Uitschakelen sound genarator in '16 Rs

Hallo Allemaal,

Vandaag was het eindelijk zo ver! Ik heb de Skoda’s opgehaald. Wat een heerlijke auto.

Er zit wel een soundgenerator op. Ik kan deze ook instellen in het menu. Echter hoor ik hem niet.

Kan het zijn dat de vorige eigenaar ergens een stekker uit heeft getrokken? Of iets in die geest?
 

MaxN

Donateur
Je hoort deze eigenlijk alleen in de sportstand en als je gas geeft. Geen gas geven is geen geluid.
 

Rallye

Forumguru
Ik heb hem in het menu uitgezet (Individual - alles op sport, geluid op eco). Standaard staat hij aan, op Sport is hij sterker. Ik hoor die van mij zeker als hij aan staat.
 
Ik heb hem inderdaad op individueel gezet en toen op sport. Motor geluid interieur op aan. Als ik dan gas geef hoor ik niets meer dan bij eco.
Vandaar dat ik vermoed dat er misschien op een andere wijze het geluid uitgezet is.

Ik heb een obdeleven dongel besteld misschien dat ik het daarmee kan activeren. Ik weet dat je daarmee in elk geval de hoeveelheid geluid kan instellen qua percentage.

Maar als jullie andere manieren weten waarom ik nu niets hoor, dan hoor ik het graag.
 
Thanx!!! Ik zal het zsm even proberen.

En als ik het goed heb is het dus puur het interieur geluid. Dus van buitenaf is niets te horen.
 

Canon-Eye

Forumguru
En als ik het goed heb is het dus puur het interieur geluid. Dus van buitenaf is niets te horen.
Het sportieve karakter van een auto zou voor mij toch vooral moeten blijken uit de prestaties en het weggedrag. De herrie die het ding maakt heeft op beide geen invloed, toch?
In het interieur hoor ik persoonlijk ook veel liever de radio dan (al dan niet namaak-)motorgeluid... :pardon:
 

Rofffel

Forumguru
Bij een mooi benzineblok, hoor ik nog liever de motor ;)
Bij mijn Ibiza Cupra (1.8 20VT) hoorde ik liever de motor met divertervalve.
 

Rallye

Forumguru
Het geluid van een auto draagt voor mij bij aan de beleving van autorijden (nog een nadeel van elektrisch overigens). Dat gezegd hebbende, de sound aktuator klinkt gewoon fake, met name ook omdat hij alleen het geluid van het gasgeven versterkt. Gas loslaten doet niets. Heel onnatuurlijk.....
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij een mooi benzineblok, hoor ik nog liever de motor ;)
Ieder z'n voorkeur natuurlijk.

Ik ben meer van de "stille kracht": de ultieme auto - voor mij dan, hè - is een aan de buitenkant totaal onopvallende sleeper, potentieel bloedsnel qua acceleratie (topsnelheid ver over de 200 boeit me niet zo), een quattro-achtige wegligging en onder alle omstandigheden zo goed als geruisloos, zowel binnen als buiten.

Een volledig elektrische auto zou aan deze eisen prima kunnen voldoen, maar voorlopig zie ik die nog niet komen met én voldoende bereik én een toegestaan trekgewicht van minstens 1200 kilo.
En als die er ooit wel komt, dan is hij waarschijnlijk te duur en ben ik er inmiddels ook te oud voor, vrees ik... :)
 
Ben het volledig met jullie eens hoor! Qua geluid. Maar word voor mij een principe kwestie . Heb onder de kap gekeken en de stekkers zitten er allemaal in. Heb ze er even uitgehaald en weer opnieuw ingedaan. Doet nog niet

Volgende week krijg ik de Obdeleven dongel binnen. Miss dat ik hem daarmee harder kan zetten.

(Gaat mij er dus om dat ie gewoon moet werken, het zit er ook op).
 

philippe bakker

Forumguru
Het sportieve karakter van een auto zou voor mij toch vooral moeten blijken uit de prestaties en het weggedrag. De herrie die het ding maakt heeft op beide geen invloed, toch?
In het interieur hoor ik persoonlijk ook veel liever de radio dan (al dan niet namaak-)motorgeluid... :pardon:
Soms gaat het samen he. En dat vind ik nog het beste. Maar bv de mijne: rijd er maar es mee! Je gaat hem zeker sportief vinden :). Ondanks fake geluid. En een electrische auto die oerrend hard gaat maar niks geluid maakt vind ik echt niks
 

Hakar

Donateur
Dus eigenlijk is zo'n O3 RS met of zonder V een auto van niks.:bloos:
Je moet er al kunstmatig elektronisch geluid aan toevoegen om een beleving te krijgen.:sterretjes:

Het lijkt de F1 wel. :dankje:
 

philippe bakker

Forumguru
Dus eigenlijk is zo'n O3 RS met of zonder V een auto van niks.:bloos:
Je moet er al kunstmatig elektronisch geluid aan toevoegen om een beleving te krijgen.:sterretjes:

Het lijkt de F1 wel. :dankje:
Dat kunstmatig geluid zat erop. Bij de mijne kan ik het niet afzetten. Maar de beleving niks ? Kom eens meerijden of zelf rijden. Dan weet je beter. Het gebeurt zelden dat er iets rapper is dan ik.
 
Gek is dat hè? Ik zou precies hetzelfde hebben. Ik wil hem niet gebruiken, maar het moet het wel doen.... Hou je ons op de hoogte?

Ik weet dat ik met de obdeleven dongel het volume kan regelen. Dus hoop nu dat hij gewoon extreem laag staat. Als het goed is krijg ik deze over een paar dagen binnen.

Ik hou je op de hoogte!
 
Bovenaan Onderaan