TIP tegen bevroren ruiten

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend las ik in een damesblad (ja u leest het goed.. een damesblad) een goede tip tegen bevroren ruiten die ik op dit forum nog niet was tegengekomen.

Men adviseerde om de ruit van de auto 's avonds licht in te spuiten met glasreininger (Glassex etc). Ik heb dit gisteravond geprobeerd en de helft van mijn voorruit licht ingespoten met glasreininger en de andere helft niet.

En ik was vanochtend verrast :) door het resultaat. Beide helften waren weliswaar bevroren maar het gedeelte waar ik de glasreiniger op gespoten had kon ik met een wisser met één haal schoon trekken.

Scheelde in ieder geval een hoop gekrab (ik heb toch altijd het idee dat ik mn ramen er mee sta te bekrassen)
 

Neptukker

Forumguru
Klink wel logisch, je brengt een soort glad zeeplaagje aan zodat het minder hecht. Wij beschikken sinds 2 jaar over een carport bij ons huis, helemaal geen krabben meer. Zeker in de winter voel je je een bevoorrecht mens.

:ot:Een tip van mij over het verwijderen van insecten van de neus van de auto: wassen m.b.v. een oude panty als spons.
 

Captain Hook

Forumguru
Afgelopen week voor 4 euro zo'n 'jas' gehaald voor de hele auto (bij de Lidl) Lag in een bak met aanbiedingen.
Trek je over de auto, met kunststof haken in de wielkasten zet je het vast. Je trekt 'm s'-ochtends voorzichtig van de auto en voila, geen sneeuw, geen ijs. :super:

Hoef je geen kannetje met warm water te halen en/of milieuonvriendelijke spuitbussen in de koude te gaan leegspuiten. :koffie:
 

Erkens

Lid
En dan maar hopen dat die goed droog is (en ook je auto) voordat je hem er terug op plaatst, want als je dat ding vast hebt laten vriezen aan je auto ben je wel wat langer bezig :tongue:
 
ik zag verleden week een vrouw naar haar auto met bevroren ruiten lopen, ze had een 1,5 liter plastic fles bij zich met heet water en deze werd over de voorruit leeg gegoten:ahum: zal ook wel een tip uit een damesblad zijn geweest.
ik heb me duim naar haar opgestoken zo van goed bezig en dacht laat maar gaan die is niet meer te redden.
 

Wasmachineman

Forumguru
Hoe weet je dat het heet water was? Misschien was het mijn moeder wel, die gooit ook altijd lauw water over de autoramen!:winkie:
En ik gooi altijd een jerrycan met 5 liter water over mijn auto en doe dat al een jaar of tien hoor. Heet water, dat is vragen om problemen maar gewoon kraan water met een temp van 20 graden is al prima om je ramen erg snel heel schoon te krijgen.
Je voorruit met de ruitenwissers droog zwiepen en de zijramen met een trekker en klaar is Kees!
 

Erkens

Lid
Ook kraanwater van 20 graden (wel erg warm kraanwater in deze tijd van het jaar overigens) is toch nog op zijn minst 20 graden temperatuurverschil, en ook dat kan ervoor zorgen dat een eventueel pitje/sterretje uitbarst.

Gewoon even een paar minuten krabben, zoveel werk is dat allemaal niet, je bent met sneeuw al veel langer bezig om de auto te ontdoen van sneeuw dan die paar minuten krabben.
 

Wasmachineman

Forumguru
Als je kraanwater gebruikt zal het wel iets lager liggen qua temperatuur. 10 graden? Ook nog warm genoeg om ijs te laten smelten.
IJskrabben kost niet veel tijd, hangt er vanaf hoeveel ramen je hebt. Voorruitverwarming is erg fijn maar dat is er dus niet bij Skoda. Ik doe altijd een scherm voor de voorruit. Zijruiten met lauw water, daar heb je ook nooit sterren zitten dus schade is niet mogelijk, toch?
 

Erkens

Lid
Overigens krijg je door die temperatuurverschillen ook sneller last van condens aan de binnenkant, al met al maakt het uiteindleijk weinig uit denk ik (als je aan tijd denkt). Water over je ramen gooien is wellicht sneller, maar dat water moet ook ergens blijven: plak ijs op de grond, handig als je daar later op de dag weer wilt parkeren :tongue:
 
was behoorlijk heet water want de damp kwam er gelijk overal vanaf, het ijs op de ramen was uiteraard gelijk weg maar goed kan het niet zijn voor je ramen.
 

Captain Hook

Forumguru
Leg nou vanavond iets op die schone voorruit, dat scheelt weer krabben voor morgen of overmorgen.

En vanochtend heb ik ff staan opletten. De buurman ging met zo'n lekkere chemische spuitbus aan de gang, en ikke gewoon krabben.
We waren gelijk klaar. :ahum:

Hij moest die spuitbus pakken, rondom inspuiten, ff wachten, dan weer afvegen.
Ik begin gelijk met krabben; heb je het zelf ook gelijk warm. :koffie:
 

Fabia

† In Memoriam
En toch blijf ik bij krabben altijd bang voor krassen. Ik gebruik een hoes voor de voorruit en sproei de zijruit.
 

EdK

Forumguru
Ik ook niet erkens en ik gebruik zo'n simpele met een messing blad.
Maar misschien dat het komt omdat de einden van het blad afgerond zijn ?
 
Bovenaan Onderaan