Trekhaakcodering

derf

Senior Member
ik heb de nieuwe combi besteld en er meteen hulpveren bij besteld. ik rijd nu in de octavia 1 en zonder hulpveren raakten wij ook verkeersdrempels dus daar hebben we ook gauw hulpveren onder laten zetten. volgens mij dus een must. kost denk ik +/- 200 euro
 

Fucky

Senior Member
Ook ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe afneembare trekhaak. Misschien dat je hier wat foto's van kunt plaatsen als je de auto hebt? Ik sta nl. op het punt om ook een nieuwe Octavia te bestellen met wederom een afneembare trekhaak. Heb je ook hulpveren erbij besteld? De afneembare trekhaak bij mijn huidige Octavia raakte nl. nog wel eens de grond, vandaar dat ik ze er destijds wel op heb laten zetten.
eind volgende week zal ik fotoos plaatsen, hulpveren zal moeten blijken in de praktijk! ook dat zal ik je laten weten.
 

derf

Senior Member
Zoals ik al eerder aangaf zal in de praktijk blijken dat je echt hulpveren nodig hebt. Vooral als je iets gaat trekken. Dus beter om ze meteen te laten monteren want anders ben je later je auto weer een dag kwijt. Eerder schreef ik dat dit +/-€200 kost maar dit zal tussen de €200 en€300 zijn
 

Fucky

Senior Member
Zoals ik al eerder aangaf zal in de praktijk blijken dat je echt hulpveren nodig hebt. Vooral als je iets gaat trekken. Dus beter om ze meteen te laten monteren want anders ben je later je auto weer een dag kwijt. Eerder schreef ik dat dit +/-€200 kost maar dit zal tussen de €200 en€300 zijn
140 euro p/s van MAD montagetijd ongeveer 1 uur.
 

Bakkertje

Forumguru
De Octavia III komt op een MQB platform te staan, dat is volgens mij een totaal ander onderstel ten opzichte van de Octavia 1 en 2. Het zal nog maar moeten blijken of hulpveren echt nodig zijn lijkt mij?
 

Fucky

Senior Member
De Octavia III komt op een MQB platform te staan, dat is volgens mij een totaal ander onderstel ten opzichte van de Octavia 1 en 2. Het zal nog maar moeten blijken of hulpveren echt nodig zijn lijkt mij?
helemaal mee eens! kan altijd nog hulpveren plaatsen. zal over een week of zo mijn ervaringen delen!
 

derf

Senior Member
En spelen buiten dat mqb platform zaken als achteras .stabilisatorstangen, veerpoten en de overhang gemeten vanuit de achteras niet mee? dat platvorm dient m.i. alleen om bovengenoemde zaken aan op te hangen. Of zie ik dat verkeerd
 

Bakkertje

Forumguru
Er spelen uiteraard heel veel factoren mee, juist daarom kun je niet op voorhand al bepalen of er hulpveren nodig zijn of niet. Bij de 2 vorige modellen was dat inderdaad min of meer algemeen bekend. De O2 is ook een doorontwikkeling van de 1, de O3 is door de inzet van het MQB platform echt een compleet nieuwe auto. Daarom weet ik niet of je op voorhand al kunt bepalen of hulpveren nodig zijn..

De verhouding overhang en wielbasis is dan ook anders bij de O2 (wielbasis 2578, overhang 1078) dan bij de O3 (wielbasis 2686, overhang 1087). Verder weet je niet hoe stug de achtervering zal zijn bij de O3.

Ik denk dat je het helemaal goed ziet, maar ik weet niet of je op basis van ervaringen van de O1 en O2 de lijn kunt trekken naar de O3.

1 ding is zeker, met hulpveren gaat ie zeker minder doorhangen, ongeacht hoe het af-fabriek is ;)
Skoda-Octavia_Combi_2004_800x600_wallpaper_28.jpg
 

Bijlagen

  • Skoda-Octavia_Combi_2014_800x600_wallpaper_7d.jpg
    Skoda-Octavia_Combi_2014_800x600_wallpaper_7d.jpg
    61,8 KB · Weergaven: 50

Fucky

Senior Member
Ook ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe afneembare trekhaak. Misschien dat je hier wat foto's van kunt plaatsen als je de auto hebt? Ik sta nl. op het punt om ook een nieuwe Octavia te bestellen met wederom een afneembare trekhaak. Heb je ook hulpveren erbij besteld? De afneembare trekhaak bij mijn huidige Octavia raakte nl. nog wel eens de grond, vandaar dat ik ze er destijds wel op heb laten zetten.
even de kogelhoogte gemeten in de werkplaats!!
is 50 cm van vloer tot bovenkant kogel en voelt naar mijn idee voldoende stug aan! meer info volgt als de auto afgeleverd is en de boottrailer er achter heeft gehangen!
 

Edwin1969

Actief lid
even de kogelhoogte gemeten in de werkplaats!!
is 50 cm van vloer tot bovenkant kogel en voelt naar mijn idee voldoende stug aan! meer info volgt als de auto afgeleverd is en de boottrailer er achter heeft gehangen!

Ben zeer benieuwd naar foto's en ervaringen, aangezien ik tijdens (toekomstige) vakanties de caravan achter mijn nieuwe O3 Combi 2.0TDI ga hangen en (vooralsnog) geen hulpveren heb besteld omdat ik eerst eens wilde zien of het echt nodig is.

gr.
Edwin
 
Bovenaan Onderaan