Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

leon-cupra

Forumguru
Apec. Br wil geen dsn doen.. Vandaar bij de beste gegaan van dit land voor dsg..
Denk dat apec nog de enige in BE die moeite wil doen voor een DSG aan te passen. DVX past de DSG ook aan maar steekt daar geen tijd meer in. Hij had ooit eens halve dag bezig geweest met een DSG fine te tunen en klant was nog niet "tevreden". Sindsdien 15min werk en ge mocht aanzetten. Kleine aanpassingen waren achteraf wel mogelijk.
 

philippe bakker

Forumguru
Denk dat apec nog de enige in BE die moeite wil doen voor een DSG aan te passen. DVX past de DSG ook aan maar steekt daar geen tijd meer in. Hij had ooit eens halve dag bezig geweest met een DSG fine te tunen en klant was nog niet "tevreden". Sindsdien 15min werk en ge mocht aanzetten. Kleine aanpassingen waren achteraf wel mogelijk.
Dat zijn hele goede vakmensen en toffe gasten. Ik ga daar nog auto’s chippen in de toekomst. ( als het tegen dan niet al electrisch en of zelfrijdend zal zijn)
 

leon-cupra

Forumguru
Dat zijn hele goede vakmensen en toffe gasten. Ik ga daar nog auto’s chippen in de toekomst. ( als het tegen dan niet al electrisch en of zelfrijdend zal zijn)
Hier voorlopig de komende jaren geen tuning. Madam heeft firmawagen en de mijne is turboloos :D
Met de RS ook daar even langs geweest. Zien er idd wel vakmensen uit.
@Tuner111 , hebben ze de RS3 nog staan? Gaan ze er een project van maken of is hij verkocht?
 
Hier voorlopig de komende jaren geen tuning. Madam heeft firmawagen en de mijne is turboloos :D
Met de RS ook daar even langs geweest. Zien er idd wel vakmensen uit.
@Tuner111 , hebben ze de RS3 nog staan? Gaan ze er een project van maken of is hij verkocht?
RS3 is de persoonlijke auto van de andere man die er werkt, weet zijn naam niet. Is ook al gechipt meer zijn ze niet van plan dacht ik.
 

Tuner111

Forumguru
Bij Deze.. Wat een bewogen week...

Woensdag de wagen binnen gebracht bij apec waar ze direct aan de install van de intercooler zijn begonnen. Zo een werkje laat ik liever aan meer getrainde handen over aangezien je heel veel moet los halen om aan een MQB intercooler te geraken..

na het zien wat een verschil het is kan in wel verstaan dat ze niet verder dan een stage 1 aankunnen:


Na de install hebben ze alles netjes weer gemonteerd.. en hebben ze op de testbank lek testen gedaan..

Verder hebben ze ook de downpipe connectie aangepakt zodat deze nu zonder pasta door het leven gaat :D

Donderdag was het zover de Rode Baron kreeg zijn vitaminekuur en wat voor een !



Helaas brak tijdens het uitlopen ineens de multiriem.. Dit was te wijten aan een fabricage fout.. ik was blij dat dit gebeurde bij apec op de bak en niet onderweg naar de ring ofzo :sterretjes:

Dus de wagen moest nog een dagje bij hun blijven tot de riem gemaakt was.. en dit is volledig op de kosten van apec gedaan.. top gasten daar !

Vrijdag(vandaag) ben ik dan gaan testrijden en ik moet zeggen WAT EEN VERSCHIL !! de motor zo soepel. de dsg die nog sneller en verfijnder schakelt.. zo zouden de wagens uit de fabriek moeten rollen..

Even nu mijn modlijstje hieronder:

✅ Racingline R600 intake
✅ Racingline intake tube
✅ Racingline intercooler
HG-Motorsport Turbo inlet
HG-Motorsport Turbo outlet
✅ GFB DV+ Diverter Valve
✅ Full Remus Catback with valves
✅ HJS 200 cell Downpipe

Zo voor de komende maanden is het modden even gedaan maar deze zomer komt er nog een KW DDC kit onder om de rode baron toch meer naar de aarde te brengen en een nog betere wegligging..

Mvg, Bram !
 
Bovenaan Onderaan