Upgrade remmen

vleier

Forumguru
Goede middag mensen.

Ik heb net te horen gekregen van mijn monteur dat mijn remmen er over ongeveer 10.000km (max dus waarschijnlijk minder).
Nu is mijn mening dat wanneer ze erdoorheen zijn ze verbeterd moeten worden (wil meer richting de circuit auto gaan dus wat kapot is word verbeterd).

Nu wil ik graag een andere set remmen eronder zetten. Iemand die ervaring heeft met een bepaald type rem of met een andere set remmen van een andere type auto (r32, S4, Nieuwe Octavias)

Groet Roel
 

HarrieSkoda

Forumguru
In de VAG groep op Facebook worden deze zogenaamde 'big brake kits' veelvuldig aangeboden.

Welke je moet hebben en of het past durf ik je niet te zeggen.

Stiekem ben ik hier ook best benieuwd naar dus hou dit draadje in de gaten!
 

vleier

Forumguru
@HarrieSkoda Mijn monteur gaat redelijk vaak naar de nurburgring (op youtube heet hij Nurburgringfan hij heeft een rode volvo)
Hij had het erover en hij wil graag ergens aan sleutelen in zijn vrije tijd en ik wil wel eens wat technischer worrden met autos.
 

vleier

Forumguru
Weet iemand wat voor formaat velgen hij heeft. Dan kan ik even kijken wat het allema totaal kost
 

vleier

Forumguru
Je kan idd een R32 set pakken en die monteren en dan meteen met gevlochten remleidingen dan ben je helemaal klaar. Als het moet kan ik die eventueel ook monteren mocht je daar zelf niet aan uit komen :-)

Haha ik zal eerst de monteur die altijd mijn auto doet ff vragen haha
 

vleier

Forumguru
@Antera heb jij ooit gehoort van het merk V-maxx. Een collega noemde het en ik zocht het op. Kom alleen op een ebay advertentie. Nu weet ik niet of dat een beetje een fatsoenlijk merk is.
Mijn monteur is er niet bekend mee. Hij raad aan om gewoon een set te nemen die groter is meer dan 1 zuiger heeft (hij komt bij de r32 op een enkele zuiger uit via het bestel programma van hem)
 

vleier

Forumguru
Nou bij V-maxx is het mogelijk om andere types remblokken te gebruiken. Dus ze worden volgende week besteld.
 

vleier

Forumguru
Dat is toch niks bijzonders, zelfs voor sommige standaard remmen zijn verschillende type remblokken te verkrijgen..

Klopt maar ze leveren een eigen merk en een ander merk. Dus ik had zoiets van wat er precies allemaal aan merken op past.
 
Bovenaan Onderaan