Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

CDK

Forumguru
Als je het beide gaat doen, dan zeker de DDC kit naar voren halen. Scheelt een aanzienlijk bedrag tenslotte :jaja:
 

Tuner111

Forumguru
Kogel is door de kerk gegaan :)

de downpipe komt eerst. ik heb een deal met iemand kunnen maken dat de korting op de kw voor me blijft :) dus begin volgend jaar komt er een kw ddc, andere velgen en Michelin Sp4'sen onder de rode baron :)

Rede is dat dan alles klaar is aan het motor gedeelte op de intercooler na. maar dit zal samen met de Stage 2 tuning bij br gebeuren ergens volgend jaar :)

zo kom alles mooi :D
 

dirkie996

Forumguru
Kogel is door de kerk gegaan :)

de downpipe komt eerst. ik heb een deal met iemand kunnen maken dat de korting op de kw voor me blijft :) dus begin volgend jaar komt er een kw ddc, andere velgen en Michelin Sp4'sen onder de rode baron :)

Rede is dat dan alles klaar is aan het motor gedeelte op de intercooler na. maar dit zal samen met de Stage 2 tuning bij br gebeuren ergens volgend jaar :)

zo kom alles mooi :D
En straks 'n verbruik van minder dan 5l/100km? ( grapje);):D
 

leon-cupra

Forumguru
Als Bram iets doet dan doet hij het goed. Ik gok op iets meer dan 400pk :)
Dan zal er toch eerst een andere turbo op moeten. Stage 1 bij BR performance zit nog maar op 300pk. Dus +400pk met enkel stage 2 (wat uitlaat en intercooler inhoudt) zal er niet in zitten. Max zal idd de 350pk zijn zoals philippe aangeeft.
 

philippe bakker

Forumguru
Dan zal er toch eerst een andere turbo op moeten. Stage 1 bij BR performance zit nog maar op 300pk. Dus +400pk met enkel stage 2 (wat uitlaat en intercooler inhoudt) zal er niet in zitten. Max zal idd de 350pk zijn zoals philippe aangeeft.
Er hadden er al 335 uit een 245 gehaald en bram heeft nu toch al wel geïnformeerd te werk gegaan vandaar mijn gok
 

LT83

Forumguru
350 met al die mods en goede brandstof moet inderdaad wel mogelijk zijn. 400pk met een IS20 ga je niet halen.
Dan moet je upgraden naar de IS38 turbo (van de GolfR/Cupra/ S3/ Superb280).
 

Kurtje

Forumguru
Dan had ik persoonlijk eerst de DDC kit gestoken :D (om dwars te liggen :D)

Nee maar hou rekening ermee dat de kans nog steeds bestaat dat het storingslampje gaat branden met een sportcat van HJS zonder software aanpassing. Soms blijft het uit, maar in sommige gevallen durft deze wel aanspringen.

Zonder twijfel top upgrades, en een 340-350pk is inderdaad mogelijk met jouw upgrades. Al denk ik dat Bram eerder aan de 'veilige' kant gaat blijven...
 

Tuner111

Forumguru
mijn doel is idd rond de 350 a 370 pk uit te komen :) maar ik behoud wel mijn is20 turbo... wie weet ooit eens upgraden :D

@Kurtje
Gelukkig heb ik al genoeg onderzoek gedaan en zou normaal er niks van lampkes moeten gaan branden vanwege het een gekeurde dp is en ook 2 cats heeft zoals oem.

ik heb in Duitsland iemand leren kennen die ook enkel deze mods heeft gedaan en heeft nog geen last gehad van een storing :) dus ik heb er wel vertouwen in.

Om even te zeggen een doel te stellen... ik zou graag tussen de 340 a 370 pk uitkomen en rond de 450 a 470 nm koppel...

en de kw kit kom er zeker samen met alle andere mods aan de ophanging :) dus komt allemaal dit inorde :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Kurtje

Forumguru
Ja dat snap ik Bram, ik weet dat je absoluut je onderzoek doet...

Maar niet elke auto heeft dezelfde reactie, zie ook Cupra's waarvan het lampje met een HJS gekeurde downpipe uitblijft en andere wel aangaat. Net zoals enkele Golf R's op het R owners forum... Sommige wel en andere weer niet...
Zoals je zegt heeft hij als principe dezelfde opbouw als de stock, echter met een veel minder filterende waarde om makkelijker zijn warmte kwijt te geraken.

Nu ook al gaat het branden, het kan geen kwaad natuurlijk :)

Bij ons in de streek is er een Octavia RS Stage 2 en die draait 340pk en 460nm op de kop.
Rijdt wel lekker moet ik zeggen :) Was net iets sneller als de stock Cupra toen!
 
Bovenaan Onderaan