Toch Octavia Combi 14%

CDK

Forumguru
Knappe prestatie van Skoda! Er zullen dus naar alle waarschijnlijkheid nog heel veel zakelijke Octavia's verkocht gaan worden aangezien het aanbod van 14% bijtelling in dit segment niet bepaald groot is, bijkomend is de Octavia de ruimste in z'n klasse, top!
qy2yba8y.jpg
 

henriz

Forumguru
Per saldo betekent dat dat wat ik terugkrijg meer is dan wat ik aan bijtelling betaal

Jij hebt een riant lease budget! :greedy:
Was de Opel Ampera of Toyota Prius Plugin niets voor jou? Die waren veel te duur voor mij, maar hadden waarschijnlijk wel in jouw budget gepast.
 

svdm

Senior Member
En dan op Twitter eerst doodleuk op 28 oktober dit ontkennen!!!
Ik wilde natuurlijk precies hetzelfde zeggen! Ook het officiële SKODA NL Twitter-account is dus niet betrouwbaar! Goh.., zou de 2013 GL wel écht komen?! :-|
 

Oogje

Senior Member
Jij hebt een riant lease budget! :greedy:
Was de Opel Ampera of Toyota Prius Plugin niets voor jou? Die waren veel te duur voor mij, maar hadden waarschijnlijk wel in jouw budget gepast.
Wat moet je nou met een Ampera of Prius, behalve de sloot in rijden omdat die beiden godsgruwelijk lelijk zijn... Overigens hangt het leasebedrag grotendeels af van de leasetermijn en het aantal kilometers. Bij mij paste de Octavia bijvoorbeeld maar net binnen mijn budget van 1100 euro (inclusief brandstofvoorschot), terwijl ik ook van mensen weet die een Octavia rijden met een budget van nog geen 800 euro.
 

bonyuri

Actief lid
Ik vind het maar matig...
Niet dat ik nou had gewacht op de 14% combi, maar eerst verkondigen dat hij niet komt en dan later 180 graden omdraaien laat nou ook niet echt zien dat je serieus bezig bent.
 
  • Leuk
Waarderingen: svdm

henriz

Forumguru
Wat moet je nou met een Ampera of Prius, behalve de sloot in rijden omdat die beiden godsgruwelijk lelijk zijn...
Ik vind de Ampera wel mooi hoor. Van buiten dan.

Overigens hangt het leasebedrag grotendeels af van de leasetermijn en het aantal kilometers.
Klopt. Maar dat geldt vaak ook voor je budget. En als je ongebruikte lease budget groter is dan je bijtelling, dan heb je mijns inziens een riant budget voor je gegeven kilomers.

Bij mij paste de Octavia bijvoorbeeld maar net binnen mijn budget van 1100 euro (inclusief brandstofvoorschot), terwijl ik ook van mensen weet die een Octavia rijden met een budget van nog geen 800 euro.
Mijn budget is 730 euro exclusief brandstof en daar past mijn Octavia binnen, zelfs met mbr volgend jaar. (4 jaar, 40000 km)
 

Mick

Actief lid
Ben blij dat ik jullie niet blij heb gemaakt met een dooie mus.:maakmegek:

Dan kan de Golf VII variant toch niet achterblijven denk ik, anders gaat het ze wel wat klantjes kosten bij Volkswagen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

wigerm

Lid
Ik vind de Ampera wel mooi hoor. Van buiten dan.


Klopt. Maar dat geldt vaak ook voor je budget. En als je ongebruikte lease budget groter is dan je bijtelling, dan heb je mijns inziens een riant budget voor je gegeven kilomers.


Mijn budget is 730 euro exclusief brandstof en daar past mijn Octavia binnen, zelfs met mbr volgend jaar. (4 jaar, 40000 km)

Budget is 1100 euro, 4 jaar, 40000 km, excl. brandstof. Genoeg keuze dus. Maarrrrr... Heb slechte ervaringen met Franse auto's (geen DS5 / 508 Hybrid dus), heb sowieso een hekel aan hybride (te afstandelijk om te rijden, tenminste, de hybrides/electro auto's die binnen budget vallen).

