Tuners Golf MK8 R Variant "Codename: Sonic The R"

Tuner111

Forumguru
De wagen zal idd ppf krijgen op de gevoelige plekken, en ook natuurlijk een mooie coating. Naar mijn mening een mooie combi tussen de 2.

trouwens de ezel die jij beschrijft is geen ezel maar hard werken ;)

ik hoef dus geen commentaar van je leon ;)
 

JeSko

Forumguru
@Tuner111

Dat is aan de hogere kant dan wat ik al gehoord heb, o.a. van een bevriende detailer. Maar soit, geniet ervan, ferm apparaat en het wachten vast meer dan waard, je doet dat goed :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
 

leon-cupra

Forumguru
ik hoef dus geen commentaar van je leon ;)
Was dan ook geen commentaar maar een graptje. Als je daar al niet tegen kan :arghh:

1800€ is zelfs voor een coating aan de lage kant @JeSko . Als je iemand kent die het voor veel minder doet maar dezelfde behandeling zoals bij Bram mag je hem onmiddellijk doorgeven. Feit is wel dat die detailbedrijven belachelijk veel verdienen. De winstmarges momenteel erop zijn gewoon gigantisch. Als je het wagenpark en de bedrijfsinfrastructuur ziet van detailbedrijven is detailing overpriced door de hype errond.
 

leon-cupra

Forumguru
@Kanerr ga dat nooit laten doen bij mijn wagen maar bedankt voor het voorstel ;).

Ik vind eerlijk gezegd detailen en coaten zijn geld niet waard. Zie daar niet de meerwaarde van in, gezien de kosten. In principe is het iets , als je er jouw tijd in wilt steken, dat je zelf gemakkelijk kan aanleren en uitvoeren, zeker bij een nieuwe wagen en dan kost het een fractie van de 1800€.

Ik vind PPF dan een veel grotere meerwaarde hebben. Moest ik zeker zijn dat ik minimaal 5j met een wagen zou rijden had ik zeker een PPF behandeling overwogen.
 

Kanerr

Forumguru
Voordat je ppf aanbrengt wil je wel een superstrak lak he ;) dus dat moet sowieso gebeuren. Het coaten/Detailen heeft pas een meerwaarde wanneer je hem ook daadwerkelijk fatsoenlijk wast, anders is het vrij nutteloos.

@Tuner111 veel plezier met de R!! Kan niet wachten op foto's.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Het maakt voor Sonic niets uit wat die behandelingen kosten, voor Bram wel natuurlijk.
Dan kan het nu terug on topic!
 

leon-cupra

Forumguru
Weet wel wat het allemaal inhoudt hoor @Kanerr. Als je een wagen echt puntgaaf wilt behouden , kan je niet om PPF heen. Dus goede beslissing van Bram om de kritieke delen in PPF te zetten.
 

hemi24

Forumguru
Er zijn er hier die meer km’s maken van én naar de detailler dan op de baan.

Ieder zo z’n hobby…. :arghh:



Zo’n mooie R (in pakezel-uitvoering) als die van Bram moet je gebruiken waarvoor ‘ie bedoeld is: op de baan, of een prachtige slingerweg/bergpas! Misschien met een mooie boot erachter naar het Zuiden…
 

leon-cupra

Forumguru
Iemand die daar geld aan geeft is een echte liefhebber. Vroeger was ik ook een dag slecht gezind als er een krasje op de wagen was bijgekomen. Met wat ouder worden is het nog een uurtje :D

Dus als je zoals Bram een liefhebber bent en net zo een wagen zoals de R hebt vind ik het vrij logisch dat je daar wat in “investeert” zodat hij “zorgeloos” ieder weekend de Nurburgring kan verkennen. ;)
 

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Goed dat je krasjes tussen haakjes plaatst, want dat is nog het minste wat je daar kan oplopen. Twee jaar geleden is een vriend en zijn vriendin daar gaan rijden met nog een kameraad van zijn kant, toen hij klaar was wou zijn kameraad nog enkele toertjes doen, daarbij is hij uit de bocht gevlogen, heeft daarbij een Duitse Porsche meegesleurd en ze zijn zowel hem als de Porsche chauffeur moeten komen halen met de helikopter ambulance, en aangezien op de Nürburgring (blijkbaar ? ) Geen verzekering mogelijk is en alles op eigen risico is ( tenzij je Duitser bent ? ) moeten zij nu dat complete kostenplaatje ophoesten, en dat gaat over ettelijke duizenden euro's... Dacht zoiets van een 20.000 aan kosten.
 

Tuner111

Forumguru
Elke wagen die ik heb gehad is zowiezo naar de detailer geweest voor een of andere behandeling. Het maakt gewoon alles veel makkelijker om te onderhouden. Het kuist zoveel makkelijk, vuil blijft er ook niet zo gemakkelijk aanhangen. Bij sonic heb ik gekozen om de gevoelige onderdelen te laten ppf'en & de rest te laten coaten in het beste wat er op de markt is. Dit lijkt me een mooie combi voor een wagen zoals sonic.

Moest er nu een nieuwe porsche of wat dan ook er gekomen zijn had ik zonder twijfelen de wagen in een full ppf gestoken en daar de coating over laten leggen. Maar dat is wat overkill voor sonic naar mijn eigen mening

Zowiezo staat een rondje Nring op de planning eens ingereden :) (Ja ik rij mijn wagen nog altijd in volgens een bepaalt schema)

Zoals ik al een paar keer aangegeven heb, kan je idd op de ring tegen heel wat kosten aanlopen als het fout gaat. Daarom is het ook belangrijk om maar 80% je van je kunnen te benutten & je altijd wel wat inhouden. Zo heb je toch fun & haal je er heel wat risico uit.

Zelf blijf ik er af als het regent & op zondag zal ik nooit een rondje doen... Ik ga veel liever in de week als enkel de locals er zijn.

343306947_181916307664080_5452332306176321924_n.jpg 343707731_913298206621020_6302624367694160684_n (1).jpg
 

EdK

Forumguru
Gewoon doen wat jij leuk en verstandig vind om te doen !
Het is en blijft jouw wagen , jouw eurie's die je naar eigen believen mag benutten.
Fijn he, als je de luxe hebt dat dit allemaal kan.... :koffie:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Buurman hier heeft zijn Tesla van ruim 1,5 ton ook zo'n behandeling gegeven. Ziet er altijd uit alsof ie zo uit de showroom komt.
Ze hebben ook zo'n zeildoek voor de auto's bij wijze van carport. Dat zijn ze jaarlijks een hele tijd kwijt en dan staan de auto's keurig ingepakt in een op maat gemaakte hoes. Mevrouw heeft een elektro Mini waarmee nauwelijks wordt gereden 20230429_173956.jpg
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@Rosinfield

Rijke buurman heb jij, maar geef mij dan toch maar die UP gti van je ;)

On topic: Je zou er van schrikken hoe de lak van sommige nieuwe auto's er soms uit ziet, detailers krijgen maar al te vaak klanten over de vloer waarvan hun verse bolide al meteen na oplevering een lak correctie nodig heeft. Heb bij een detailer zo eens een nagelnieuwe Benz zien staan die vol krassen stond, klant had er bij oplevering iets van gezegd, antwoord; dat is van het transport."

Vraag ik me toch af, hoe die auto's getransporteerd worden. :sterretjes:
 
Bovenaan Onderaan