Tonko's Superb "work in progress"

Oknot

Forumguru
20151201_211115-1600x900.jpg
Om Tom maandag tijd te besparen en omdat ik weinig geduld heb van nature ga ik morgen maar even langs de doe het zelf garage om de boel te vervangen en te verversen.
 

Oknot

Forumguru
Afgelopen maandag naar Tom van HBT - techniek geweest voor een walnut blasting. Vooraf had Tom al aangegeven dat de kans op flinke vervuiling niet heel erg groot zou zijn. Ten 1e vanwege de 1.4tsi motor en ten 2e omdat ik ook geen klachten had voor wat betreft de prestatie. Eigenwijs als ik ben toch heen gegaan en "gelukkig" bleek er toch wel enige vervuiling te zijn opgetreden over de afgelopen 160.000km. Erg leerzame dag gehad. Zoals inmiddels bij velen al bekend is Tom een deskundig persoon op het gebied van VAG auto's en neemt tijdens het klussen ook uitgebreid de tijd om alle gestelde vragen uitvoerig te beantwoorden. Na afloop vd procedure samen nog een stuk proefgereden en alles deed het zoals het het moest doen. Operatie geslaagd en het resultaat is een (nog) rustiger lopende motor bij lage toerentallen en ik heb het idee dat ie onderin wat beter optrekt al kan dat ook de wens van de gedachte zijn. Bougies en olie ook gelijk laten vervangen dus de S2 kan er weer even tegen. IMG-20151209-WA0022.jpg
Vieze bende IMG-20151209-WA0017.jpg En weg is de vieze meuk.
 
Bekijk bijlage 44164
Mooi dashcam appje gevonden. Houdt alles bij, gps,tijd, straatnaam. Wordt weggeschreven op 64Gb usb stick. Dus kom maar op met de russian style spectaculaire crashes waar ik zelf niet bij betrokken ben maar wel op film zet. ;)


hoe krijg je die app op je Columbus scherm ? via smartgate ?
graag wat info voor newbie die wachtend is op O3 rs230 en graag al voorbereidingen treft
 

Oknot

Forumguru
@trixieboy , die app krijg je niet op je columbus. Ik heb geen columbus in mijn auto maar een android headunit. Daarmee is het een kwestie van downloaden uit de playstore. Of er een dashcam interface bestaat voor de columbus durf ik niet te zeggen.
 

Oknot

Forumguru
Dat had het zeker. Het is dan ook om die reden dat ik niet voor een columbus gekozen heb. Oem is top hoor daar niet van maar de bijhorende beperkingen vind ik dan weer wat minder.
 
zal nog wat verder grasduinen in topic van dashcams in de hoop iets dergelijks van oplossing te vinden.
bedankt voor de reactie !
 

Oknot

Forumguru
Hmmm. Mijn inbouw enthousiasme heeft een deuk opgelopen. Met een "dat ga ik even doen" instelling mijn deurpaneel verwijderd om er vervolgens achter te komen dat de woofer gepopt zit en in een soort van plastic behuizing gegoten is. De tweeter zit verlijmd en wel op zo'n manier dat ik vrees dat ik de boel sloop als ik daarmee aan de gang ga. Ietwat gedesillusioneerd de boel maar weer in elkaar gezet. Morgen maar een afspraak bij een inbouwstation maken. Werk wel een zaterdagje over en laat wel doen in plaats van dat ik me aan dit speaker vervang project ga wagen. 20151220_132658-1600x900.jpg Ook nagenoeg geen ruimte om dempingdplaten kwijt te kunnen. 20151220_132919-1600x900.jpg Woofer die gepopt zit en voorzien is van een onverwachte behuizing en dan ook nog met een rare stekker is aangesloten. Duidelijk gevalletje voor de professionele inbouwer..
 

error404

Senior Member
Op deze website : http://www.acr-helmond.nl/car-audio/audio-set/skoda-superb-audio-upgrade-soundsystem-1.html
staat jouw setje zo te zien. Er zitten daar ook speaker ringen bij (die verhoging van je speaker) en een koppel adapter voor de speaker kabel. Mogelijk dat je die onderdelen daar los kan kopen. De pop nagels zijn er zo uit met een scherp ijzer boortje (NB de stukjes die erin vallen opruimen, gaat rammelen of roesten) nieuwe ring pop je er zo in (eenvoudige tang kost bij de bouwmarkt een tientje) Ik heb dit bij mijn vorige auto op dezelfde manier gedaan. Valt erg mee (ben geen auto klusser)
 

Oknot

Forumguru
@beedewee, uiteindelijk geen zin in allerlei verbouwcapriolen die waarschijnlijk ook weer een berg meer geld zouden gaan kosten. Dus de focals met acceptabel verlies weer van de hand gedaan. Was eigenlijk ook best tevreden met de standaard speakers. Zat vermoedelijk in een "ik moet alles upgraden aan m'n S2 manie". :tegek:. Inmiddels redelijk van genezen en heb de afgelopen tijd alleen maar genoten van de auto zonder nieuwe dingen ervoor te bestellen. Bevalt eigenlijk ook erg goed. Hou ik weer wat meer geld over voor m'n andere hobby's. :maakmegek:
 

Octavia32

Forumguru
@beedewee, uiteindelijk geen zin in allerlei verbouwcapriolen die waarschijnlijk ook weer een berg meer geld zouden gaan kosten. Dus de focals met acceptabel verlies weer van de hand gedaan. Was eigenlijk ook best tevreden met de standaard speakers. Zat vermoedelijk in een "ik moet alles upgraden aan m'n S2 manie". :tegek:. Inmiddels redelijk van genezen en heb de afgelopen tijd alleen maar genoten van de auto zonder nieuwe dingen ervoor te bestellen. Bevalt eigenlijk ook erg goed. Hou ik weer wat meer geld over voor m'n andere hobby's. :maakmegek:

Das Jammer want het is wel mogelijk ik heb bij mij ook de woofers vervangen voor Pioneers zowel voor en achter. Daarbij heb ik verloop stekkers gekocht om van OEM naar speaker aansluiting te gaan.

Verder Heb ik dempingsmateriaal geplaatst en anti trillingsplaten geplakt.
 
Bovenaan Onderaan