Hij moet ruim zijn (V60 Hybrid was te krap), geen 'busje' (Outlander Hybrid vind ik daaronder vallen), dus ik kwam vrij snel bij de Octavia uit. Ook omdat ik de Focus Econetic blablabla inmiddels alweer wat gedateerd vind, vooral door het interieur (een rommeltje).
Skoda stond dus bovenaan! Vergelijkbare Golf is alleen een optie in station vanwege de ruimte, maar die is dan weer niet 14%.
Ik vind het dus logisch dat het een Octavia wordt, en elke euro onder budget = bonus :-)

Nog nog even een paar weekjes wachten, en ondertussen 'afzien' in zo'n Frans ding...
 

Blacky

Forumguru
Nu is het zeker

De jaarwisseling komt al rap naderbij en dus zijn diverse importeurs druk bezig om hun auto's CO2-technisch bij te schaven om aan de juiste kant van de bijtellingsgrenzen terecht te komen. Bij Skoda kan de vlag uit, want het is gelukt om ook de Octavia Combi Greenline geschikt te maken voor 14 procent bijtelling in
Eerder werd al bekend dat de SkodaOctavia hatchback Greenline volgend jaar aan de eisen voor 14% bijtelling voldoet. Zojuist heeft de importeur bekendgemaakt dat ook de Combi-versie een CO2-uitstoot van 85 g/km heeft, precies genoeg voor de in leaseland zo ongeveer heilige 14 procent bijtelling in 2014.

De vanafprijs is 25.650 euro. De Businessline-uitvoering mag mee vanaf 27.150 euro. Die heeft een meeruitrusting die onder meer bestaat uit onder andere touchscreen navigatie Amundsen,Bluetooth carkit, parkeersensoren en lichtmetalen wielen.

In 2014 is er zoals het er nu naar uitziet slechts een select groepje C-segment stationwagons met 14 procent bijtelling. Het gaat om deSeat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive, de Toyota Auris Touring Sport Hybrid en dus deze Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline.
 

Spiegeltje

Senior Member
Ik vind het maar matig...
Niet dat ik nou had gewacht op de 14% combi, maar eerst verkondigen dat hij niet komt en dan later 180 graden omdraaien laat nou ook niet echt zien dat je serieus bezig bent.

Kon het net als @svdm niet laten om er iets van te zeggen....

Gestuurd via Twitter: IDD heel vreemd @Skoda_NL ineens wel een O3 14% GL Combi uit de hoge hoed. Zeker nu voldoende HB verkocht. Gevalletje BW6:193g?!
 

svdm

Senior Member
Waarschijnlijk was het nieuws intern allang bekend bij SKODA, maar hebben ze gewacht op de productiestart van de HB GL, zodat orders niet meer gecanceld zouden worden.

Je kunt je nl. voorstellen dat als dit nieuws op hetzelfde moment zou komen als over de HB GL voor 2014, veel mensen wellicht tóch nog wat maandjes extra zouden willen wachten op een Combi GL en de huidige bestelling voor de HB GL zouden cancelen.

Denk dat minstens de helft van de mensen die nu de 2014 HB GL hebben besteld, deze gaan veranderen in een 2014 Combi GL.

Maar weet je.., ondanks dat ik dan ook voor de Combi zou gaan, heb ik er nu vrede mee dat ik nog in 2013 de HB GL mag gaan rijden. Word ik ook niet lastiggevallen door collega's die mijn auto willen misbruiken om grote/veel spullen te vervoeren.

En hoe-en-wat qua prijsstelling trouwens? Blijft alles op hetzelfde peil als 2013 voor de Greenlines? Komen er meer of juist minder opties?

En wanneer gaat de 2014 Combi GL eigenlijk daadwerkelijk geleverd worden? Mei? Juni? Of tegelijkertijd met de 2014 HB GL?
 
Bovenaan Onderaan