UV Car Shades vs Sonniboys

ZeroNRG

Senior Member
Hoi,

dit wordt een uitdaging, ik heb zelf recentelijk UV Car Shades besteld (zitten er reeds in) en heb hier +/- €110 euro voor betaald tov €289 voor een set Sonniboys.

Nu wil ik eigenlijk in dit topic even de verschillen laten zien dus ik ben benieuwd of iemand met een set Sonniboys kan proberen dezelfde foto's te maken. (wel van een Combi)

foto's

picture.php

picture.php

picture.php


picture.php
 
Kunnen jullie ook wat foto's plaatsen van hoe de auto er van buiten uitziet, ik zit namelijk te twijfelen of ik dit nog wil aanschaffen voor m'n combi of niet.
 

mauricemauzzz

Actief lid
Hmm.., klopt het dat je bij die UV Car Shades een grote zwarte lijn van boven naar beneden in het midden van je achterraam hebt..?

Ja, dat klopt! Dat komt omdat bij de UV Car Shades(en bij de Privacy Shades) het scherm van de achterruit uit 2 delen bestaat. Alleen bij Sonniboy bestaat het scherm van de achterruit uit 1 deel.

Ik heb zelf ook de UV Car Shades van Ebay(uit UK) en ik moet zeggen dat de streep bij de achterruit me niet meer opvalt.
Ik heb er € 110,00 voor betaald, terwijl het anders hier in NL € 155,00 was.
Het ziet er perfect uit en de kwaliteit is prima(lees: volgens mij hetzelfde).
 

EdK

Forumguru
Ik heb het idee dat bij de sunnyboy het gaas (als je het zo ag benamen) fijnmaziger is dan wat ik op de foto's zie !
Maar kan uiteraard gezichtsbedrog zijn ! Om het werkelijk goed de verschillen te willen zien , zul je ze naast elkaar moeten leggen denk ik zo !
 

skodaoctavia2

Actief lid
Ik heb het idee dat bij de sunnyboy het gaas (als je het zo ag benamen) fijnmaziger is dan wat ik op de foto's zie !
Maar kan uiteraard gezichtsbedrog zijn ! Om het werkelijk goed de verschillen te willen zien , zul je ze naast elkaar moeten leggen denk ik zo !


dit zijn sunny boy's ed:489:
 
Wat dan weer jammer is is dat je die UV Shades niet los kan kopen dat kan zover ik kan zien alleen als compleet set (combi, 5 ramen en 2 voor de achterruit - sedan, 2 ramen en 2 voor de achterruit), terwijl je bij de sunniboys de schermen per stuk \ per paar kan kopen.

Ik zou dan namelijk het scherm voor de achterruit van sunniboy nemen en de rest van UV Shades voor mijn combi.
 

LenK

Forumguru
In een combi is het achterscherm ook niet zo belangrijk als zonwering. Misschien wel als diefstalpreventie maar dat is afhankelijk van de ondoorzichtbaarheid van buiten af.
Dat 2 delige van de UV shades is niet zo mooi maar wel weer handiger bij het opbergen want ze leveren er een opbergtas bij, kan alleen als de schermen ongeveer even groot zijn.
 

ZeroNRG

Senior Member
nog even wat verdere foto's

picture.php

picture.php

picture.php


Voor zover ik kan zien is het verschil zeer klein, eerst volgende keer ze echt maar eens naast elkaar leggen.
 

nemo

Senior Member
Had nog nooit Sonniboys/UV Car Shades gezien, maar het ziet er echt strak uit!! Houdt de auto zeker een stuk koeler?
 

___JC___

Forumguru
Nou ik heb ze in mn zwarte combi zitten, maar die is echt niet te harden qua hitte als ie ff in de zon gestaan heeft. Grootste voordeel is dat ze niet naar binnen kunnen kijken en het staat erg mooi op een combi vind ik.
 

skodaoctavia2

Actief lid
Nou ik heb ze in mn zwarte combi zitten, maar die is echt niet te harden qua hitte als ie ff in de zon gestaan heeft. Grootste voordeel is dat ze niet naar binnen kunnen kijken en het staat erg mooi op een combi vind ik.


