USB Socket achterin

widojo

Actief lid
De usb aansluiting achterin is volgens mij alleen om te laden en zit niet aan de radio verbonden.
Er staat ook een symboo!tje op. Ik gok dat het aan de 12v aangesloten wordt en je dus geen usb kabels nodig hebt.

Neemt niet weg dat je nog steeds een kabel moet aansluiten al is het van de 12v naar de usb connector. En die usb connector (achterzijde dus) zal vast niet de huis/tuin/computer connector zijn, fabrikanten doen er alles aan om ons te "pesten". (foto is achterzijde 5Q0 035 726L)
O3-USB1.JPG
 

Bakkertje

Forumguru
Het zou zomaar kunnen dat de stekker van de 12V aanlsuiting die er al zit erin past. Maar dan vraag ik me ook direct af hoe het dan zou zitten als je en een 230v aansluiting hebt en de usb poorten.

Maar goed, volgens mij is dat een kwestie van het paneeltje losmaken en kijken wat er aan bedrading ligt.
 

janhagen

Nieuw lid
Ik had een 230V aansluiting besteld met achterbank verwarming in een O3 combi DSG. Tijdens de aflevering zat er geen van 2en in. scheen niet te kunnen volgens Pon. Auto geweigerd en vervolgens na een week soebatten kwam de toezegging dat er een achterbankverwarming achteraf kon worden ingebouwd en dat men 2x 12V aansluiting ging aanleggen en te plaatsen in de asbak omdat dit bovenin niet mogelijk zou zijn?. Dat ziet er uiteindelijk uit zoals in deze foto's weergegeven.
 

Bijlagen

  • 20171030_111534_1024x576.jpg
    20171030_111534_1024x576.jpg
    175,3 KB · Weergaven: 749
  • 20171030_111611_1024x576.jpg
    20171030_111611_1024x576.jpg
    179,5 KB · Weergaven: 661

heusinkveldb

Forumguru
Ik had een 230V aansluiting besteld met achterbank verwarming in een O3 combi DSG. Tijdens de aflevering zat er geen van 2en in. scheen niet te kunnen volgens Pon. Auto geweigerd en vervolgens na een week soebatten kwam de toezegging dat er een achterbankverwarming achteraf kon worden ingebouwd en dat men 2x 12V aansluiting ging aanleggen en te plaatsen in de asbak omdat dit bovenin niet mogelijk zou zijn?. Dat ziet er uiteindelijk uit zoals in deze foto's weergegeven.
Mijn god. Daar was ik echt nooit mee akkoord gegaan. Wat een hoog hobby bob gehalte. PON moet zich schamen!
 

skodasuperb94

Forumguru
Wat een buurman&buurman oplossing, maar goed janhagen zit er mee en heeft het blijkbaar geaccepteerd.
Weet niet door wie dit is gedaan ? pon, dealer, maar ik krijg hier als techneut plaatsvervangende schaamte bij.
 

janhagen

Nieuw lid
Wat een buurman&buurman oplossing, maar goed janhagen zit er mee en heeft het blijkbaar geaccepteerd.
Weet niet door wie dit is gedaan ? pon, dealer, maar ik krijg hier als techneut plaatsvervangende schaamte bij.
Het is uitgevoerd door de dealer. Ik wilde de 230V alsnog achteraf ingebouwd hebben hetgeen volgens de dealer vanwege de DSG (ruimte gebrek) niet mogelijk was. Voor de 2 USB aansluiting kon men geen onderdelen bij Skoda bestellen omdat deze optie niet in NL leverbaar was. Dus uiteindelijk was dit het "beste" wat men er van kon maken. De achterbank verwarming is ook al uitgebouwd geweest en vervangen voor een systeem zoals nu ingebouwd.
 

EdK

Forumguru
heeft meneer PON dit door zijn kleinkind van 5 laten doen ???
Tsjonge jonge dit is bij het schofterige af...
er zijn al inb 12V stopcontacten of USB , had dan die er in gezet.....
En als het niet bij Skoda te bestellen is, kijk dan eens een uurtje op de site van Conrad of bel Bakkertje en vraag wat Ali allemaal te leveren heeft.....
 

heusinkveldb

Forumguru
Pondealer levert het notabene zelf in de webshop.

https://webshop.pondealer.nl/index.php?route=product/product&path=59_186_188&product_id=573

En dan zeggen ze dat het achteraf niet aan te passen is. Dat je DSG hebt is echt een onzin verhaal. ze bedoelen eigenlijk "We hebben er geen zin in meneer! Zoek het maar uit"

Op pagina 1 heeft @Bakkertje een heel lijstje neergezet met spullen die je nodig hebt. Ik zou die uitprinten en mee naar de dealer gaan. Laat ze dat maar leveren en inbouwen.

Hier nog een overzicht voor de schakelaars van de stoelverwarming
http://www.realoem.me/Skoda/CZ/OCT/2017/753/R/9/919/919070
 

skodasuperb94

Forumguru
Het is uitgevoerd door de dealer. Ik wilde de 230V alsnog achteraf ingebouwd hebben hetgeen volgens de dealer vanwege de DSG (ruimte gebrek) niet mogelijk was. Voor de 2 USB aansluiting kon men geen onderdelen bij Skoda bestellen omdat deze optie niet in NL leverbaar was. Dus uiteindelijk was dit het "beste" wat men er van kon maken. De achterbank verwarming is ook al uitgebouwd geweest en vervangen voor een systeem zoals nu ingebouwd.

Oke, er komen hier bij mij 2 zaken naar boven, of de dealer heeft zich er makkelijk van af willen maken, of deze dealer is ter zake niet kundig genoeg geweest om dit naar behoren op te lossen. Zoals diverse voorgangers al hebben aangegeven zijn er wel degelijk OEM dan wel 2th party oplossingen die behoorlijk fatsoenlijker zijn dan deze. Ik zou het er dan ook niet bij laten en alsnog reclameren.
En dan nog de 220v aansluiting, deze is altijd mogelijk. Als je weet wat er te koop is en ter zake kundig bent zal de inbouw daarvan ook geen probleem zijn.
 

Octavia0112

Forumguru
Mag hopen dat je ook financieel gecompenseerd bent want je hebt niet gekregen wat je besteld hebt. Tevens een blunder van de dealer dat je niet voldoende bent geïnformeerd tijdens de bestelling van je octavia.
 

heusinkveldb

Forumguru
Omdat ik zelf de topicstarter ben post ik nog wat info die ik achterhaald heb. In ETKA is nu meer te vinden dan toen ik begon met deze post.
In de kennisbank heb ik een onderdelenlijst gezet.

Zoals te zijn lopen de kosten rap omhoog. Mij te duur voor deze extra optie maar wil jullie niet onthouden van de info mocht iemand dit toch graag willen monteren.

https://www.skodaforum.nl/forum/downloads/onderdelenlijst-rear-usb-socket.278/
 
Bovenaan Onderaan