Tripje naar JD met O2 RS

LT83

Forumguru
Vandaag naar JD geweest om mijn Octavia van een stage 2 tuning te voorzien. De stage 1 had al een mooi resultaat gebracht maarja,
weer wat koppel en pk winst is altijd lekker natuurlijk. Vooraf gehoop op ongeveer 290 pk. Helaas is dat door omstandigheden niet helemaal gelukt. Het resultaat is nu 282pk en 443nm koppel. Mark heeft er behoorlijk wat werk van gemaakt, maar doordat de pingelsensoren teveel terugregelden (bij RON100 brandstof) kwam de potentie er niet helemaal uit. Mocht iemand interesse hebben in de exacte technische uitleg zal Mark dat vast willen vertellen. Waar het op neer komt is dat er waarschijnlijk aardig wat rotzooi in het blok zit wat het pingelen waarschijnlijk veroorzaakt. Wanneer dit schoongemaakt wordt komen er volgens Mark nog wat extra pk's bij.Waarschijnlijk ga ik dit z.s.m. laten uitvoeren en de auto daarna nog even laten rollen. Wil uiteraard gewoon dat de auto technisch in orde is.

Toch is de tuning al goed merkbaar en is de auto merkbaar weer een stukje sneller en soepeler geworden. Mannen van JD weer bedankt voor het geleverde vakwerk!

RayDelft

Forumguru
Niet helemaal gelukt, slechts 282 pk en slechts 443 nm koppel. *PLOINK* :shocked: T.o.v. een Veyron is dat magertjes en inderdaad behelpen. Maar ja tis crisis he?:grin:

JvK

Lid
Wat is het verschil tussen stage 1 en stage 2?
Is dat een maat chip ivm aangepaste uitlaat?

LT83

Forumguru
@ Ray, dan begrijp jij mij verkeerd...is zeker een mooi resultaat. Alleen is het wel jammer dat de motor door een technisch mankement misschien net niet helemaal komt aan de waarden die mogelijk zijn met deze motor en setup. Minstens net zo vervelend is dat het ook weer aardig wat geld gaat kosten om het blok te reinigen. Mark gaf aan dat de auto zonder het terugregelen ( 6-12% is volgens JD niet niks) waarschijnlijk makkelijk de 290pk gehaald zou hebben en in top-end ook beter de pk's en koppel vast zou kunnen houden.

Antera

Donateur
kijk dat zijn lekkere waarde's zoals ik ook wel had verwacht. Maar blok goed reinigen kan zeker geen kwaad.

LT83

Forumguru
Ik had bij stage 1 ookal een maatafstelling, verder vervang je dan geen onderdelen (alleen chippen) Bij stage 2 vervang je inderdaad de uitlaat, waardoor volgens mij de turbodruk e.d. weer wat omhoog kunnen.

RayDelft

Forumguru
@ Ray, dan begrijp jij mij verkeerd...is zeker een mooi resultaat. Alleen is het wel jammer dat de motor door een technisch mankement misschien net niet helemaal komt aan de waarden die mogelijk zijn met deze motor en setup. Minstens net zo vervelend is dat het ook weer aardig wat geld gaat kosten om het blok te reinigen. Mark gaf aan dat de auto zonder het terugregelen ( 6-12% is volgens JD niet niks) waarschijnlijk makkelijk de 290pk gehaald zou hebben en in top-end ook beter de pk's en koppel vast zou kunnen houden.

@Luuk, ik begrijp je niet verkeerd hoor, maar ik moest er een beetje om lachen. Ookal had het misschien beter gekund, het resultaat is natuurlijk verbluffend en prachtig.
Menigeen met een zogenoemd premiummerk kan nu alleen de achterkant van je auto nog aan de horizon zien verdwijnen.
Veel plezier, maar blijf voorzichtig, want 282 pk is wel heul errug veul. Ik vrees dat er in de buurt waar jij woont nog maar weinig straattegels op hun oplaats blijven liggen!!

sitechris

Donateur
Ik snap Luuk wel, meer is altijd beter ;). Maar eerste resultaat vind ik inderdaad ook prachtig. 282 pk is prettig veel, maar 443 nm is simpelweg monsterlijk :). Moeten echt binnenkort de Autobahn weer eens opgaan :)

LT83

Forumguru
@ Silex, ik heb enkel een Miltek downpipe en sportcat. Midden- en einddemper zijn nog standaard. Ik vind het geluid dan ook niet echt noemenswaardig veranderd, is voor mij persoonlijk overigens ook niet echt noodzakelijk.

