Amundsen Updaten Amundsen

Gerard1

Nieuw lid
Goedendag, ik heb afgelopen week mijn Superb diesel ingeruild op een Octavia combi benzine van 2017.
Hier zin een navigatie Sd van 2018 Versie 7 in. ( Amundsen )
In wil deze graag updaten, ben op de Skoda site geweest en via Vinnummer kan ik kiezen uit diverse delen van Europa.
Ik heb een nieuw Sd kaartje van 64 gb. Ik wil de meest uitgebreide versie ( 32 Gb )downloaden .
Dit is een Zipbestand. Ben niet verder geweest en nog niet gedownload. Moet dit bij een ander doen, heb geen Sd slot in pc.
Geeft de site van Skoda ook aan welke stappen je verder moet doen zodat het werkt?
Of kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat te doen na het downloaden van het zipbestand.
 
  • Leuk
Waarderingen: Frup

hemi24

Forumguru
Amundsen werkt alleen met de originele SD kaart, tenzij je unit vrijgeschakeld is door één van de guru’s hier op het forum.
Dus zomaar een SD kaart kopen is vrijwel zeker zinloos!
 

Antera

Donateur
Ik kan je helpen met updaten en het vrijmaken voor alle SD kaarten zodat je niet meer afhankelijk bent van de OEM SD kaart. Heb ook de Navigatie 2022/2023 liggen voor je
 

Rallye

Forumguru
Op korte termijn komt mijn speciale kaartje zonder beveiliging te koop. Je kunt er ook zelf één via Amazon kopen.
 

hemi24

Forumguru
Een Seat kaartje in een Superb zou ik niet origineel willen noemen…

Wat staat er precies op het label?
 

hemi24

Forumguru
Ik bedoel op het label/etiket van de SD kaart…
Dat jouw Skoda het Skoda-nummer van de navigatiegegevens weergeeft geloof ik zo ook wel…
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Daar staat inderdaad Seat op ;)
Maakt ook helemaal niets uit, de SD kaarten van VW/Seat/Skoda zijn identiek.
 

hemi24

Forumguru
Dat lijkt inderdaad een originele Seat SD en geen namaak van eBay/Amazon!
Complete kaart van Europa ga je daar zonder kunstgrepen niet op krijgen, dus of een kaart met een deel van EU downloaden, of met hulp van @Antera de beperking van het systeem laten halen zodat je een ander kaartje zou kunnen toepassen…
 

Frup

Forumguru
Waarom koop je niet een Skoda SD kaartje. Die zijn voor weinig te koop via o.a Ebay (zie elders in dit Amundsen topic).
Dan bij de Hema (bijv.) een usb sd-kaart adaptertje aanschaffen. Die kosten geen drol.
Zo heb ik het ook gedaan (van 16GB naar 32GB).
 

EdK

Forumguru
Leuke rit van Heereveen naar Breda.
Zie je weer eens wat van Nederland en in een Skoda is dat toch zeker geen straf.
Neem je vrouw en kids mee en die zet je met zakgeld ( niet de creditcard ) af in Breda centrum en dan hebben die ook de dag van hun leven....
 

Erik_NL

Forumguru
Geeft de site van Skoda ook aan welke stappen je verder moet doen zodat het werkt?
Of kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat te doen na het downloaden van het zipbestand.
Goeie!
Je kan niet zomaar een SD kaartje gebruiken maar, zoals hiervoor al is aangegeven, alleen de originele navigatie SD kaart. Op het Update portal van Skoda staan de stappen die je moet volgen ook aangegeven.
De gewenste kaartupdate kan je uploaden naar je PC. Voor mijn Skoda gaat dat via Update portal - TMBJF95L9H6017561. Daarvan ga je het bestand Map gebruiken.
De originele SD kaart eerst in je Pc openen, niet formatteren maar alleen het bestand Map verwijderen, nieuwe Map er op zetten en dan werkt het.
Bij een Apple computer werkt het anders omdat die nog bestanden toevoegt waar de Amundsen niet mee om kan gaan.

@Gerard1
jezelf voorstellen wordt op veel fora gewaardeerd en kan klik hier
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan