Uitschakelen sound genarator in '16 Rs

Oli-vRS

Nieuw lid
Hallo ,

Sinds een paar maanden zit er een sportuitlaat onder mijn Rs (benzine) en ben in de sound-genarator in sport modus beu.

Ik heb enige tijd in individual modus gereden met de sound op eco stand , maar ik vind dat in sport de auto toch sneller is... ik had in de individual stand alles op sport gezet , maar toch merk ik een verschil.

Zijn er nog mensen die dit zelfde ervaren ?

En nu dus de hoofdvraag , kan je de sound generator uitschakelen via VAG-com , of hoe heet dat ?

Alvast bedankt !
 

philippe bakker

Forumguru
Hallo ,

Sinds een paar maanden zit er een sportuitlaat onder mijn Rs (benzine) en ben in de sound-genarator in sport modus beu.

Ik heb enige tijd in individual modus gereden met de sound op eco stand , maar ik vind dat in sport de auto toch sneller is... ik had in de individual stand alles op sport gezet , maar toch merk ik een verschil.

Zijn er nog mensen die dit zelfde ervaren ?

En nu dus de hoofdvraag , kan je de sound generator uitschakelen via VAG-com , of hoe heet dat ?

Alvast bedankt !
ik heb ene van '14 en die kan je gewoon niet stiller zetten of cantera moest het doen. en ja die maakt een hels lawaai. de radio opzetten heeft geen zin je hoort hem toch niet. gelukkig als ik sport rijd dan is dat steeds alleen (mijn vrouw is daar tegen) en dan mag hij wel wat lawaai maken.
 

MaxN

Donateur
Volgens mij is deze wel "uit' te zetten via VCDS.
Volgens mij staat daar iets over in het O3 RS topic.
 

Rallye

Forumguru
Ik vind het geluid van de sound-generator erg kunstmatig. Wel bij gasgeven, niet bij gas terugnemen. Uit dus.

Ik heb de instelling op Individual staan, met alles op Sport, behalve de sound. Die staat op Eco.
@Oli-vRS Jij voelt dus verschil tussen Individual met alles op Sport, behalve de Sound (zoals ik heb) en alles op Sport?
 

Oli-vRS

Nieuw lid
nu er een andere uitlaat uitzit is het een beetje to much met die sound generator bij . In het begin vond ik het nog leuk , maar na een tijd is het heel vermoeiend .
@Rallye , ik voel inderdaad een verschil in gasrespons tussen individual alles op sport en de standaard sport modus.
Ik weet niet of er effectief een verschil is , het kan ook tussen mijn oren zitten :)
 

Rallye

Forumguru
Ik heb het nooit geprobeerd, maar zou toch zeggen dat sport altijd hetzelfde is. Oren dus.

Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat je de resonator kon loskoppelen. Zal eens zoeken.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik snap echt niet waarom iedereen die wil uitschakelen. Ik (en veel van mijn passagiers) vind het geweldig klinken, en dan vooral in lage toeren. Maar ik ben blijkbaar de enige hier ...
hoe lang heb je jouw vRS? Niet lang wss. In het begin is het idd geweldig, na een tijdje vervelend. Passagiers vinden het bij mij ook geweldig maar ze rijden dan ook maar zelden mee.
 

Rallye

Forumguru
@Goofy@5E Volgens mij is dat hem niet. In de Golf 7 is dat een elektronisch ding. Bij de RS is volgens mij sprake van een membraan. Volgens mij wordt hier het verschil uitgelegd:
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Het is allemaal een speaker en die is idd erg kunstmatig. Vooral buiten de auto hoor je dit goed. Uitschakelen kan zeker met VCDS indien gewenst
 
Vraagje van een nieuweling op dit forum: hoe weet ik of ik een sound generator heb? Heb een vrs diesel van 05/2016. Zit een VRS knop op om de modus te selecteren, maar dat ik nu echt een extra geluid hoor niet echt.
 

philippe bakker

Forumguru
Vraagje van een nieuweling op dit forum: hoe weet ik of ik een sound generator heb? Heb een vrs diesel van 05/2016. Zit een VRS knop op om de modus te selecteren, maar dat ik nu echt een extra geluid hoor niet echt.
Heb je een sound generator dan moet je bijna je oren dichtstoppen zoveel lawaai maakt hij bij mij toch
 
Bovenaan Onderaan