Update navigatie

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een skoda karoq (bouwjaar 2017-dec)en wilde laatst bij de dealer een navigatie update uitlaten voeren alleen vertelde ze me dat het niet meer kan en dat ik dit zelf via de
PON website zelf moet downloaden omdat de auto van origine uit belgie komt ( nu ben ik zelf niet zo technish ) is er een adres waar ik het kan laten doen of iemand die me kan helpen in de buurt van zuid holland?
Ter illustratie de foto is van het internet ik heb de navigatie op de foto weet niet of dit een colombus of een amendsun is.
 

Bijlagen

  • 74FE7D46-5A5C-44D3-A424-B28D4A47C989.jpeg
    74FE7D46-5A5C-44D3-A424-B28D4A47C989.jpeg
    587,3 KB · Weergaven: 41
Ja zegt dat wel ik vertelde hem dat het niks uitmaakt dat de auto uit belgie komt tenslotte is het een origineel skoda systeem maar hij bleef stand houden en ben ik maar weggeaan haha toppunt van luiheid
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
of iemand die me kan helpen in de buurt van zuid holland?
In Den Haag zit @Rainesh , die je zeker kan helpen met updaten van de kaarten maar ook de nieuwste firmware op je unit kan zetten.
En tevens kan hij vele instellingen in de boordcomputer van de wagen voor je instellen.
Uiteraard vraagt hij hier ook een vergoeding voor, maar die zal zo en zo lager uitvallen dan bij een dealer , mits die niet zielig zeurt over een Belgische wagen.....
Tsja zou zeker persoonlijk met grote boog om die dealer rijden na zo'n opmerking....
 
Ja ik zat al te zoeken maar ik kan via de forum geen dm sturen wat ik ook doe dmv op zijn naam te klikken dan zal ik hem een mail sturen bedankt voor de melding
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Rallye

Forumguru
Wat zou je willen dat rhainesh doet dan? Zelf de kaarten op een SD-kaart/USB-stick (afhankelijk van welke versie van de navi je hebt) zetten is niet zo moeilijk - en blijft nodig als je dealer het niet wil doen……
 
Heb al een afspraak met rainesh hij gaat de navi updaten en de software van de auto ( had dit via een paar nummers van de auto gecontroleerd en hij zag dat het gedateerd was)en wellicht een een paar opties open zetten met vcds in overleg welke er nuttig zijn voor mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

SuperBeeb

Forumguru
Ben ook weer het gevecht aangegaan voor een update. Na het overwinnen van IT uitdagingen...

(nieuwe laptop zonder ethernetaansluiting -> verloopstuk naar USB-C gekocht; vervolgens ontdekt dat laptop alleen MicroSD eet -> oude, trage laptop eerst geupdated -> navi update gestart. Na uuuuren een foutmelding, kaartje te klein, 16 ipv 32gb, zoals in mijn (oudere) Golf :banghead:Dus weer opnieuw begonnen, maar zonder succes. 3e laptop gepakt. Daarop alle VW stappen exact doorlopen: klaar.)

...zou de kaart dus moeten werken. Maar als ik m in de auto stop en vriendelijk vraag om de kaart te updaten, zegt ie dat er geen update bestanden op staan :pieker:. De navi doet het wel gewoon.

Wat doe ik verkeerd?
- Discover Media Gen 2 (touchscreen met alle 2 draaiknoppen), Passat 2017.

- originele VW SD kaart
- kaart in Fat32 geformatteerd
- 7z in 64bits versie gedownload.
- navi bestand vanaf laptop rechtstreeks naar sd kaart uitgepakt.
- enige mogelijke fout is dat ik ben vergeten in het systeem 'sd kaart veilig verwijderen' heb aangeklikt, maar auto stond niet op contact toen ik dat deed.

Als ik de versie-info opvraag in de navi, krijg ik niet echt een duidelijke datum te zien, wat zou er moeten staan?

Iemand nog tips, afgezien van rainesh te mailen?
 

Yeti2015

Forumguru
Ik weet niet hoe het bij de DM is maar p mijn D pro staan 3 bestanden op de SD kaart.
MIB1
MIB 2
metainfo2
 

Pindasaus

Forumguru
Formatteren als FAT32 kan met verschillende clustergroottes. Welke waarde heb je daarvoor gekozen? Ik had eens gelezen dat 32k goed werkt.

De standaardwaarde in Windows is 8k of 16k. Zou ook moeten werken lijkt me.

- navi bestand vanaf laptop rechtstreeks naar sd kaart uitgepakt.
Staan de bestanden misschien in een map op de sd-kaart, i.p.v. een niveau hoger?
 
Ik heb begrepen dat de sd kaart voor het updaten van de navi minmaal 64 gb moet zijn omdat het bestand erg groot is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Canon-Eye

Forumguru
Heel Europa voor de mib2 paste net niet zonder kunstgrepen op het oorspronkelijke 16GB kaartje, dus voor minder dan een tientje een Kingston 32GB kaartje gekocht. Daar kan ik voorlopig mee toe. Maar als je toch een nieuwe moet kopen, kun je voor vrij weinig extra natuurlijk net zo goed meteen 64GB nemen...
 
Bovenaan Onderaan