Amundsen Updaten Amundsen

Canon-Eye

Forumguru
Je kan niet zomaar een SD kaartje gebruiken maar, zoals hiervoor al is aangegeven, alleen de originele navigatie SD kaart.
Niet (helemaal) correct. Als de firmware is bijgewerkt door iemand met verstand van zaken (zoals bv. @Rainesh in omgeving Den Haag, maar er zijn er elders in het land ook nog wel te vinden), dan kun je elke sd-kaart gebruiken die groot genoeg is én je hebt onbeperkt mapcare. Is bij mijn MIB2 ook gebeurd, heb er nu een 32GB kaartje in zitten ipv de oorspronkelijke 16GB die te klein was geworden voor de nieuwere uitgebreide kaartversies.
 
Laatst bewerkt:

GervdV

Lid
Ik heb in oktober een nieuwe Kodiaq Sportline afgeleverd gekregen met Amundsen. Deze is de vervanger van mijn vorige Kodiaq uit 2019.
Als ik bij de vorige Kodiaq een kaartupdate moest doen was het een kwestie van een sd kaartje uit het dashboard kastje plukken en de nieuwe kaartsoftware downloaden en op de originele kaart te kopiëren. Nu ontbreken de sd kaartsleuven en staat de kaart software blijkbaar op intern geheugen. het is mij niet duidelijk hoe de kaartinformatie nu te verversen. zou iemand mij kunnen kunnen adviseren hierover? Is het trouwens een MIB2 of MIB3? (de profielfoto is van de "oude" Kodiaq)
 

hemi24

Forumguru
@GervdV : Nieuwe Kodiaq zal een MIB3 zijn en die wordt online geüpdate waarschijnlijk kom je bij kaartversie iets tegen als 22.12.
Dat zal dan binnenkort waarschijnlijk 23.01 worden…
 
Had ik ook; zo 'n soort abonnement voor de Superb.
voor mij was een connectie met Internet genoeg. Het duurde even, maar de update deed ie zelf & automagisch..
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik me misschien toch heb vergist.. Ik weet niet meer zeker of dat wel zo automagisch ging :unsure:

Ik had ook de MIB3, dus de uitgebreide navigatie unit, zonder draaiknoppen; alles touchscreen.


Als je hierheen gaat: https://updateportal.skoda-auto.com/

En de VIN van je wagen paraat hebt, kun je de kaarten downloaden en daarna updaten op de SD kaart.
Staat allemaal wel uitgelegd in een PDF die je daar ook kunt downloaden. (deze)

@hieronder: met een -flink grote :giggle: - USB stick inderdaad!
 
Laatst bewerkt:

GervdV

Lid
Op die site ben ik ook geweest. Ik heb echter geen sd kaartsleuven meer dus zal het toch wel anders gaan.
 
Bovenaan Onderaan