Trekhaak fabia 3 combi

Gisteren toch maar de kogel door de kerk, besloten om een trekhaak te laten monteren. Niet echt een koopje € 900 euro , inclusief witte plaat en inleren Gekozen voor een vaste trekhaak, nu vraag ik mij af of de sensoren nog wel goed functioneren. Zijn er misschien forum leden die hier ervaring mee hebben. Groetjes Theo

Tees

Donateur
Welke sensoren? Er zitten er nogal wat in een moderne auto ;)
Belangrijkste check is om als er iets aangesloten zit op de trekhaakstekkerdoos en je zet de auto in z'n achteruit dat de auto de parkeersensoren niet inschakelt en dat ie een melding op de MMI geeft dat er een aanhanger achter zit.

Als dat zo is, dan is er niet direct reden tot zorg.

Bedank voor het reageren, de sensor die in het midden van de bumper is aangebracht. Vroeg mij af of die de trekhaak als obstakel detecteert.

Antera

Donateur
Dat is idd geen koopje. ALs ze ingeleerd zijn en je hangt is aan de trekhaak werken de sensoren niet meer. Dan is het goed

Tees

Donateur
Maar dat is toch heel makkelijk te controleren? Auto in z'n achteruit zonder dat er iets achter zit, als er 1 (of 2) sensoren iets detecteren wat heel dichtbij zit, dan weet je dat t niet goed is. Maar voor zover ik weet is dit bij VAG vrijwel nooit t geval.

Bij Trekhaakcentrum is de prijs (ook) €900. Die zitten meestal redelijk OK met de prijs, dus dit is gewoon min of meer wat t kost. Kan vast goedkoper, maar een dealer laat je (ruim) boven de 1000 afrekenen

Idd trekhaakcentrum gaat hem monteren, ga er van uit dat zij dat vakkundig monteren. Leek mij niet verkeerd om advies in te winnen bij onze forumleden…….

Bedankt voor de reacties.

Bovenaan Onderaan