laat ik ze ook in de winter gewoon zitten. Ben zo gewend aan mijn auto met verduisterde achterramen dat ik niet zonder meer zou kunnen. Bovendien vindt ik het zicht ook met zonwering nog meer dan voldoende.

Heb iig nog niemand omver gereden het afgelopen jaar. (voor zover ik weet) :D
 
Kijk dan ook even hier:

20% korting op zonneschermen


Houdt zon en warmte buiten
In de zomer hopen we natuurlijk allemaal op mooi weer. Maar in de auto is teveel zonlicht niet altijd even fijn. Met de originele Škoda zonneschermen zorgt u ervoor dat het interieur van uw Škoda minder snel opwarmt – zonder het zicht rondom en de verkeersveiligheid nadelig te beinvloeden. De zonneschermen kunnen heel eenvoudig worden aangebracht, zijn makkelijk te hanteren en hebben een perfecte pasvorm.
Omdat u lid bent van VerrassendŠkoda, profiteert u nu exclusief van 20% korting op zonneschermen voor de achterste zijruiten, achterportieren en achterruit.
Bijvoorbeeld voor de Škoda Fabia Hatchback:
• Zonnescherm achterruit: van € 100,- voor € 80,-
• Zonneschermen achterportieren: van € 115,- voor € 92,-
Deze prijzen zijn inclusief BTW en exclusief montage. Vraag ons naar de montageprijzen voor uw Škoda.

Actievoorwaarden
Informeer vooraf bij ons naar de beschikbaarheid van de zonneschermen. Wanneer deze niet direct beschikbaar zijn, kunnen wij de zonneschermen voor u bestellen. Deze aanbieding is geldig t/m 28 augustus.

Die aanbieding had ik inderdaad ook al gezien. Ben immers ook IKEA.. ehhh Skoda family lid :baby012:
Iemand ervaring met de Skoda schermen? Hoe verhouden die zich tot de Sonniboys en UV Car Shades?
 
Hoe ze zicht houden t.o.v. andere of shades of sunniboy weet ik niet.

Zien er wel goed uit en zitten ook keurig op zijn plek. Als ik tijd heb zal ik wat foto;s schieten. Ik heb ze namelijk wel gekocht adhv deze actie! scheelde toch weer een hoopje duiten! :cheer:
 

Aiii

Lid
Mijn collega heeft Car shades en de verschillen zijn minimaal. Zoals gezegd bestaan Car Shades bij de achteruit uit twee i.p.v. een groot deel, makkelijk in de handzaamheid, maar minder mooi wegens zwarte streep door het midden van je raam.

De Car Shades zijn zwarter dan mijn "officiele" zonwering en het materiaal is anders, het zicht door de officiele is iets beter, omdat de Car Shades iets minder gaatjes en iets meer stof hebben.

Voor de rest zijn er enkel nog minieme verwaarloosbare verschillen.
 

Rolle

Senior Member
Nu de dochter alweer enige tijd in de autostoel zit (niet meer in de maxicosi) en we een tijdje terug eens een keer zon hadden toen we onderweg waren bleek dat dochterlief, ondanks de getinte ramen (af-fabriek) toch wel wat last had van de zon.

Dus op vraag van moeder de vrouw op zoek naar zonneschermen. Daar ik niet zo happig ben op die zuignapkleefschermen-die-er-elke-2-meter-toch-afvallen en mijn collega haar gekleefde scherm eens in de deur zag blijven zitten op zoek naar Sonnibiys of iets dergelijks.

Via de webshop bij skoda.be iets van een kleine 115€ voor een set voor de achterdeuren;

Via dit topic (waarvoor dank Zeronrg) tercht gekomen op de e-bay shop van UV car shades. Daar een volledige set voor 74.88 GBP (+ 15.24 GBP verzendingskosten via fedex) vorige week dinsdagavond een setje besteld voor mijn combi.
Vanmiddag keurig afgeleverd, ziet er zeer belovend uit, nu nog plaatsen en laat de zon dan maar komen.
 

nemo

Senior Member
Heb nog een optie naast UV Car Shades en Sonniboys: Privacy Shades. Zijn volgens mij identiek aan UV Car Shades maar gewoon in NL te bestellen. Heb er zelf goede ervaringen mee! www.autozonweringshop.nl
 
  • Leuk
Waarderingen: Win

Rolle

Senior Member
Hoi Nemo,

Deze zijn idd dezelfde als de UV car shades maar zijn wel duurder (140€ voor een set voor de O2 combi, zonder verzendingskosten)
 

skodaoctavia2

Actief lid
is die uv shades niet met een lelijke naad op het achterste ruitdeel, omdat ze uit 2 gedeelten bestaan.
sunnyboys zijn uit 1 stuk gemaakt. het is maar of je het storend vindt
 

ZeroNRG

Senior Member
Na een ruime tijd gebruik gemaakt te hebben van m'n UV Car Shades stoor ik me eigenlijk helemaal niet aan de naad bij het achterraam, het heeft namelijk ook zijn voordelen.

Mocht je ze op willen bergen neemt het de helft minder ruimte in, alle panelen zijn namelijk "even groot".

Voor mij was de prijs van de Sunnyboys het grootste obstakel, waarom +/- €289 betalen voor een complete set (Combi) terwijl het verschil minimaal is met die alternatieven die dan ineens +/- €100 kosten.
 

nemo

Senior Member
Weet je wat ik wel een nadeel vind? Dat er vocht op de ramen blijft zitten, door die schermen!
 

EdK

Forumguru
Weet je wat ik wel een nadeel vind? Dat er vocht op de ramen blijft zitten, door die schermen!

Hoe bedoel je dat ? want ik heb niet meer vocht op de ramen zonder of met de schermen.
Kan alleen iets langer duren met ontwasemmen doordat de schermen de luchtstroom iets tegen houden.
Of staat je ventilatie soms op recirculatie ?
Of heb je nu al een vochtprobleem in je wagen ?
 

nemo

Senior Member
Volgens mij geen vochtprobleem. Maar de ramen waar een scherm voor zit, beslaan sneller en duurt langer voordat ze schoon zijn.
 

Rolle

Senior Member
Volgens de site wel. En voor zover ik zie zijn de ramen van de combi niet aangepast met de facelift.
 

Captain Hook

Forumguru
@Rolle: ik zie dat jij een setje zonneschermpjes van UV Car Shades uit de UK hebt besteld voor je O2 combi. Correct?
En hoe bevallen die?
Hoe lang was de levertijd vanuit de UK?
 

Neptukker

Forumguru
Ikzelf heb onlangs de UV Car Shades besteld voor een OII combi FL. Na een ruime week waren ze binnen.
Montage is een eitje en ze passen uitstekend. Zonwerering voor de achterruit heb ik niet aangebracht. de zelfdimmende binnenspiegel wil ik niet in de war brengen en een scherm blokkeert toch ook wat zicht. Ook is het niet echt nodig op de achterruit aangezien de zon via die weg toch niet snel de achterbank raakt.
Bij het over de schouder kijken door de zijruiten is het ff wennen dat er een scherm zit maar dat went snel. Voorlopig bevalt het prima in ieder geval.
 

Rolle

Senior Member
Helemaal eens met Neptukker.

ik heb de schermen echter wel volledig rondom geplaatst. Het is in het begin idd wel ff wennen. Het zicht naar achteren valt eigenlijk heel goed mee.

In combinatie met de af fabriek getinte ramen zijn de ramen vanop afstand precies volledig zwart. Het is pas als je heel dichtbij komt dat je merkt dat er schermen inzitten langs binnen.
 
Bovenaan Onderaan