Hallo Martijn en Koots,
Klinkt goed die JD, maar....
heb net begrepen van de leasemaatschappij dat er alleen ABT tuning op mag, aangezien deze als enige de gehele fabrieksgarantie overnemen dwz niet alleen op motor maar ook op aandrijflijn en versnellingsbak etc.
ABT levert 20 pk en 25 Nm meer en dat voor een schamele 1545 euro..

Belachelijk bedrag voor zo weinig winst. Schijnt erin te zitten dat ABT zich aan alle normen voor de 20% dient te confirmeren en alle ander uitstootnormen en zaken als JD , ATM, Target etc. niet.
Nog een extra weetje: ABT levert momenteel geen tuning voor de 1.6 gezien problemen die er zijn met hun software (auto's schijnen te nagelen). Tot nader order moet je dit dus achteraf via de leasemaatschappij doen, hetgeen geen probleem schijnt te zijn.
Let wel: leasemaatschappij geeft aan dat ook ABT tuning auto uit de 20% haalt en op 25% bijtelling brengt volgens de belastingdienst. Ze gaven zelfs aan dat belastingdienst bij leasemaatschappij bestanden kan opvragen om configuratie leaseauto's te controleren! Tuning af dealer wordt ook altijd bijgeschreven op je papieren, dus eenvoudig te checken.
Mocht je denken het zelf achteraf te laten doen op eigen kosten: bij operational lease ben je formeel geen eigenaar en sleutel je dus aan de auto van een ander, lees de leasemaatschappij. Bij ellende met de motor ben je dan persoonlijk aansprakelijk en gaan alle kosten naar jou.
IK heb eieren voor mijn geld gekozen en kies ervoor de auto naar de 25% te brengen, zodra de ABT tuning heeft plaatsgevonden.
Hoop dat jullie wat hebben aan de uitkomst van mijn vele telefoontjes met dealers, de leasemaatschappij en vele tuners inzake overname garanties.
Succes ermee en veel plezier van de auto!
VG, Berry