Trillen bij 110+ km/h na balanceren en wielenwissel.

Danielk

Nieuw lid
Een update: Bij de garage kwamen ze erachter dat het linkerachterwiel van de winterset lichtelijk krom was. Dit kan je ook wel horen tijdens het rijden. Wel zijn na opnieuw balanceren de trillingen redelijk miniem geworden. Dus ik denk dat zowel de lichtmetalen zomervelgen/banden als de stalen wintervelgen niet helemaal goed meer zijn. En deze toevallig hetzelfde trilgedrag geven.

Voor nu zijn de trillingen met de winterwielen acceptabel. Tegen de zomer koop ik wel een 2e-hands set van dezelfde lichtemetalen velgen. Zodat ik de twee sets kan combineren en zo een setje goede velgen samen kan stellen. Ik zal tegen die tijd ook nog een setje wielen erop zetten van een collega, waarvan ik zeker weet dat deze wielen goed om te testen of er in de auto zelf nog trillingen zitten.
 

Tees

Donateur
Waar heb je dit uiteindelijk laten doen? Dan weet ik ook weer een extra adresje in Utrecht mocht t nodig zijn...
 

Danielk

Nieuw lid
@Tees Bij de Skoda dealer, al twee maal heel goed geholpen daar. Ik geloof wel dat ze een beetje te doen hadden met mij, of dat ze gewoon heel erg van veel oude Skoda's houden. Want ik heb maar 70,- hoeven afrekenen voor balanceren en brandstofadditief. Verder hebben ze nog wat andere dingetjes gecontroleerd. Ik zat te wachtten op een rekening van 150-250 euro gezien ze zeker een uur of twee bezig zijn geweest.

Ook voor sommige OEM parts kan je er heel goed terecht. Verschilt heel erg per onderdeel. Een koelvloeistof sensor is zo 50 euro (5 euro op Autodoc), maar b.v.b. speciale bouten van een nokkenasversteller en ketting spanner weer een paar euro. Terwijl deze dan weer nergens te vinden zijn of zo een tientje online kosten. En dan is het nog maar de vraag hoe goed het materiaal van deze bouten zijn.

@Highway Ja goeie, ik kan eens informeren wat dit kost. Hoewel een setje 2e-hands velgen via marktplaats ook niet heel duur zijn. 100,- voor een set lichtmetalen. Kans dat er een of twee niet goed meer zijn, maar dan heb je naar mijn inziens zo een setje goede velgen bij elkaar, en nog wat reserves voor als je zelf een keer een gat in duikt. :pieker:
 
Bovenaan Onderaan