Tripje naar JD met O2 RS

___JC___

Forumguru
@Luuk, ben je een beetje aan het stangen. :) Ik begrijp ook dat een RS meer een compromis is tussen functionaliteit, comfort en sportiviteit. Een vriend van me heeft een blauwe RS met JD chip en dat rijdt echt heel lekker. Al hoor ik hem wel vaker klagen over wielspin, maar dat hou je toch.
 

sitechris

Donateur
@JC: even terugkomen op de vergelijking 130i/GTI. De 130i is veel nerveuzer en heeft daarbij ook nog eens bij geringste beetje gas neiging om dwars te gaan. Een moeilijke auto, vooral voor mensen met minder kunde. Een niet-specialist als ikzelf kan in de GTI veel makkelijker hard rijden. Het is allemaal rustiger, voorspelbaarder maar wel lekker dynamisch en strak. Mijn grenzen liggen dus verder en dus kan/durf (met name dat) ik harder te gaan. Wat een specialist kan met de auto weet ik niet. Overigens FYI: de snelste hot-hatch op de Ring is gewoon nog steeds de Megane RS, toch ook een FWD.
 

sitechris

Donateur
@Luuk: ik kan je aanraden om de non-resonated middendemper te laten installeren. Geluidstoename is echt geweldig en het dreunen blijft binnen de perken!
 

Race Eend

Forumguru
non resonated is erg luid op een octavia RS combi, de achterbak gaat als klankkast werken. bovendien is de einddemper van de RS wat kleiner dan van een GTI, je hebt dus te weinig over... een resonated RS is al heel leuk.

Er moet dan overigens ook een milltek einddemper bij. in dat geval. iets wat Luuk kostentechnisch niet wil (je kunt je geld maar 1x uitgeven dus dat begrijp ik).
 

LT83

Forumguru
Het is niet dat het kostentechnisch een probleem is, maar ik vind dat het geld niet direct waard denkik. Wie weet dat ik daar over een tijdje weer anders over denk ;) Jouw GTI klinkt wel erg lekker Chris, dat heb ik mogen ondervinden. Vergeet echter niet dat ik met de RS ook gewoon klanten bezoek en dan issie nu gewoon lekker beschaafd, dat is iets wat ik ook wel een beetje mee laat wegen. Heb er wel nog serieus over zitten twijfelen vorige week, maar toen ik nog wat foto's heb bekeken van de Miltek onder een Rs was ik ook niet direct super enthousiast eerlijk gezegd.
Nu eerst maar even zorgen dat het inlaattraject weer schoon wordt ;)
 

LT83

Forumguru
Zo....tijd voor een update! De auto is terug van het hele reinigingsgebeuren, al met al nog een hele klus. Wel tevreden dat ik het heb laten uitvoeren, buiten de 10pk winst m.b.t. piekvermogen loopt de motor nu gewoon veel mooier door in de hogere toerentallen en lijkt het alsof hij ook net wat gretiger oppakt. Als ik tijd heb zal ik eens proberen de vermogensuidraai te uploaden. Kortom er is weer vakwerk geleverd, ben er helemaal tevreden mee nu!!
 

Race Eend

Forumguru
Mooi zo Luuk, hij pakt ook daadwerkelijk mooier op, zie maar aan de vermogenslijn met die van vorige keer, hij is gewoon 200-300rpm eerder bij dezelfde koppelwaardes, dat ga je voelen.


image002.jpg

image003.jpg
 

LT83

Forumguru
Mark, bedankt voor het posten van de uitdraaien! Hij loopt echt super mooi, niet dat hij slecht liep, maar gewoon weer een stukje beter.
De 1e versnelling is trouwens echt ook een wereld van verschil,helemaal goed nu, heb je dit nog gemerkt hoe die stond?
 

Race Eend

Forumguru
Mark, bedankt voor het posten van de uitdraaien! Hij loopt echt super mooi, niet dat hij slecht liep, maar gewoon weer een stukje beter.
De 1e versnelling is trouwens echt ook een wereld van verschil,helemaal goed nu, heb je dit nog gemerkt hoe die stond?

nee niet gevoeld, meteen op de rollenbank gehad en de update op de PWC software erop gezet. Echter had je ook een gescheurde slang, mogelijk dat het hiermee te maken heeft gehad (hierdoor mistje je geen turbodruk overigens).


Kleine details kunnen een groot verschil maken. Hulde dus!

Nou heel klein was het niet natuurlijk, complete kop is eraf geweest etc, dus het is niet een klusje van 1 dagje geweest.
 

VEEJAY

Forumguru
Indrukwekkende waarden Luuk! Mijn auto rijdt sinds mijn avontuur in Duitsland 2 weken geleden weer een stuk lekkerder (langdurig vollast bij zeer hoge temperaturen). Misschien niet meer PK dan voorheen maar het lekkere oppakken en een betere loop is zeker leuk. Vandaar dat je niet moet blindstaren op Peekaas, maar in jouw geval kun je er moeilijk omheen ;)
 

LT83

Forumguru
Vandaag weer bij JD langsgeweest. Ditmaal om een K&N Typhoon kit te laten installeren. Hopende op een mooier geluid en misschien nog wat extra pk winst vanochtend vroeg richting Lochem gegaan. Na de installatie van de kit hoor je wat duidelijker lucht aanzuigen en afblazen, het prettige hiervan is dat het bij rustig rijden vrijwel nihil is en je bij volgas een wat sportiever geluid hebt. Ik heb er nog niet veel mee gereden, maar het valt mij tot nu toe zeker niet tegen. De vermogenswinst is boven verwachting, deze is ook gewoon
duidelijk merkbaar. Vooraf gehoopt op ongeveer 8pk, maar het zijn er 17 geworden. Onderstaand de uitdraai;



stage 2 K&N.jpg

Kortom; Super tevreden!!!
 

Race Eend

Forumguru
Inderdaad een verbazingwekkend goed resultaat voor alleen die filterkit.
Nu alleen nog even je onderschrift aanpassen :)
 

LT83

Forumguru
Hey Mark, heel scherp inmiddels aangepast. Super bedankt weer voor het vakwerk en verdere uitleg!!
 

Race Eend

Forumguru
Graag gedaan Luuk, super wolf in schaapskleren zo!


Hopende op een mooier geluid en misschien nog wat extra pk winst richting Lochem gegaan.

Als ik dan toch aan het zeuren ben ;) "Hopende op een mooier geluid en met misschien nog wat extra pk's vanuit Lochem weg te gaan"
 

LT83

Forumguru
Uhhmmm.....hopende op dat resultaat ben ik jullie kant toch uitgegaan...was even de onderliggende motivatie van mijn bezoek aan het verklaren ;)
 
Bovenaan Onderaan