Eduardo
Forumguru
Hallo Yeti-liefhebbers,
Hopelijk is dit topic nog niet aan de orde geweest:
Sinds een half jaartje rij ik mijn 3e Yeti 1.2TSI.
Deze Yeti is uitgevoerd met het EA211 motorblok.
Ten opzichte van mijn vorige Yeti's (met EA111 motor) heeft deze yeti een behoorlijk Turbo-gat.
Onder de 1400 tpm is hij niet vooruit te branden en dan komt 'ie opeens.
Vraag:
Is dit normaal of hebben jullie andere ervaringen met de EA211 1.2TSI motor ??
vr.groet,
Eduardo
Hopelijk is dit topic nog niet aan de orde geweest:
Sinds een half jaartje rij ik mijn 3e Yeti 1.2TSI.
Deze Yeti is uitgevoerd met het EA211 motorblok.
Ten opzichte van mijn vorige Yeti's (met EA111 motor) heeft deze yeti een behoorlijk Turbo-gat.
Onder de 1400 tpm is hij niet vooruit te branden en dan komt 'ie opeens.
Vraag:
Is dit normaal of hebben jullie andere ervaringen met de EA211 1.2TSI motor ??
vr.groet,
Eduardo

Laatst bewerkt:
Is niet goed voor de techniek om zo laag in de toeren te rijden 
met dezelfde motor als die jij hebt dus. Ik weet wat je bedoeld en dat is bij mij ontstaan na een software update mbt de turbo. Daarvóór pakte hij veel lager in toeren soepel op en na die update lukt het bijna niet meer om geheel schokvrij weg te rijden ( alsof hij een beetje stikt zeg maar) en komt de turbodruk ook bij een hoger toerental op gang. Ik wilde de update ongedaan laten maken omdat ik de auto gewoon minder prettig vind rijden maar dat kon niet en had ook te maken met milieu eisen. VAG heeft natuurlijk inmiddels genoeg op z'n lazer gehad. Ik heb me er maar bij neergelegd en ben er inmiddels wel weer aan gewend. Maar je zou je dealer eens kunnen vragen naar die update.