Tuners Golf MK8 R Variant "Codename: Sonic The R"

leon-cupra

Forumguru
de quasi perfecte daily, zo een R variant.
Snel, comfortabel, praktisch en het vermogen ten allen tijde inzetbaar (ook in slechtere weersomstandigheden).

Herinner mij nog steeds het eerste (en enige ritje) als bestuurder in mijn broer zijn golf R variant. Baan lichtjes nat, kickdown en geen wheelspin … hoefde je niet te doen bij een Octavia RS. Paar weken later nog eens meegereden met mijn broer, boerebaantjes tegen waanzinnige snelheden … wagen gaf geen kick in de bochten. Waanzinnig.

Kan mij goed inbeelden dat de nieuwe R jou een enorme glimlach bezorgt. Alleen … die prijs. Dat zou voor mij toch het feest vergallen. Als ik zie wat mijn broer betaald heeft voor zijn R en wat een R nu kost, dat is er los over. Dat is mijn inzien tov de 7R niet te verantwoorden (en de 7R was al niet goedkoop te noemen).
 

Tuner111

Forumguru
de quasi perfecte daily, zo een R variant.
Snel, comfortabel, praktisch en het vermogen ten allen tijde inzetbaar (ook in slechtere weersomstandigheden).

Herinner mij nog steeds het eerste (en enige ritje) als bestuurder in mijn broer zijn golf R variant. Baan lichtjes nat, kickdown en geen wheelspin … hoefde je niet te doen bij een Octavia RS. Paar weken later nog eens meegereden met mijn broer, boerebaantjes tegen waanzinnige snelheden … wagen gaf geen kick in de bochten. Waanzinnig.

Kan mij goed inbeelden dat de nieuwe R jou een enorme glimlach bezorgt. Alleen … die prijs. Dat zou voor mij toch het feest vergallen. Als ik zie wat mijn broer betaald heeft voor zijn R en wat een R nu kost, dat is er los over. Dat is mijn inzien tov de 7R niet te verantwoorden (en de 7R was al niet goedkoop te noemen).

Gelukkig heb ik een goede prijs gehad & geld is niet alles in de wereld :)
 

leon-cupra

Forumguru
@Tuner111 mijn rekeningnummer is BE47893048333. Je mag daar op storten. :tongue:
Mijn broer had ook een goede prijs als wkn van VW. Was toen 42.000€ waar een ander 50.000€ betaalde. Wat doet een R nu? +60k ? Value for money is ver te zoeken bij de R.
 

Tuner111

Forumguru
@Tuner111 mijn rekeningnummer is BE47893048333. Je mag daar op storten. :tongue:
Mijn broer had ook een goede prijs als wkn van VW. Was toen 42.000€ waar een ander 50.000€ betaalde. Wat doet een R nu? +60k ? Value for money is ver te zoeken bij de R.

iedereen moet dat voor zich uitmaken wat hij of zij duur vindt he leon ;) Ik heb de octavia, cupra leon & r naast elkaar gelegd en zo veel verschillen ze niet van prijs op de bestelbon hoor + de golf was dan nog de enige die full option was (op leren zetels na).
 

leon-cupra

Forumguru
Uiteraard Bram.
Was gewoon mijn eigen mening over de huidige R. Voor een R zou ik dergelijk bedrag niet uitleggen (en in geen 100 jaar voor een Octavia RS :nono::nono::nono:). Voor dat geld koop ik iets anders wat mij wel 60k waard zou zijn. Zou het alleszins al zeker “premium” moeten zijn.
Vb onderstaande. Mijn inziens veel meer value for money (ok, is niet nieuw maar quasi nieuw - zou nieuw ook niet gauw meer kopen).
1002CD81-119F-4C05-AEC9-C3C764F454B2.jpeg
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Vroeger ook nieuw gekocht .. tot de eerste tweedehandse. Als je het financieel voordeel even uitrekent ben je rap om. Met al hetgeen ik in al die jaren bespaard heb, dat is de (nieuwwaarde) waarde van mijn Cayman.

En zelf uitkiezen van jouw wagen, doe je gewoon met tweedehands ook. Bij elke “nieuwe” wagen zit ik ook maanden ervoor op AutoScout24 rond te neuzen … “the chase is better the catch” ;)

Maar idd , ieder zijn ding. Dat er maar mensen blijven zoals jij zodat ik jonge ,super onderhouden tweedehands wagen voor een zacht prijsje kan kopen :jaja:
 

Tuner111

Forumguru
Back on topic ;) !

De eerste mods zijn al besteld of toegekomen :)

VWR600 Evo in met alles er rond is in aantocht (darm & 90 graden bocht). Dit vooral om de motor toch nog vrijer te laten ademen & natuurlijk de leuke sound die je er bij krijgt :)

Een motorkap pomp is al toegekomen

Enkele leuke cosmetische dingen van onze ali vrienden zijn onderweg.

De detail beurt met het beste van het beste van gyeon is ook al geregeld! natuurlijk terug laten doen bij Car Detailing Corner :)

En ik denk dat het dat zowat is voor nu :D
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

dirkie996

Forumguru
Die motorkap pomp, zit die dan nog enkel standaard op ‘n Audi? Voor die prijs mocht ie er wel opgezeten hebben. Bij Skoda zijn we dat gewend, maar de spaarwoede slaat blijkbaar overal toe.
 

Tuner111

Forumguru
Die motorkap pomp, zit die dan nog enkel standaard op ‘n Audi? Voor die prijs mocht ie er wel opgezeten hebben. Bij Skoda zijn we dat gewend, maar de spaarwoede slaat blijkbaar overal toe.

het zou zijn voor de "veiligheid" van de voetganger..

Maar het is gewoon te handig als ik de motor aan het detailen ben :)
 

EdK

Forumguru
Ehhhh ja Oké !! :D

Zeer handige dingen, zelf ook onder motorkap.
Maar verbaas me wel dat dit inderdaad niet standaard bij jou eronder zit, mijn bedrijfscaddy heeft het ook gewoon standaard !
 

leon-cupra

Forumguru
het zou zijn voor de "veiligheid" van de voetganger..

Maar het is gewoon te handig als ik de motor aan het detailen ben :)
Kan mij daar wel iets bij voorstellen. Stel dat je een accident hebt waarbij de motorkap uit het slot schiet, gaan de gasveren de motorkap omhoog duwen wat een gevaarlijke situatie zou kunnen veroorzaken. Wel redelijk ver gedacht. Hoe groot is de kans dat zoiets gebeurd ….

Eerste gedacht is idd “besparing” maar die stok die er nu als vervanging is, kost zeker niet minder dan een setje gasveren.
 
Bovenaan Onderaan