Tunen 2.0 Tfsi RS

Noord26

Forumguru
Voor normaal gebruik zijn de originele remmen wel ok, ga je er echt meer van vragen dan 1 a 2 x flink stoppen op hoge snelheid kom je wel tekort.
Met een ritje in de Eifel kun je prima af met de standaard remmen en een beetje sportief sturen. Ga je 3 rondjes Ring doen en dan beetje tempo proberen te maken zal dat niet meevallen.

Misschien dat ik persoonlijk dan wat meer eis van de remmen.

vleier

Forumguru
Wanneer het allemaal goed gaat en mocht ik op een circuit rijden dan worden die dingen allemaal al wel vervangen en geupgrade

philippe bakker

Forumguru
Ik zou niet direct met mijn RS op circuit gaan rijden. Wat mijn eigen auto gaan verslijten Pfff. Zeker omdat men overal toffe circuit auto's daarvoor verhuurt. Op de ring heb je die gti performance. Das toch leuk speelgoed. Ik gebruik mijn RS om af en toe es wat gas te geven maar dan nog is dat eigenlijk nooit 100%.

B.Stuurder

Forumguru
Als je wilt racen, pak dan een Porsche of zo. Zelf op Zandvoort gereden in een GT3RS, hartstikke leuk en geen zorgen over je eigen auto. De verzekering vindt het namelijk niet zo'n goed idee, dus als je crasht, dan zijn het kosten man.
Vermogen is naar mijn mening leuk om mee te spelen, waar de situatie het toelaat, en om lekker vlot te rijden, in te kunnen halen en om niet plankgas te hoeven als je een keer haast hebt. Zoals nu dus, al maakt het bijna niks uit, tenzij het een behoorlijke afstand is. Rotterdam - Eindhoven heb ik toch wel eens 15 tot 20 minuten af gereden, maar toen was er bijna geen verkeer (anders is het ook niet verantwoord) en als je ook maar 1 file tegenkomt, heb je al snel weer 15 minuten vertraging, die je er niet weer af rijdt.

vleier

Forumguru
Tuurlijk is het leuker om met een porsche of een ferrari over het circuit heen te blazen.
Het grote verschil met je eigen auto is vooral dat je meer de feeling krijgt voor de auto. Wat is de limiet. Het gevoel dat je trots mag wezen om met je eigen auto tussen de porsches te rijden. Het gevoel dat je iedere ronde sneller word.
Een porsche is leuk maar volluit gaan met die autos doe je nooit en de prijzen die ervoor worden gerekend (500 euro) voor een paar uur vind ik wel veel.
Daarnaast zijn er filmpjes wel te zien dat (de monteur van mij) een Volvo uit de jaren 90 het gewoon moeilijk maakt voor porsches en andere dikke boliedes (nurburgringfan op youtube)

philippe bakker

Forumguru
Echt volgen kunnen onze RS'en niet op deftige circuit Porsches s. Ik heb eens meegereden met een competitie Porsche op zolder en er reed ook een particulier met een mini sport rond. Toch al niet traag. Elke ronde haalden de Porsches die 2 keer in

philippe bakker

Forumguru
Gooh de keren dat ik eens meega met een Porsche gaat dat op rechtstuk maar in de bochten zijn die zo goed ! Dan moet ik laten se. Maar ik heb al meermaals meegemaakt dat een Porsche zijn achterspiegel es verzet om te kijken wat voor auto hem kon volgen.

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb trouwens zelf wel eens gehad, reed ik in de Porsche van een vriend destijds, in Rotterdam op de Boompjes kwam een jongetje in zijn Golfje toch nog een klein stukje mee. Dat is best irritant :angry::laugh:

vleier

Forumguru
een standaard wagen heb je gelijk in. maar het is ook een veel lekkerder gevoel om met je eigen RS over een circuit te rijden lijkt me. Tuurlijk een porsche houd je niet bij. Maar het gaat om je eigen rondetijden. en daarnaast is het ook wel zo dat een porsche of andere bolide wel een heel ander prijskaartje heeft.

Fmoon

Forumguru
Hoef je geen kenteken voor na te trekken. ziet er duidelijk uit. Meneer Bakker gelooft niemand die een RS heeft :bloemen:

Bovenaan Onderaan