Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

Olivier

Senior Member
we gaan het zien wat het geeft.. is het toch niet mijn ding is het maar 100 euro en is het er zo weer vanonder ;)

Ik heb van mn rs230 facelift de middendemper afgenomen en vervangen door een vervangende buis van Fox.. Je hoort een klein verschil maar het doet geen wonderen.. Mss dat het bij de 245 wel wat meer scheelt.
 

JurgenM

Forumguru
Heb afgelopen dinsdag een kameraad laten rijden terwijl ik langs de weg stond.
Gewoon om te horen of er wel effectief geluid uit komt en omdat ik de laatste tijd wel vaker de opmerking krijg dat 'hij' een 'schoon geluidje' heeft. Ik moet zeggen dat ik versteld sta van het geluid.
Het valt mij ook op dat het geluid duidelijker hoorbaar is buiten de auto als in de auto. Goed, er is een heel zachte brom tot aan 3500t/min maar daarboven wordt het heel wat anders. Helemaal niet overdreven maar een mooi sportief zwaar geluid dat je niet alleen hoort maar ook voelt als de auto langs rijdt. Alles is nog origineel trouwens.
 
Rijd nu al een jaar met een dvx stage 2 op men octavia en kan er niet van klagen. Sommigen vinden het wat hevig maar tis ieder zijn goesting. Zet em in eco en het is een tamme wagen als een ander
 

Tuner111

Forumguru
Heb afgelopen dinsdag een kameraad laten rijden terwijl ik langs de weg stond.
Gewoon om te horen of er wel effectief geluid uit komt en omdat ik de laatste tijd wel vaker de opmerking krijg dat 'hij' een 'schoon geluidje' heeft. Ik moet zeggen dat ik versteld sta van het geluid.
Het valt mij ook op dat het geluid duidelijker hoorbaar is buiten de auto als in de auto. Goed, er is een heel zachte brom tot aan 3500t/min maar daarboven wordt het heel wat anders. Helemaal niet overdreven maar een mooi sportief zwaar geluid dat je niet alleen hoort maar ook voelt als de auto langs rijdt. Alles is nog origineel trouwens.

wel na de rit naar zolder (race wars). heb ik met de ruiten is open gereden hier op een weg waar je 90 mag. de auto stond warm en me wat terug laten vallen en dan eens op de staart getrapt (tot aan 4000t/min) en ja hoor daar kwam de sound. wel vrij stil maar toch wel een beetje hoorbaar. ik was aangenaam verrast :D

de mid demper delete zal dit alleen maar verbeteren :) tot er een gekeurde uitlaat met kleppen op de markt komt ;)

filmpje van iemand die dit ook gedaan heeft:

 

leon-cupra

Forumguru
wel na de rit naar zolder (race wars). heb ik met de ruiten is open gereden hier op een weg waar je 90 mag. de auto stond warm en me wat terug laten vallen en dan eens op de staart getrapt (tot aan 4000t/min)
en dan mis je nog 2000toeren fun ;)
Tijd om wat kilometertjes te malen om uit rodage te geraken en van de extra 2000toeren te genieten (daar zit de fun net :D).;)
 

Cordoba

Forumguru
wel na de rit naar zolder (race wars). heb ik met de ruiten is open gereden hier op een weg waar je 90 mag. de auto stond warm en me wat terug laten vallen en dan eens op de staart getrapt (tot aan 4000t/min) en ja hoor daar kwam de sound. wel vrij stil maar toch wel een beetje hoorbaar. ik was aangenaam verrast :D

de mid demper delete zal dit alleen maar verbeteren :) tot er een gekeurde uitlaat met kleppen op de markt komt ;)

filmpje van iemand die dit ook gedaan heeft:


Klinkt bijna net als deze:
;)
 

s-line

Forumguru
@philippe bakker maar met dat laptopje doen ze wel ff wat meer als alleen een standaard motor met een luchtfilter. Dat laptopje steld jou turbo druk ff wat omhoog en veranderd jr onstekking etc.etc.
Het filter heeft met een stage 2 vast wel winst en vooral gehoor is lekkerder, maar door een luider geluid lijkt het voor mensen vaak ook sneller te gaan. Mijn golfje zit geen gang in,maar klinkt leuk en lijkt harder te gaan als toen hij nog stil was
 

philippe bakker

Forumguru
@philippe bakker maar met dat laptopje doen ze wel ff wat meer als alleen een standaard motor met een luchtfilter. Dat laptopje steld jou turbo druk ff wat omhoog en veranderd jr onstekking etc.etc.
Het filter heeft met een stage 2 vast wel winst en vooral gehoor is lekkerder, maar door een luider geluid lijkt het voor mensen vaak ook sneller te gaan. Mijn golfje zit geen gang in,maar klinkt leuk en lijkt harder te gaan als toen hij nog stil was
Ik zelf mag van mijn vrouw geen lawaaierige auto hebben. Dus zoiets mag niet bij mij.
 

Kurtje

Forumguru
@philippe bakker maar met dat laptopje doen ze wel ff wat meer als alleen een standaard motor met een luchtfilter. Dat laptopje steld jou turbo druk ff wat omhoog en veranderd jr onstekking etc.etc.
Het filter heeft met een stage 2 vast wel winst en vooral gehoor is lekkerder, maar door een luider geluid lijkt het voor mensen vaak ook sneller te gaan. Mijn golfje zit geen gang in,maar klinkt leuk en lijkt harder te gaan als toen hij nog stil was

Zoek het filmpje maar eens op met de testen met een standaard Cupra.
Eerst zonder VWR600 100-200 tijd en erna de 100-200 tijd met de VWR600 (na een aanpassingstijd van de ECU)
Dus zonder software aanpassing van een tuner of dergelijke...

Met VWR600 is hij 0.7 seconden sneller, wat niet veel lijkt maar eigenlijk toch wel een grote stap is voor alleen deze aanpassing...

Zelfs de mannen van BR zeiden het nog op de meeting, enigste filter dat effectief werkt :)
 

JurgenM

Forumguru
wel na de rit naar zolder (race wars). heb ik met de ruiten is open gereden hier op een weg waar je 90 mag. de auto stond warm en me wat terug laten vallen en dan eens op de staart getrapt (tot aan 4000t/min) en ja hoor daar kwam de sound. wel vrij stil maar toch wel een beetje hoorbaar. ik was aangenaam verrast :D

de mid demper delete zal dit alleen maar verbeteren :) tot er een gekeurde uitlaat met kleppen op de markt komt ;)

filmpje van iemand die dit ook gedaan heeft:


Dat klinkt inderdaad wat beter!
 
Bovenaan Onderaan