Upgrade remmen

koreaan

Forumguru
@vleier hoeveel vermogen heeft je auto eigenlijk? Een v max heeft 4 zuigers remt erg goed maar dan moet je je achterremmen ook aanpassen. Ga je wekelijks het circuit over?

Een set r32/ R scheelt al een hoop en zou in principe voldoende moeten zijn. Wat voor setup heb je nu?
 
Laatst bewerkt:

vleier

Forumguru
@vleier hoeveel vermogen heeft je auto eigenlijk? Een v max heeft 4 zuigers remt erg maar dan moet je je achterremmen ook aanpassen. Ga je wekelijks het circuit over?

Een set r32/ R scheelt al een hoop en zou in principe voldoende moeten zijn. Wat voor setup heb je nu?

Op dit moment heb ik een stage 2 van tvs (laten we zeggen tussen de 250 en 270 pk)
Het is mijn nedoeling om er steeds weer iets pk eruit te halen en er ook mee het circuit mee op te gaan samem met mijn monteur. Volgens mij moet ik met de r32 set ook gelijk nieuwe velgen kopen wat dan ook weer extra kost. Met deze remmen hoeft dat dan weer niet als ik het goed gecontroleerd heb.

Dit word zon 7 jaar project waarbij uit eindelijk de auto geen kenteken nodig zal hebben maar om gelijk all-in te gaan gaan mijn vriendin niet leuk vinden (ze is al geen fan van snelheid)
 

koreaan

Forumguru
Waarom zou je andere velgen nodig hebben? 17" past op een r32 set.......

Zou ook investeren in een ander onderstel meer pks heb je eigenlijk niet nodig. Misschien een cai.

Hoop dat je het voor elkaar krikgt aangezien je vrouw niet van snelheid houdt.
 

vleier

Forumguru
Waarom zou je andere velgen nodig hebben? 17" past op een r32 set.......

Zou ook investeren in een ander onderstel meer pks heb je eigenlijk niet nodig. Misschien een cai.

Hoop dat je het voor elkaar krikgt aangezien je vrouw niet van snelheid houdt.

Het word een lang project. En onderstel word ook al achter de coulisen aan gewerkt. (Weet zij ook nog niet) daarnaast zat ik eerder altijd op karten. Geen wedstrijden met punten maar gewoon tegen vrienden.
 

Cordoba

Forumguru
Waar je bij de keuze van andere schijven/blokken ook rekening mee moet houden, is hoe je de auto gaat gebruiken: sommige combinaties van schijven/blokken zijn echt bedoeld voor circuitgebruik. Dat betekent dat de remmen eerst wat op moeten warmen voor je maximaal remkracht bereikt, op een circuit ga je ongeveer iedere bocht in de remmen, dus blijven de remmen wel warm, op de snelweg kun je zo maar 10 of 20 km rijden zonder te remmen, en dan heb je dus koude remmen. Die 'circuitremmen' presteren onder koude omstandigheden vaak minder dan de remmen onder een standaardauto, zeker onder omstandigheden met neerslag of winterse omstandigheden. Daarom het advies om voor een daily driver de remmen niet alleen op het circuit af te stemmen.
 

vleier

Forumguru
Waar je bij de keuze van andere schijven/blokken ook rekening mee moet houden, is hoe je de auto gaat gebruiken: sommige combinaties van schijven/blokken zijn echt bedoeld voor circuitgebruik. Dat betekent dat de remmen eerst wat op moeten warmen voor je maximaal remkracht bereikt, op een circuit ga je ongeveer iedere bocht in de remmen, dus blijven de remmen wel warm, op de snelweg kun je zo maar 10 of 20 km rijden zonder te remmen, en dan heb je dus koude remmen. Die 'circuitremmen' presteren onder koude omstandigheden vaak minder dan de remmen onder een standaardauto, zeker onder omstandigheden met neerslag of winterse omstandigheden. Daarom het advies om voor een daily driver de remmen niet alleen op het circuit af te stemmen.

Daarom ook de vraag welke remblokken er allemaal nog meer op de auto passen. Heb een hele waslijst gekregen van merken en welke types. En van daaruit ga ik met mijn monteur overleggen over welke enz.
 

Antera

Donateur
@Antera heb jij ooit gehoort van het merk V-maxx. Een collega noemde het en ik zocht het op. Kom alleen op een ebay advertentie. Nu weet ik niet of dat een beetje een fatsoenlijk merk is.
Mijn monteur is er niet bekend mee. Hij raad aan om gewoon een set te nemen die groter is meer dan 1 zuiger heeft (hij komt bij de r32 op een enkele zuiger uit via het bestel programma van hem)


Ik rijd hier zelf mee al 3 jaar en dat remt geweldig. Ik kan het ook leveren indien gewenst. De standaard remblokken die meegeleverd worden voldoen al aardig maar heb sinds een jaar nu de EBC geel erop gezet en dat remt nog zoveel meer beter. Een zeer goede set voor zijn prijs.

ps. Hebben 4 zuigers per klauw
 

vleier

Forumguru
Ik rijd hier zelf mee al 3 jaar en dat remt geweldig. Ik kan het ook leveren indien gewenst. De standaard remblokken die meegeleverd worden voldoen al aardig maar heb sinds een jaar nu de EBC geel erop gezet en dat remt nog zoveel meer beter. Een zeer goede set voor zijn prijs.

ps. Hebben 4 zuigers per klauw

Het is een nederlands bedrijf. Ik denk dat is me nig wel verstaanbaar kan maken bij hun
 
Moet je niet als je van 2 enkel zuigers naar 2x2 zuigers gaat niet een grotere remcilinder monteren? Is maar een gedachte hoor. Weet niet hoe groot de standaard remcilinder bemeten is maar, en okee, heel andere slag; toen ik op de motorfiets van 2x2 zuigers maar 2x4 zuigers ging heb ik mijn remcilinder moeten vergroten. Met de standaard remcilinder zat ik steeds met de hendel tot op het stuur zeg maar.. dus ik weet niet hoe het bij de skoda zit maar kan me voorstellen dat door het grotere volume een grotere remcilinder welkom is..
 

vleier

Forumguru
Moet je niet als je van 2 enkel zuigers naar 2x2 zuigers gaat niet een grotere remcilinder monteren? Is maar een gedachte hoor. Weet niet hoe groot de standaard remcilinder bemeten is maar, en okee, heel andere slag; toen ik op de motorfiets van 2x2 zuigers maar 2x4 zuigers ging heb ik mijn remcilinder moeten vergroten. Met de standaard remcilinder zat ik steeds met de hendel tot op het stuur zeg maar.. dus ik weet niet hoe het bij de skoda zit maar kan me voorstellen dat door het grotere volume een grotere remcilinder welkom is..

Dat zal ik even navragen
 

vleier

Forumguru
Even snel een update.
De remme zijn binnen en ze zien er goed uit.
Alles is netjes ingepakt en zit erbij. De remblokken worden niet op deze klauwen geïnstalleerd aangezien ik ga voor EBC Yellowstuff. Deze zijn vandaag ook binnen gekomen.
Nu alleen nog wachten op de spoorverbreders en dan kan het gaan beginnen.

Niet niet wachten om ze erop te zetten.
 

vleier

Forumguru
Nou ik pak even dit draatje weer op.

De remmen zijn gemonteerd. Het verschil is echt enorm. (Mijn vriendin kan dit ook bevestigen).

Ik was er zelf niet bij toen ze eronder werden gezet maar ben er gelijk dat weekend mee naar de Nurburgring gereden (helaas geen ronde kunnen maken ivm veel ongelukken en afgesloten circuit). Maar op de snelweg hield het zich allemaal uitstekend.
De EBC yellowstuff blokken piepen af en toe wel eens maar na een paar 100 km was dat ook al wel voorbij.

Voor mensen die twijfelen over het setje. Ik durf te zeggen dat het een goede aankoop is voor mij tot nu toe. Ze grijpen hard en snel.
 

Bijlagen

  • IMG-20170923-WA0001.jpg
    IMG-20170923-WA0001.jpg
    145 KB · Weergaven: 118
  • IMG-20170923-WA0003.jpg
    IMG-20170923-WA0003.jpg
    140,5 KB · Weergaven: 130
  • IMG-20170923-WA0002.jpg
    IMG-20170923-WA0002.jpg
    147,7 KB · Weergaven: 120
  • IMG-20170923-WA0005.jpg
    IMG-20170923-WA0005.jpg
    140,3 KB · Weergaven: 108

LT83

Forumguru
Ga je met die banden het circuit op? Primacy's??
Weet zeker dat een setje beter rubber je meer winst boeken dan de nieuwe remmen ;)
Maar het setje ziet er wel dik uit, mooi gevulde velgen zo!!
 

vleier

Forumguru
Ga je met die banden het circuit op? Primacy's??
Weet zeker dat een setje beter rubber je meer winst boeken dan de nieuwe remmen ;)
Maar het setje ziet er wel dik uit, mooi gevulde velgen zo!!

Het word mijn eerste keer dus echt voluit ga ik niet. Als het aanslaat dan word daar vanzelf ook wel geld in gestoken. Dit zijn de banden die er bij mij altijd onder zitten. Ze bevallen mij helema perfect.
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83

Rallye

Forumguru
Grappig. Dat was mij ook opgevallen. Ik had inderdaad ook Pilot (Super)Sport verwacht....
 
Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Er gaat nog een wereld voor je open qua grip dan :tongue:
Niet alleen op t circuit, ook bij sportief dagelijks gebruik.
 
Bovenaan Onderaan