Twijfel over kleur: zwart of topaz bruin...

Hoi,

Ik sta op het punt om een Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline Business te bestellen.
Twijfelen alleen nog over de kleur.

We twijfelen over een zwarte of de topaz bruin.

Wat vinden jullie??
 

lugolux78

Forumguru
Weet niet waar je woont, maar bij Skoda in Oss staat een topaz bruine Skoda O3 Combi...ter aanschouwing!
 

lugolux78

Forumguru
@lugolux78. Bij de dealer in Gorinchem hebben we de Topaz Brown en Zwarte gezien. Maar beide zijn wel erg mooie kleuren

Zwart doe ik zelf niet meer omdat deze "kleur" wel erg besmettelijk is.
Rij nu blauw en blijf blauw rijden. Als je voor jezelf helder hebt of te topaz kleur je plezier geeft dan doen. En ach als je maar 3 jaar mee gaat rijden, wat kun je dan fout doen?
 

CDK

Forumguru
Ik heb nu bruin omdat m'n vorige zwart was...., nou de volgende wordt weer zwart hoor en waarom? Omdat dat nooit gaat vervelen :)
 

Artbij

Senior Member
Mijn laatste 5 auto's waren zwart....als je hem gewassen hebt blijft hij maar een paar dagen mooi. Zwart is veel te snel vies en je krijgt snel last van swirl en waskrassen.

Hoewel het mooiste, voorlopig geen zwart meer voor mij.
 

CDK

Forumguru
als je niet wilt wassen en swirls minder goed wil kunnen zien moet je een grijze of beige teint nemen, alle andere donkere kleuren én wit daar zie je alles op
 

Cordoba

Forumguru
Ben het in grote lijnen met Corné eens, maar als je niet teveel wil wassen en poetsen en toch netjes voor de dag wil komen: een beetje een middentint kiezen, de donkere kleuren glanzen meer als je ze netjes wast en poetst, maar vuil én swirls (spinneweb-achtige waskrasjes) zijn ook goed zichtbaar op donkere kleuren. Op hele lichte kleuren zoals wit en (licht) zilvergrijs, zijn swirls veel minder zichtbaar, maar vuil valt bijna net zo op als bij zwart, en hij lijkt altijd minder te glanzen. Met middentinten valt het vuil niet zo op, en kan een auto na een goede detailbeurt behoorlijk glimmen.
 

BSdV

Actief lid
Topaz bruin, vindt persoonlijk de kleur van de achterlichten ook een mooier contrast geven in combinatie met deze kleur. En je ziet em wat minder, ook altijd mooi meegenomen.
 
Bovenaan Onderaan