Warm wordt ie toch wel het duurt alleen iets langer. Stil staan in de file zonder die dingen in de volle zon wil je je kind niet aandoen. Ander voordeel is dat je de ramen tijdens het rijden gewoon open kan hebben zonder dat er insecten naar binnen komen zeilen.
 

EdK

Forumguru
Warm wordt ie toch wel het duurt alleen iets langer. Stil staan in de file zonder die dingen in de volle zon wil je je kind niet aandoen. Ander voordeel is dat je de ramen tijdens het rijden gewoon open kan hebben zonder dat er insecten naar binnen komen zeilen.


En s'winters met de donkere dagen kun je ze verwijderen om toch een beter zicht naar buiten te hebben !
Ondanks de prijs blijven het ideale zonneschermen , en kwa afwerking en gebruik 100% beter dan die plakschermpjes van bv een halfords !

En warmte buiten houden is maar zeer beperkt want zwart absorbeert warmte ! Maar om zonlicht buiten te houden zijn ze perfect volgens de meerijders van 4 t/m 80 jaar
 
En s'winters met de donkere dagen kun je ze verwijderen om toch een beter zicht naar buiten te hebben !
Ondanks de prijs blijven het ideale zonneschermen , en kwa afwerking en gebruik 100% beter dan die plakschermpjes van bv een halfords ! (...)

Dreverhaven meldt zich deze week even bij de dealer voor de (sonnyboy) schermpjes voor de achterramen. Dreverhaven junior houdt nl. niet van zon in zijn gezicht. De schermpjes van Halfords liggen al in de afvalbak. Die blokkeerden het zicht dusdanig dat Dreverhaven tot twee keer toe bijna een fietser van de weg had gereden...
 

EdK

Forumguru
Dreverhaven meldt zich deze week even bij de dealer voor de (sonnyboy) schermpjes voor de achterramen. Dreverhaven junior houdt nl. niet van zon in zijn gezicht. De schermpjes van Halfords liggen al in de afvalbak. Die blokkeerden het zicht dusdanig dat Dreverhaven tot twee keer toe bijna een fietser van de weg had gereden...

Tja dan is dreverhaven slim bezig , en ik denk dat dreverhaven geen onnodig letsel wil aanbrengen aan derde !
Want dan gaat dreverhaven met een schuldgevoel lopen de rest van zijn leven ! :grin:

Maar even met serieuse toon: je gaat er geen spijt van krijgen ! Het is met afrekenen misschien even slikken vanwege het totaalbedrag , maar uiteindelijk zijn geld echt waard !
 
Kijk dan ook even hier:

20% korting op zonneschermen


Houdt zon en warmte buiten
In de zomer hopen we natuurlijk allemaal op mooi weer. Maar in de auto is teveel zonlicht niet altijd even fijn. Met de originele Škoda zonneschermen zorgt u ervoor dat het interieur van uw Škoda minder snel opwarmt – zonder het zicht rondom en de verkeersveiligheid nadelig te beinvloeden. De zonneschermen kunnen heel eenvoudig worden aangebracht, zijn makkelijk te hanteren en hebben een perfecte pasvorm.
Omdat u lid bent van VerrassendŠkoda, profiteert u nu exclusief van 20% korting op zonneschermen voor de achterste zijruiten, achterportieren en achterruit.
Bijvoorbeeld voor de Škoda Fabia Hatchback:
• Zonnescherm achterruit: van € 100,- voor € 80,-
• Zonneschermen achterportieren: van € 115,- voor € 92,-
Deze prijzen zijn inclusief BTW en exclusief montage. Vraag ons naar de montageprijzen voor uw Škoda.

Actievoorwaarden
Informeer vooraf bij ons naar de beschikbaarheid van de zonneschermen. Wanneer deze niet direct beschikbaar zijn, kunnen wij de zonneschermen voor u bestellen. Deze aanbieding is geldig t/m 28 augustus.
 
Bovenaan Onderaan