Tunen 2.0 Tfsi RS

Noord26

Forumguru
De stap van 200 naar 260+ en toename in koppel merk je goed. Tevens worden dan al de dipjes eruit gehaald tot een lineaire afgifte.

De behoefte aan nog meer kost relatief erg veel tov stage1. En met een goede stage1 (wat JD wel toevertrouwd is) hebben erg weinig mensen behoefte aan meer.

Vandaar het advies om eerst maar stage1 te laten doen. Kost 600 euro? Stage 2 is 4,5 maal zo duur als je het doet met grotere in- en uitlaat. Terwijl er in absolute getallen minder bij komt..

B.Stuurder

Forumguru
Chippen en dsg aanpassen is ook al snel €1200 bij elkaar. Ik weet niet hoe diep je portemonnee is natuurlijk, maar dan ga je al snel naar €2.000 voor stage 2

koreaan

Forumguru
De stap van 200 naar 260+ en toename in koppel merk je goed. Tevens worden dan al de dipjes eruit gehaald tot een lineaire afgifte.

De behoefte aan nog meer kost relatief erg veel tov stage1. En met een goede stage1 (wat JD wel toevertrouwd is) hebben erg weinig mensen behoefte aan meer.

Vandaar het advies om eerst maar stage1 te laten doen.
Stage 2 is ook niet duur de cat uit de downpipe laten verwijderen Levert al extra pks op. Maar de sound vind ik standaard maar lauw om me maar netjes uit te drukken!

B.Stuurder

Forumguru
310 pk en 446 nm uit een 2 liter is natuurlijk wel een waanzinnige hoeveelheid power. Eigenlijk moet je je remmen dan ook laten aanpassen denk ik.

Ik bedoel hard rijden is leuk, maar hard stoppen is dan ook noodzakelijk. Ik denk dat je de 260 of meer zo maar haalt.

Noord26

Forumguru
Ik zou altijd kiezen voor stage1 met betere remmen als alleen stage2 inderdaad!

Beetje afhankelijk ook wat er standaard onder de auto zit.

Ik rijdt zelf met originele schijven icm andere blokjes.

--------

Edit:
Standaard: 200pk
Stage1: 260+ pk voor €600,-
Stage2: 300+ pk voor €2600,-

Dat is wel een grof prijs verschil toch?

@B.Stuurder

Geen idee wat de top is bij 300+ pk. Maar 260 heb ik al eens op de teller zien staan. Met stage1 (216pk). Wellicht wijkt de teller wat af.. 260 is dus met 2 vingers in de neus voor 300+ pk.

Laatst bewerkt:

vleier

Forumguru
Mijn auto is handgeschakeld. en het budget is niet echt een probleem. Heb zat overuren en auto is een hobby zeg maar dus ik kan het geld wel missen. Heb mijn leven al genoeg gespaard xd. ergens moet je ervan kunnen genieten.

Dan denk ik dat ik voor de stage 1 ga die staat er nu voor 599 maar dat vraag ik nog wel even na.

B.Stuurder

Forumguru
een idee wat de top is bij 300+ pk. Maar 260 heb ik al eens op de teller zien staan. Met stage1 (216pk). Wellicht wijkt de teller
Hoe harder je rijd hoe meer kracht je nodig hebt om de luchtweerstand te overwinnen, dat is progressief. Daarom heb je aan 600 pk genoeg voor 300 km/h maar heb je 1200 pk nodig voor 400km/h.

Ik denk dat het bij 270 of 275 wel ophoud, wat enorm hard is al natuurlijk, Ferrari werk 15 jaar geleden, maar ik heb geen ervaring.

philippe bakker

Forumguru
Ik heb in belgie dus mijn o3 rs laten chippen jij apec. Heb nu 289 pk en 461nm. Kostte 450 euro. Heb nu deze week GRATIS een aanpassing op mijn dsg laten uitvoeren expliciet op modus D. Die staat nu 500 toeren hoger zodat ik als ik 70 rijd in D ongeveer mijn volle vermogen heb. Ervoor reed ik onder mijn toeren om deftig vermogen te hebben. Zelfs in D is hij nu wreed snel.

B.Stuurder

Forumguru
Kun je ook meten, voor en na. 0-100, 60 - 130, 100-200, en dergelijke. Ik heb nog nergens het verschil gedocumenteerd gezien op die manier.

koreaan

Forumguru
@Noord26 onderstaand is wel wat kort door de bocht

--------

Edit:

Het is een compleet andere beleving, je moet er van houden meer geluid en het verslavende aanzuiggeluid van de k&n typhoon. Er is meer dan alleen vermogen. De top moet ik een keer testen, sowieso loopt ie de teller uit en heb ik een keer foto gemaakt van de gps zie mijn profiel foto. Qua remmen is het standaard spul prima, heb 2 jaar geleden mee gereden met het gti forum richting de nurburgring waar flink werd doorgereden, heb nooit het gevoel gehad dat er te weinig remkracht was.
Ik rijd ook niet op t circuit hij verblijft voornamelijk in de garage. @Luuk Thijssen kan misschien het eea bevestigen of ontkrachten.

Stage 1 is dikke prima vooral het extra koppel is top.

Succes met je afweging en laat ons tzt maar weten wat het resultaat is.

vleier

Forumguru
Heb net met hun gemailt. Het prijs verschil zit hem vooral in het nieuwe uitlaat systeem van milltech en de sportkatalisator.

Ik mail ze morgen wanneer ze tijd hebben.

LT83

Forumguru
@Noord26 onderstaand is wel wat kort door de bocht

--------

Edit:

Het is een compleet andere beleving, je moet er van houden meer geluid en het verslavende aanzuiggeluid van de k&n typhoon. Er is meer dan alleen vermogen. De top moet ik een keer testen, sowieso loopt ie de teller uit en heb ik een keer foto gemaakt van de gps zie mijn profiel foto. Qua remmen is het standaard spul prima, heb 2 jaar geleden mee gereden met het gti forum richting de nurburgring waar flink werd doorgereden, heb nooit het gevoel gehad dat er te weinig remkracht was.
Ik rijd ook niet op t circuit hij verblijft voornamelijk in de garage. @Luuk Thijssen kan misschien het eea bevestigen of ontkrachten.

Stage 1 is dikke prima vooral het extra koppel is top.

Succes met je afweging en laat ons tzt maar weten wat het resultaat is.

Voor normaal gebruik zijn de originele remmen wel ok, ga je er echt meer van vragen dan 1 a 2 x flink stoppen op hoge snelheid kom je wel tekort.
Met een ritje in de Eifel kun je prima af met de standaard remmen en een beetje sportief sturen. Ga je 3 rondjes Ring doen en dan beetje tempo proberen te maken zal dat niet meevallen.

Bovenaan Onderaan