Totaal schade of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimv

Actief lid
@Jewepe: was niet lullig bedoeld hoor, maar iemand kan in al zijn oprechtheid een ander helemaal op het verkeerde been zetten
 

cali05

Forumguru
Zojuist een berichtje gehad van de schade-expert. De auto is economisch total loss verklaard. Daar ben ik niet rouwig om behalve dat we weer een behoorlijke tijd moeten wachten op een nieuwe Citigo Tour
 

Skoody Boo

Actief lid
Hm balen dat je lang moet wachten. Maar na het afzien is alles weer in orde.

Heb je ook een indicatie gekregen hoe lang je moet wachten?
 

cali05

Forumguru
Heb je ook een indicatie gekregen hoe lang je moet wachten?
Ik heb een fantastische dealer. deze heeft vorige week een Tour Candy White in bestelling gezet. Als de mijne Total Loss zou zijn hangt mijn naam eraan, anders werd het een voorraad auto. Ik verwacht de nieuwe eind augustus.
 

Skoody Boo

Actief lid
ah o.k.,

ja, veel sneller kan je ook eigenlijk niet op hopen.

Ik hoop dat je, als je de nieuwe eenmaal hebt, snel alle rijplezier dubbel en dwars kunt inhalen, en deze ervaring kan vergeten.
 

Kensel

Forumguru
Wel top dat de dealer in dat opzicht zo met je meedenkt.
Je krijgt em dan wel in exact dezelfde uitvoering met dezelfde opties e.d.?

Inderdaad hopen dat het snel zover is, kan je alles achter je laten inderdaad!
 

Cyrus

Actief lid
Nou, dat is wel een dubieuze primeur, de eerste Citigo die total loss is verklaard... Maar goed, je weet nu waar je aan toe bent.

Top dat de dealer zo met je meedenkt! Heb je met de dealer nog iets van vervangend vervoer kunnen regelen, voor een leuk tarief, voor de tussenliggende periode?

Ik wens je veel geluk met de nieuw Citigo en dat je deze valse start maar snel mag vergeten :)
 

RefleCs

Forumguru
Nou inderdaad maar wachten op de nieuwe. Ik hoop dat je daar wat langer van mag genieten en dat je deze ervaring snel kan vergeten. Is de nieuwe exact dezelfde uitvoering als die je nu had?
 

Cordoba

Forumguru
Ben je zelf nog bij het betreffende schadebedrijf op de koffie geweest? Kan mij niet voorstellen dat zij nog niets weten. Die week is waarschijnlijk om de expert van de verzekering ook nog even zijn werk te kunnen laten doen.

Vaak wordt die tijd ook gebruikt, zodat het schadebedrijf zaken kan demonteren om te zien wat er wel en wat er niet beschadigd is (om te voorkomen dat de expert meerdere keren langs moet komen dus), en natuurlijk om de agenda's van schade expert en degene die de zaak regelt bij het schadebedrijf te synchroniseren.

@Cali05: dit betekent, dat je geen MRB-vrijstelling krijgt voor de nieuwe Citigo (is toch voor auto's die na 1 juli dit jaar op kenteken gezet worden vervallen)?
 

Kensel

Forumguru
Volgens mij afhankelijk van de uitstoot, de eisen zijn strenger geworden. Durf alleen niet zo 1, 2, 3 te zeggen of dit ook voor de Citigo geldt..
De Fabia combi greenline schijnt nog wel vrijgesteld te zijn las ik onlangs ergens op een lijst met vrijgestelde wagens..
 

cali05

Forumguru
De prijzen en de vrijstelling MRB zijn hetzelfde als op 29 juni toen ik de vorige kocht. Dat zou wel heel apart zijn, een auto die 14 juni op de markt komt en per 1 juli meer gaat kosten.
 

cali05

Forumguru
Is de nieuwe exact dezelfde uitvoering als die je nu had?
Vandaag de laatste gesprekjes met de verzekering afgehandeld en de definitieve offerte van de dealer ontvangen. Zoals te zien in mijn handtekening hebben we dit keer toch maar een 4 deurs besteld (die was er eerst niet in Tour uitvoering) en Sunset. In die zin is de nieuwe wat anders, verder dezelfde uitvoering en dezelfde kleur.
Moet zeggen dat zowel mijn dealer als mijn verzekering zeer correct zijn omgegaan met deze schade. De dealer heeft snel een nieuwe besteld met het risico dat het een voorraadauto werd. De verzekering keert 1 1/2 week na de schade het aankoopbedrag uit. Ik heb weleens enkele kleine schades gehad maar tot op heden nog nooit zo kort in het bezit geweest van een auto. Hoop nu weer veel schadevrije jaren te kunnen rijden.
 

cali05

Forumguru
De Citigo is sinds gisteren niet meer van ons. Laatste zaken afgeleverd (move n fun, kentekenbewijs etc) bij het bedrijf dat de auto heeft opgekocht, vrijwaring gekregen en daarmee is Citigo 85-XLN-2 definitief afgerond. Ben benieuwd wat ze ervoor vragen ga even hun site in de gaten houden. Heb sinds ik er zelf in reed eind juni niet één meer in het wild gezien, maar dat zal wel snel veranderen.
 

Fabia

† In Memoriam
Gelukkig kan je dit hoofdstuk afsluiten en weer vooruit kijken naar een nieuwe Citigo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan