Update navigatie

EdK

Forumguru
Wel dan zal ik het ook eens weer proberen.
Jaar terug na een update was ik het namelijk vergeten en werd de kaart niet gelezen volgens de media unit.
Dus kaart eruit gehaald en wilde de data van laptop nogmaals op SD kaart zetten toen ik er achter kwam dat deze nog op un lock stond
Dus toen meteen weer naar wagen gelopen en kaart dus op LOCK gezet waarna hij meteen werd gelezen en ik dus niets meer opnieuw hoefde up to daten....
 

Canon-Eye

Forumguru
Niet vanwege gelijk of ongelijk krijgen, maar nu word ik toch wel nieuwsgierig naar hoe het zit.
Er komen daardoor nu twee vragen op @EdK - mogelijke puzzelstukjes...
1. Is jouw systeem van de generatie die werd verkocht met lifetime mapcare?
2. Betreft dit het oorspronkelijk meegeleverde sd-kaartje, of heb je ooit al eens een andere (grotere?) in gebruik genomen?
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Dit is met het meegeleverde SD kaartje van 16Gb gebeurd, naderhand via Amazon een 32Gb aangeschaft en tsja sindsdien is het bij mij standaard gewoon unlock en lock met het kaartje.
En of mijn systeem (skoda) met lifetime mapcare werd verkocht zou ik niet weten, weet wel dat ik na 4 jaar nog gewoon me kaarten kan updaten !
En heb in iedergeval geen enkel abbo afgesloten !! Want mbt kaartmaterialen is er vaak via andere wegen wel iets te vinden....
 

kwillems

Donateur
Toevallig heb ik zonet nog even getest in mijn Octavia III uit 2017. Lock en Unlock: in beide situaties is de navigatie beschikbaar. Als proef heb ik het schuifje ook nog een paar keer precies in het middel gezet (dus tussen Lock en Unlock in) en ook dat maakte niks uit.
In mijn geval gebruik ik het originele SD-kaartje.
 

Frup

Forumguru
Voor zover ik weet betekent ‘lock’ alleen dat je geen bestanden op het SD kaartje kan schrijven of verwijderen. Lezen kan wel gewoon.
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn auto was nog uit de tijd van 3 jaar mapcare. Dus ik dacht dat ik nog ruim 2 maanden binnen die tijd kon updaten, totdat bleek dat die 3-jaars periode was ingegaan toen de auto zijn nulbeurt bij de dealer kreeg. Dit was echter voordat hij de showroom inging en daar iets van 7 maanden heeft gestaan voor de eerste tenaamstelling, dus ik was toch te laat al was het binnen 3 jaar na datum volgens RDW. Dat was de reden voor de behandeling (o.a. upgrade naar lifetime) bij Rainesh.
Die lifetime mapcare dateert ergens van 2018-2019 men ik, dus dat zou goed kunnen verklaren dat jij dat al hebt.
In hoeverre er een relatie ligt met lock of unlock zou ik niet weten. Misschienis die er ook helemaal niet...
 

Frup

Forumguru
En volgens mij bedoelt VAG met ‘lifetime’ iets anders dan de gemiddelde huisarts.
 

kwillems

Donateur
Ik ga het eens uitproberen op een Columbus door het spulletje op een willekeurig kaartje te installeren.
 
Bovenaan Onderaan