Toerenverloop na het chippen normaal?

oco1979

Forumguru
Ik vermoed dat dit verschijnsel door de DSG wordt veroorzaakt.
Ik heb namelijk precies hetzelfde, maar dan in de 3 en de 5.
En mijn auto is niet getuned.

:pieker: Slip op de frictieplaten of eerder klemdrukverlies op dat moment....?

koppelbegrenzing op dsg
 

B.Stuurder

Forumguru
Dat kan en dat kan per bak verschillen. De eerste DSG slipte ongetuned, maar getuned niet. De nieuwe DSG die er nu onder zit doet dat niet en is niet getuned.
 

TurboT

Forumguru
Ik vermoed dat dit verschijnsel door de DSG wordt veroorzaakt.
Ik heb namelijk precies hetzelfde, maar dan in de 3 en de 5.
En mijn auto is niet getuned.

Klopt. Kreeg van TVS een bericht dat het aan de DSG gaat. Het is een bekend probleem bij de DQ200. Binnenkort maar een afspraak inplannen. Ze gaan een aangepaste software toepassen. VAG geeft aan dat het een " produkteigenschap" is. Wat natuurlijk bull shit is.
 

TurboT

Forumguru
Afspraak bij TVS ingepland. Ze gaan kijken wat de mogelijkheden zijn en de software aanpassen. Het is in ieder geval een bekend DSG probleem.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

TurboT

Forumguru
Eind januari de afspraak ingepland. Het is een bekend probleem en de DSG software moet aangepast worden. Op de TVS facebook site zie je een soortgelijk filmpje.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Eind januari de afspraak ingepland. Het is een bekend probleem en de DSG software moet aangepast worden. Op de TVS facebook site zie je een soortgelijk filmpje.

Algemeen bekend probleem in HUN software, of dat het kán voorkomen?

Anders hebben er nog heel wat leden een ritje Varsseveld voor de boeg :arghh:.
 

TurboT

Forumguru
Ik ben persoonlijk van mening dat het aan de software ligt/verkeerd door TVS geoptimaliseerd. Normaal gesproken let je daar niet op. Ik kijk nu indirect vaker naar het toerenverloop. De toeren schieten zo nu en dan onregelmatig.

Goed is het in ieder geval niet. Voordat het gechipt en dsg geoptimaliseerd was. Was mij dit nooit opgevallen. Als de aangepaste software weer aangepast wordt, wil ik graag vooraf weten hoe de koppelingsplaten aan toe zijn.
 

HarrieSkoda

Forumguru
wil ik graag vooraf weten hoe de koppelingsplaten aan toe zijn.

Exact! Mij werd na de diepgaande diagnose verteld dat de koppelingsplaten in zéér goede staat waren. Ze waren haast overtuigd dat de koppeling al eens vernieuwd was.

Dus mocht eenieder een optimalisatie op de optimalisatie nodig hebben, vind ik ook dat ze vooraf wederom en diepgaande diagnose mogen uitvoeren.

Ik volg met veel belangstelling.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik ben persoonlijk van mening dat het aan de software ligt/verkeerd door TVS geoptimaliseerd. Normaal gesproken let je daar niet op. Ik kijk nu indirect vaker naar het toerenverloop. De toeren schieten zo nu en dan onregelmatig.

Goed is het in ieder geval niet. Voordat het gechipt en dsg geoptimaliseerd was. Was mij dit nooit opgevallen. Als de aangepaste software weer aangepast wordt, wil ik graag vooraf weten hoe de koppelingsplaten aan toe zijn.
Dat zijn griezelige berichten. De DSG dokter die een DSG verknalt met verkeerde software. Of begrijp ik het niet goed?
 

TurboT

Forumguru
Jongelui,

Het is nu niet te zeggen of de fout ligt bij fabrieksaf of door het dsg optimaliseren. Standaard wordt de DSG optimalisatie toegepast. Zeg maar Tier 1. Werkt dit niet goed dan gaat men verder onderzoeken voor aanpassingen.

Ik heb dit berichtje van TVS ontvangen. Mijn advies is ga voor jullie zelf nakijken of jullie hier ook hinder van hebben. Ik let nu hier veel meer op en over de hele linie heb ik last van de schommelingen.

Mijn gevoel was een paar maanden geleden bevestigd, maar ik kreeg soms last van. Het ligt kennelijk of de dsg warm of koud is.


"
Deze klachten komen vaker voor. Zelf bij nieuwe auto's. Kunnen we een poging
aan wagen om op te lossen met na-afstellen.

Onderstaande info is onze standaard informatie, dit is het misschien waard
om even door te lezen :-)

Stapjesprobleem DQ200

Het in stapjes oplopen van de toerenteller, ofwel het licht slippen van de
koppeling, is momenteel een groot probleem bij dit type versnellingsbak en
wordt veroorzaakt door de huidige DQ200 koppelingen van Volkswagen. T.g.v.
de hoge slijtage bij oudere koppelingen is het materiaal van de huidige
koppelingen harder/slijtvaster gemaakt. Voordeel hiervan is dat de koppeling
minder hard slijt, maar nadeel is dat vooral koud soms slip waar te nemen
is. Bij Volkswagen valt dit vaak onder ''producteigenschap'' maar goed is
het natuurlijk niet. Sommige auto's hebben hier wel last van, andere weer
niet. Vaak gaat het na goed inrijden (inlopen van de loopvlakken) weg, maar
soms ook niet.
We hebben hiervoor speciale software ontwikkeld waarmee dit probleem in 50%
van de gevallen compleet verholpen wordt, en in 80-90% van de gevallen
''acceptabel'' gemaakt wordt. Hoe het in dit geval gaat uitpakken is
eigenlijk alleen proefondervindelijk vast te stellen.
Normaal rekenen we voor deze aanpassing een meerprijs van 199 euro, echter
aangezien de auto hier ook een reparatie heeft gehad is het gratis.
Advies is om een afspraak te maken voor deze speciale software. Wij zetten
dan de speciale software er waarna de klant een week lang aanzien of het
probleem verholpen is. Mocht dit niet het geval zijn dan moet de auto
neergezet worden voor nadere analyse. (metname omdat het probleem vooral
alleen met koude koppeling optreed, is het vrijwel onmogelijk een goede
analyse in 1 keer te doen aangezien de koppeling na +/- 30 minuten rijden op
bedrijfstemperatuur is en het probleem dus afneemt)
Een afspraak is aankomende week, of liever de week er op, mogelijk. Laat
maar even weten wanneer het past"
 

Rosinfield

† In Memoriam
Als je dit zo leest, zouden er toch beduidend meer last van moeten hebben. Temeer daar het kennelijk iets is dat los staat van het aanpassen van de software. Ik zal er eens op letten, maar er is me nog niets bijzonders opgevallen
 

oco1979

Forumguru
Zo te zien ga TVS niet licht over en weten ze van het probleem en zijn ze er ook mee bezig of bezig geweest :thumbsup:.
Kan dat wel geloven door te "chippen" dat dit probleem eerder vergroot.
 
Bovenaan Onderaan