Uitschakelen Airbag

toen ik mijn rs bestelde ( 2003 ) was uitschakelbare airbag een optie, hebt best kans dat het daar voor nog niet als optie verkrijgbaar was maar het was in ieder geval niet standaard... denk dat je kunt stoppen met zoeken en gewoon j e50 euro kwijt bent
 

guitar_billy

Senior Member
ondanks mijn eerdergenoemde vermelding in het supplement van het instructieboekje heeft mijn auto ook geen schakelaar om de passagier-airbag uit te zetten. een optie dus.
(Octavia HB Ambiente, Oct 2002)
 

Skodaatje1980

Actief lid
Ik ga er geen nieuw topic voor maken maar wellicht weten jullie dit. Mijn Octavia 2022 heeft zowel voor als achter airbags. Voor kan ik uitzetten met de sleutel maar de achter airbags kan ik nergens een manier voor vinden.

Het gaat om de achterbank dus om de hoofd airbags achter. Of hoeven/kunnen deze niet uit? Ik heb 3 kids van 12,10 en 5 en voor de jongste 2 wil ik toch liever wel de airbags uit als dat kan.

Of kan dit dus alleen op de bijrijders stoel?

Veiligheid boven alles!
 

Tees

Donateur
Uitschakelen van de airbag is alleen nodig als je een kinderzitje tegen de rijrichting in op de bijrijdersstoel hebt. Dan kan t namelijk gevaar opleveren dat het stoeltje weggeduwd wordt. De andere airbags leveren geen gevaar op, en kunnen dus niet uitgeschakeld worden
 

hemi24

Forumguru
Inderdaad: veiligheid boven alles, dus is het niet de bedoeling dat bij een aanrijding van de zijkant jouw kinderen hun hoofd stoten!

Daarom zal de gordijnairbag niet uit te schakelen zijn.
 

Rallye

Forumguru
Vraag is inderdaad waarom je denkt dat het uitschakelen van de airbags veiliger is. Linkje?
 
Bovenaan Onderaan