dutchman79
Senior Member
Ik sta op het punt een octavia rs 230 combi uit 2018, 129.000km, dealer onderhouden, import uit Duitsland waar deze 1 zakelijke rijder had, proef te rijden en te kopen.
Deze heeft een aantal leuke opties (standkachel, elektrisch verwarmde voorruit, acc, elektrische achterklep,parkeerassistent, een 18 inch lm zomerset en 17 inch lm winterset), helaas geen panoramadak en verwarmde achtetbank en canton sound, maar goed dat is klagen op hoog niveau.
Me viel op dat de vrs knop ontbreekt bij de dsg pook. Zijn de rijmodi dan niet instelbaar ?
De adaptieve dempers heeft ie dus niet, het mechanische sper van de 245 versie ook niet.
Wat ga ik hiervan merken bij normaal gebruik ? Ik zoek geen grenzen op met rijden, ben voor mijn werk in Dld alleen vaker sneller dan gemiddeld onderweg.
Is een bezoekje bij vag dan niet ook complete overkill met nog meer vermogen op alleen de vooras of zouden jullie een tuning icm dsg aanpassing altijd aanraden ?
Deze heeft een aantal leuke opties (standkachel, elektrisch verwarmde voorruit, acc, elektrische achterklep,parkeerassistent, een 18 inch lm zomerset en 17 inch lm winterset), helaas geen panoramadak en verwarmde achtetbank en canton sound, maar goed dat is klagen op hoog niveau.
Me viel op dat de vrs knop ontbreekt bij de dsg pook. Zijn de rijmodi dan niet instelbaar ?
De adaptieve dempers heeft ie dus niet, het mechanische sper van de 245 versie ook niet.
Wat ga ik hiervan merken bij normaal gebruik ? Ik zoek geen grenzen op met rijden, ben voor mijn werk in Dld alleen vaker sneller dan gemiddeld onderweg.
Is een bezoekje bij vag dan niet ook complete overkill met nog meer vermogen op alleen de vooras of zouden jullie een tuning icm dsg aanpassing altijd aanraden ?
Laatst bewerkt:
mijne draait op een stage 2 nu 355 pk's en 510 nm koppel en ik heb er al met in winterste omstandigheden gereden ( eerste en voorlopig enige week dat ik hem had lag er een dik pak sneeuw ) en ik had er geen moeite mee op Kumho banden, nadien was het nat en ook toen geen last, hernemingen is waarvoor je het moet doen en die zijn fantastisch na stage tuning. Ik zou dan idd ook wel aanraden om de DSG te laten herprogrammeren, dat maakt het een heel andere auto en een goede tuner kan een prima balans vinden tussen een onrijdbare auto en een kanon dat voldoende grip heeft in 9/10 omstandigheden.
