Trekhaak 7-polig ---->13-polig

Octa Collection

Forumguru
Het verhaal klopt, maar.... In alle eerlijkheid, hoeveel keer rij je met je mistlichtachterlicht aan per jaar.
Kun je je de laatste keer herinneren dat je met een caravan heb gereden waarbij mistlicht noodzakelijk was?
En dan als laatste, wat zou je doen als het zo mistig is dat mistlicht niet alleen wenselijk is, maar ook noodzakelijk is? Ik zou in zo'n geval lekker de parking op gaan of een camping op gaan zoeken.

Just my 2 cents.
Mistlamp gebruik ik zelden, op de caravan nog nooit nodig gehad.
Het is wel verplicht, je hoort nooit dat er iemand een boete voor heeft gekregen maar je zal net zien in het buitenland of met een grote controle en een ijverige diender die je er een bekeuring voor geeft.

Zoals Ron ook al aangaf is de kans op storingen met een verloopstekker groter, mede daarom wil ik de mijne aanpassen.
De extra voedingsdraad zit er bij mij al, of er stroom op staat weet ik nog niet (nog niet gemeten) mocht deze niet werken dan maak ik alleen een draad voor de mistlamp erbij.
Na de vakantie eens op mijn gemakkie alles bekijken en doormeten.
 

VWim

Forumguru
Voor de duidelijkheid, het ging me niet om het wel of niet aanbrengen van een mistlicht. Zoals je al opmerkt, verplichte verlichting en moet er dus gewoon op zitten. Het ging me wel om het automatisch uitschakelen van mistlicht op de auto wanneer een aanhanger is aangekoppeld.
 

Octa Collection

Forumguru
Dat had ik ook begrepen hoor ;) het irrtiteert mij ook regelmatig dat mensen te pas en te onpas hun mistlampen voor danwel achter aanhebben.
Bij mijn auto gaan er 2 mistlampen aan achter, links en rechts.
Als ik de contactdoos ga maken koppel ik de rechter af en gebruik die draad om door te trekken, is dat ook meteen gefikst :yeehaa:
 

Bosi

Lid
Het verhaal klopt, maar.... In alle eerlijkheid, hoeveel keer rij je met je mistlichtachterlicht aan per jaar.
Kun je je de laatste keer herinneren dat je met een caravan heb gereden waarbij mistlicht noodzakelijk was?
En dan als laatste, wat zou je doen als het zo mistig is dat mistlicht niet alleen wenselijk is, maar ook noodzakelijk is? Ik zou in zo'n geval lekker de parking op gaan of een camping op gaan zoeken.

Just my 2 cents.
Tot dat bij een verkeers controle in binnen of buitenland te horen krijgt dat een functionerend mistlicht of je vouwwagen of caravan verplicht is en je een sappige boete vangt. Daarbij is het in Duitsland en Frankrijk verplicht dat bij aangekoppelde aanhanger de mistlamp op de auto is uitgeschakeld. En bij kenteken plichtige aanhangers vanaf een bepaald bouwjaar achteruitrijlampen verplicht. En zelf op mijn thule twiniload zijn beide via jager gewoon voorzien.
 
Zie foto/screenprint

Als ik dit zo lees in de Manual van O3 facelift is het niet mogelijk om met een verbruiker in mijn aanhanger de auto accu (te ver) leeg te trekken. Het ergste wat kan gebeuren is dat de continu stroom wordt onderbroken.

Ik heb mijn kampeerkoelkast in de aanhanger ingebouwd, maar als ik een tussenstop maak van pak 'm beet twee uur dan vind ik het fijn als de koelkast gewoon even gebruik maakt van de auto accu.

Weet iemand hier meer van?

Als niemand het weet ga ik het uitproberen, dan laat ik t.z.t. het antwoord hier wel achter!
 

Bijlagen

  • IMG_4459.PNG
    IMG_4459.PNG
    199,3 KB · Weergaven: 14

Spierings

Forumguru
Zie foto/screenprint

Als ik dit zo lees in de Manual van O3 facelift is het niet mogelijk om met een verbruiker in mijn aanhanger de auto accu (te ver) leeg te trekken. Het ergste wat kan gebeuren is dat de continu stroom wordt onderbroken.

Ik heb mijn kampeerkoelkast in de aanhanger ingebouwd, maar als ik een tussenstop maak van pak 'm beet twee uur dan vind ik het fijn als de koelkast gewoon even gebruik maakt van de auto accu.

Weet iemand hier meer van?

Als niemand het weet ga ik het uitproberen, dan laat ik t.z.t. het antwoord hier wel achter!
Is inderdaad in het verkeerde topic..

Maar heb je ook een af fabriek trekhaak?

Mijn Engels is niet super goed, heb je geen Nederlandse beschrijving? Meestal wordt de continu plus niet uitgeschakeld..
 
Of Topic? Welk topic moet ik dan hebben?

@Spierings
Helaas geen Nederlands boekje nog. Maar inderdaad wordt je hier gewaarschuwd dat de continu stroom automatisch wordt afgeschakeld. Ik vind dat voor het tegenovergestelde een waarschuwing op zijn plaats zou zijn.

En de trekhaak is niet "af fabriek". Is dat relevant?

Weet @Antera misschien hoe het zit? Die kent de Software van deze auto's het best.
 

Spierings

Forumguru
Als de trekhaak naderhand ingebouwd is zit deze waarschijnlijk gewoon op de permanente plus in de zekeringen kastje..

Hier zit dan geen regelkastje tussen die hem uitschakeld..

Dit is een topic in het Octavia 1 deel, jij hebt een Octavia 3 (dus moet je in dat deel van je forum zijn..
 
Bovenaan Onderaan