Toch maar geen Skoda

SkodaSuperb

Nieuw lid
Hallo,

zoals jullie waarschijnlijk weten wilde ik een Superb kopen,
alleen de kleur was nog een kwestie, en mijn vrouw wilde toch een auto met meer status....:ahum:

dus nu is het een BMW X3 2.0iA(automaat) Executive geworden!
Kleur: Spacegrau
Interieur: nu zwart stof, de dealer laat er later donkerbruin leer inzetten.
Opties: Elek. wegklapbare trekhaak, panoramadak, X-pakket (chromen randen ramen etc.), en natuurlijk het Executive-pakket zelf, waaronder navigatie buisness, alarm, bluetooth enz.)

Aan allemaal van jullie: bedankt voor de goede antwoorden, en misschien zien we elkaar weer!

Groetjes,
Joran

Stevens

Nieuw lid
Oei, spijtig, voor dat geld had je een full superb gehad...
waar is de tijd dat de vrouw enkel de kleur van de wagen mee mocht kiezen....;)
veel succes met de bmw

___JC___

Forumguru
Model X3 is zeker verbeterd met de nieuwe lijnen, meer een mini X5. Lijkt me geen straf, maar dr zal een ander prijskaartje aan zo een X3 zitten lijkt me.

Bakkertje

Forumguru
Sjee, da's weer eens andersom, hier in huize Bakker is het de man die allerlei eisen denkt te moeten stellen aan de auto en heeft de vrouw enkel de kleur gekozen..
Maar ach, een X3 zal vast geen straf zijn!

CDO

Forumguru
Status....... :uitlachen: Volgens mij heeft Volkswagen daar een prachtige reclame over gemaakt met de introductie van de vorige Passat. Zou nu 1 op 1 toepasbaar zijn op de Superb.

By the way, wie gaat er straks het meest in rijden, jij of je vrouw??

Maar ...van harte met je X3!

WouterO2C

Actief lid
status is maatschappelijk aanzien, met andere woorden wat "men" er van vindt
dat is in feite dus niet meer of minder dan een gemene deler van 16 miljoen meningen

de mening van jouw vrouw is er daar een van :)

mijn mening: sinds ik skoda rijd, besef ik pas wat een waar je voor je geld krijgt!

Antera

Donateur
het status verhaal vind ik zon onzin, maar zie het bij onze werkgever ook gebeuren en die vrienden ervan. de een koopt een grotere auto en de andere volgen in rap tempo alsof je niet in een leuke skoda voor mag rijden maar wel in een volvo xc. Het is maar triest. Ik wens je alle plezier en fun toe en hopende op een storingsvrij en probleemvrij bezit. Hiermee naar de dealer gaan word iets minder leuk :)

sitechris

Donateur
Feli met je X3. Het vorige model vind ik al een buitengewoon prettige auto om in te rijden en de nieuwe zal alleen maar beter zijn. Ik hoop wel voor je dat je de turbo benzineversie hebt en niet de atmosferische tweeliter benzine. Die laatste vond ik in een 3 serie al redelijk futloos, laat staan in een zwaardere X3. Trek je niet teveel aan van die opmerkingen mbt status, de auto heeft wel degelijk heel veel kwaliteit en je gaat die naarmate de kilometers verstrijken steeds meer waarderen (ook dat is premium).

Pendragon

Donateur
Ik ben ervan overtuigd dat die X3 lekker zal rijden, want dat kun je wel aan BMW overlaten, maar mooi? Nee, ik vind de X3/X5 en helemaal erg de X6 echt verschrikkelijk lelijke auto's. De voorkant gaat nog wel, maar die achterkant. Persoonlijk vind ik het echt erg dat daar BMW op staat. Ik heb wel eens in een X5 gereden en ja daar is niks op aan te merken, maar als ik zie hoe groot die auto is en wat je er netto aan ruimte overhoud in de auto valt echt vies tegen. Ook als het om kofferruimte gaat is het niet super voor zo'n grote auto. Nee, zonde van de vele euro's. En als dat de 'status' waard is, mijn zegen heb je, maar als ik mocht kiezen tussen een full Superb of een BMW X3 dan ga ik absoluut voor de Superb. En als mensen dan zeggen, een Skoda, nee mij niet gezien, dan laat ik ze even rijden, dan praten ze direkt anders. Ik heb zelf een Superb 2 gehad en heel veel mensen die niks van Skoda moesten hebben stonden met hun mond vol tanden toen ze even heerlijk gereden hadden in de 1.8TSI (en ik dan ook een automaat).

