Uitlaatgascontrolesysteem lampje

CDK

Forumguru
Ik zeg niet dat dit wat is, maar voor dergelijke lampjes zijn er ook foppers te koop voor in de OBD poort. Eerst foutcode wissen met bijvoorbeeld VCDS/VCP/ODIS en daarna de fopper in de OBD aansluiting en dan zouden meldingen die uitlaatgas gerelateerd zijn weg moeten blijven....
 

robm84

Actief lid
Tot op heden brand het lampje nog steeds.
Ook nog geen 2de lambda sonde vervangen btw.

Echter zelf een Chinese uitlezen gekocht en hier kwam foutcode uit p0141.

In de tussen Tijd wel een andere echt probleem gehad en dat was dat de motor zeer onregelmatig liep.
Dit bleek 1 injector die veel te veel brandstof gaf en alles in de war gooide!

1 deze dagen ga ik de sonde vervangen!
Later meer of hij uit blíjft
 

turboturbo

Forumguru
Ik zou voor mezelf als leek eerst even uit willen sluiten of deze storing niet nog een gevolg kan zijn van die slecht werkende injector.... Niet gehinderd door enige kennis van zaken, dus dit zeg ik puur op gedachte van of een causaal verband mogelijk is. Is na de vervanging van die injector de foutcode nog gereset?

Maar anders denk ik dat vervangen de beste optie is. Zo te lezen is de verwarming van de sonde stuk:
http://www.gerritspeek.nl/vag-pcom_dtc-16525.html

Begin vast een paar dagen voor vervaging dagelijks te spuiten met kruipolie daar waar de sensor de uitlaat in gaat. Dat vergemakkelijkt het los schroeven wanneer het zover is.

Heb ik ook weer wat geleerd; ik wist niet dat een 2e lambda (controle/diagnose sensor) ook een verwarmingselement had...
 
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
Tot op heden brand het lampje nog steeds.
Ook nog geen 2de lambda sonde vervangen btw.

Echter zelf een Chinese uitlezen gekocht en hier kwam foutcode uit p0141.

In de tussen Tijd wel een andere echt probleem gehad en dat was dat de motor zeer onregelmatig liep.
Dit bleek 1 injector die veel te veel brandstof gaf en alles in de war gooide!

1 deze dagen ga ik de sonde vervangen!
Later meer of hij uit blíjft

Als je slechtwerkende injector hebt,zal je eerst deze moeten verhelpen.
 

robm84

Actief lid
Slecht werkende injector probleem is helemaal verholpen!

Daarna alle foutcodes gewist en binnen een dag foutcode van de sonde terug!
 

robm84

Actief lid
Ik heb er niet de hoogste prioriteit aan gelegd om het onderdeel te vervangen omdat ik wist dat ie er niet op regelt.

Hij stond nu toch toevallig op de brug om de winterbanden eronder te zetten, en hen direct maar de sonde mee genomen :-)
 
Bovenaan Onderaan