Falcon

Donateur
Mooie resultaten inderdaad!

Toch blijft het jammer dat de RS niet het haldex/4x4 systeem (zoals de GTI), waardoor je erbij nat/sneeuw ook nog maximale eruit kunt halen :)

Volgens mij kiezen daarom sommige mensen ook voor de 1.8TSI met haldex en bestellen zelf de RS front etc erbij. Bij stage 3 zit je dan volgens mij boven de waardes van een 2.0TSI stage 2.

Maar niet te min. Wat een brute bak! :)

LT83

Forumguru
@ Falcon, GTI is ook FWD...GolfR en S3 zijn wel AWD (aandrijving op 4 wielen). Het heeft zeker voordelen op nat wegdek en bij sprinten vanuit stilstand, echter is een voorwielaangedreven auto wel weer lichter en heeft minder aandrijfverliezen

VEEJAY

Forumguru
Mannen laten we vooral niet blindstaren op de peekaas van de rollerbank, er is zoveel meer dat van belang is. Zeker op de langere termijn. Veel plezier ermee Luuk, maar dat zal wel lukken.

LT83

Forumguru
@ Veejay..helemaal mee eens! Hetgeen dat hij misschien net niet het maximale op de rollenbank haalt momenteel stoort mij ook niet super. Hij is echt merkbaar weer soepeler en stukje sneller. Vooral het koppel en extra pk's bij 3000-4500 toeren zijn heerlijk! Wat ik wel vervelend vind is dat hij bovenin best veel wegregelt omdat pingelsensoren ingrijpen op RON100 brandstof. Daar is gewoon iets niet helemaal goed. Ik wil gewoon dat het motortje goed en zuiver loopt, dus het schoon krijgen heeft voor mij wel een hoge prioriteit. Dat er dan misschien nog wat extra vermogenswinst gehaald wordt is mooi meegenomen!

LT83

Forumguru
@ JC...hahahahaah je wordt voorspelbaar!!!! ;) Heb je vandaag met dit droge weer een net bewerkt weiland opgezocht om die 4x4 nog een beetje tot zijn recht te laten komen ;) Ik zeg Pilot Sport 3 ;)

___JC___

Forumguru
Jij denkt dat JD die powercontroller voor niks op de 2.0TFSI en GTI zet? :)
Ben ziek vandaag dus ik ben niet buiten geweest helaas.

plaza

Forumguru
Luuk, ik heb exact hetzelfde mee gemaakt met mijn Rs.
Ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt als dat ik heb gehad .
( al weet ik het niet zeker, ben natuurlijk geen monteur :ahum:)
Zowel JD als Hans sloot hadden op dat moment niet de goede oplossing voor handen , en toen is mijn RS
ook iets terug geregeld.
Bij Skoda dealer Mulder in Zutphen hadden ze de oplossing.
De hoofd monteur Arjan heeft de o.a de inlaat poorten schoon geveild, en nog andere vulie stukjes weggeveild die ervoor zorgden dat de motor dicht slibte .
Door korte stukjes te rijden en witte pomp octaan 98 te tanken ( bleek bij JD nog geen octaan 95
te zijn ) blijkt bij gemiddeld 100.000 km op de teller dit probleem te kunnen geven bij alle VAG 2.0 tfsi motoren .
Mark van JD en Hans sloot lieten me zelfs een filmpje zien op you tube over dit probleem.
Schijnt met een dure oplossing goed schoon te krijgen ( zie filmpje ) maar veel goedkoper is Skoda mulder in Zutphen.
Bij mij begon het ermee dat hij begon te stotteren bij extreem snel optrekken, en steeds meer fout code's
begon te geven die er helemaal niet waren .
Na de reparatie in Zutphen was alles weer perfect.
Ik hoop dat je aan deze info wat hebt, succes ermee.
Op naar nog meer powerrrrrr :laugh:

Bovenaan Onderaan