SkodaSuperb

Nieuw lid
Hahahah, allemaal reacties van: Status is onzin enz., maar zoals sitechris zegt: de prijs is niet zomaar zo hoog. Ik weet zelf ook dat ze bij BMW meer winst maken dan bijv. bij skoda, alleen alles is net een stukje luxer, en voelt net een stukje lekkerder aan. Mijn vrouw vindt dat een BMW voor ons huis hoort te staan, en geen skoda, maarja, een BMW x3 is ook geen straf he ;)

Het is inderdaad wel zo dat de dealers bij onderhoud een stuk duurder zijn...
maarja, eerst maar bestellen en hebben (6maanden levertijd) en dan pas daaraan denken (hopelijk gewoon helemaal niet ;)

LT83

Forumguru
@ skodasuperb...........pfff...sorry hoor, maar uw vrouw vindt dat er een BMW voor jullie huis hoort te staan???? Waarschijnlijk ziet ze zonder logo het verschil niet eens tussen een X3 en X5. Vindt de vrouw ook als de buren een kerstboom van 8 meter in de tuin hebben dat jullie minstens net zon grote moeten hebben???

Dat een BMW meer premium is ben ik het mee eens, dat je daar waarde aan hecht kan ik ook nog inkomen. Maar puur een BMW aanschaffen omdat de vrouw vindt dat die er hoort te staan. Verman jezelf eens!!!! Of ben je het wel met die argumentatie eens?

Rosinfield

† In Memoriam
grappig! Ik denk dat als de BMW goedkoper was dan de Skoda, dat men (mevrouw) hem dan wellicht niet eens zou willen hebben en de Superb zou kiezen vanwege de status. Het zit allemaal weer eens tussen de oren.

Michel

Forumguru
De term "premium" is voor mij een te vaak gehoord en gebezigd gebakken lucht marketing woord, maar bepaalde leveranciers kunnen met hun "premium" status goed geld mee verdienen, omdat er een markt voor is. Tja, auto's blijven toch ook emotie.

Noord26

Forumguru
Het is duidelijk wie er de baas is thuis? :uitlachen:

Alhoewel een X3 een prima auto is, is het geen vergelijk met een Superb. Vanwaar de keuze voor de X3 dan ipv een normale 5 serie? Want dan praat je over vergelijkbare grootte?

Stevens

Nieuw lid
ik moet nu wel toegeven dat ik ook graag een bmw x3 zou rijden, maar ik ben zeer tevreden over mijn skoda. echter het is niet te snappen dat er nog steeds naar die status wordt gekeken en dat skoda dan als minderwaardig ervaren wordt, want iemand zou is iets kunnen zeggen...
dus domme reden om geen skoda te nemen als je dat wou of mss heeft hij thuis niks te zeggen... ;)

Fabia

† In Memoriam
Ik ben ervan overtuigd dat die X3 lekker zal rijden, want dat kun je wel aan BMW overlaten, maar mooi? Nee, ik vind de X3/X5 en helemaal erg de X6 echt verschrikkelijk lelijke auto's. De voorkant gaat nog wel, maar die achterkant. Persoonlijk vind ik het echt erg dat daar BMW op staat. Ik heb wel eens in een X5 gereden en ja daar is niks op aan te merken, maar als ik zie hoe groot die auto is en wat je er netto aan ruimte overhoud in de auto valt echt vies tegen. Ook als het om kofferruimte gaat is het niet super voor zo'n grote auto. Nee, zonde van de vele euro's. En als dat de 'status' waard is, mijn zegen heb je, maar als ik mocht kiezen tussen een full Superb of een BMW X3 dan ga ik absoluut voor de Superb. En als mensen dan zeggen, een Skoda, nee mij niet gezien, dan laat ik ze even rijden, dan praten ze direkt anders. Ik heb zelf een Superb 2 gehad en heel veel mensen die niks van Skoda moesten hebben stonden met hun mond vol tanden toen ze even heerlijk gereden hadden in de 1.8TSI (en ik dan ook een automaat).

Helemaal mee eens Andre:aangenaam:!!!!!!!!!!!!!!

Idd tegenwoordig is een mooie skoda voor de deur net zo veel status als een andere luxe auto
.
Sinds ik 2 a 3 jaar geleden mijn fabia kocht, weet ik wat skoda te bieden heeft. Qua degelijkheid en comfort zit Skoda voor mij echt wel in de top, zeker als je naar prijs/kwliteit kijkt. Heb toch al veel verschillende merken gehad, maar sinds de Fabia weet ik ook welk merk mijn volgende auto zou worden. Toen ik een leaseauto mocht uit zoeken, was het voor mij dan ook al heel snel duidelijk wat het moest gaan worden :D.

Nee geef mij maar ene lekkere Skoda en ik ben zeer tevreden, daar heb ik geen "dure" auto voor nodig. En mocht je het inderdaad belangrijk vinden wat anderen van je zeggen/vinden, moet je ze eens horen als ik nu ergens kom met de Octavia :D. Laat staan als je voor komt rijden met een schitterende SuperB...

Bovenaan Onderaan