Upgrade capaciteit batterij/dynamo

snapo6

Senior Member
Welke?
Nieuwe accu moet onderin ook de uitsteeksels/voetjes hebben om ze te kunnen klemmen.

Voordeel van deze accu (vlgs de verkoper):
Hoge piek spanning met een stabiele doorloop spanning dwz dat deze beter zijn best doet om stabieler te blijven op zijn 12 volt spanning
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Maar met een beetje handvaardigheid is er ook een ander klemsysteem te realiseren natuurlijk
Zit al te denken aan een tweetal draadeinden en een metalen of aluminiumstrip.
Dus hierdoor tekkel je al een probleem van uitsteeksels
 

snapo6

Senior Member
Bedankt @EdK.
Dat wil nu ik juist voorkomen, het liefst heb ik een kant en klaar systeem dat gelijk geïnstalleerd kan worden maar dat wordt ff zoeken.
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij zijn er ook conversie systemen tussen de verschillende klemmethodes. Ik heb jaren terug eens gezien dat een leverancier een aantal standaard accu's had, maar daar verschillende hulpstukken bij had, om ze geschikt te maken voor de klemmethodes van verschillende autofabrikanten. (dat kan zomaar 10 jaar terug zijn, en ik weet ook niet meer wáár ik het heb gezien, maar mogelijk dat zoiets nog steeds bestaat)
 

snapo6

Senior Member
Nog 2 gevonden: Varta Professional AGM en Exide AGM.
Maten en voeten kloppen, specificaties zijn minder maar daarentegen goedkoper dan de Hollywood.
 

andrehj

Forumguru
Nog 2 gevonden: Varta Professional AGM en Exide AGM.
Maten en voeten kloppen, specificaties zijn minder maar daarentegen goedkoper dan de Hollywood.
Dan zou ik zeker voor de Exide of de Varta gaan.
Beide merken hebben een zeer goede naam en scoren in de tests altijd erg goed.
Met die Hollywood ben je in alle opzichten volgens mij slechter af: Ik had nog nooit van dit merk gehoord, ben het nog nooit in tests tegengekomen, van de levensduur is nog niets bekend, duurder dan de gevestigde orde, en dan past ie ook nog niet zonder je auto te verbouwen...
 

snapo6

Senior Member
Hollywood is bekend in de caraudio wereld, is de opvolger van Kinetik Power Cells (ook uit de caraudio wereld).

Maar alles op een rijtje gezet te hebben gaat de Hollywood afvallen.

@andrehj - heb je wat meer info omtrent de testen?
 

snapo6

Senior Member
De ADAC test heb ik ff vluchtig doorgelezen en ik begrijp daaruit dat AGM wat minder geschikt is voor plaatsing in motorruimte (warmte).
Test is van 2012 dus hoe zit het anno 2014/2015?

Als in mijn geval AGM niet geschikt is dan ga ik me richten op de Moll EFB 82080 (bestellen via Amazon.de)
 
Bovenaan Onderaan