Tinten (achter)ramen

Ericw

Forumguru
De knoop is doorgehakt. 85% tinting is het geworden. 95% is vrijwel gelijk aan een geblindeerd bestelbusje ;).
Goeie keuze, ik had ook voor 85% gekozen bij mijn nieuwe Superb na lang wikken en wegen. Geen enkele spijt van. :cheer:

907291f36a15be7647db989ce3fd12cf.jpg
 
Laatst bewerkt:

Ericw

Forumguru
Die hebben gewoon de normale tint zoals ze standaard zijn en wilde ik niet donkerder hebben en volgens mij mag dat ook nauwelijks.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
2 weken geleden heb ik via Carglass Luna folie op mijn S3 laten zetten.
Achterportieren/ruit: 80%
Voorportieren: 44% (..denk ik..)

FG70 / FG20 staat op de factuur.
Voorportier was wettelijk toegestaan.
Reden hiervoor is dat ik het mooier vond om geleidelijke verloop te krijgen.
Smaken verschillen uiteraard.

Vanuit binnen kan je erg goed blijven kijken naar buiten, maar andersom wat minder.
Had dat zo nooit verwacht.

Zal als het niet regent ff een foto van maken.
 

gdisselkoen

Forumguru
ben ik echt de enige autist die zich eraan ergert wanneer ramen niet allemaal dezelfde tint hebben? Voorportieren niet getint en de achterkant wel.. vind t werkelijk geen gezicht.
Ligt aan het merk en model\uitvoering vind ik persoonlijk. Bij sommige merken vind ik het op de sedan uitvoering geen gezicht, maar op een station wel.
 
Gelukkig ben ik niet de enige die al heeft aangegeven dat smaken verschillen en dat is maar goed ook, anders reden we allemaal in een Skoda :yeah:.

Nee, het regent niet altijd aan deze kant, maar ik heb wat moeite om een juiste foto te maken, zoals EricW heeft gedaan.
Maar om alvast een wat te posten.... bij deze gemaakt met mijn phone.
Helaas niet de juiste locatie, maar mijn prive tijd is helaas wat kostbaar.

Ik weet alleen niet of het effect zichtbaar is.
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
je moet een foto maken vanaf de zijkant op dezelfde hoogte als de ramen, dan heb je doorkijk en kun je de tint goed zien. Bijvoorbeeld voordat je de auto inparkeert tussen twee andere auto's, even stoppen, uitstappen, foto nemen en verder inparkeren. Dat kost ongeveer10 seconden, die tijd kun je vast wel vinden toch?
 

B.Stuurder

Forumguru
ben ik echt de enige autist die zich eraan ergert wanneer ramen niet allemaal dezelfde tint hebben? Voorportieren niet getint en de achterkant wel.. vind t werkelijk geen gezicht.
Nee, ik ook. Maar het mag niet. Ik vraag me echter af of er echt nog op gelet wordt. Soms zie ik auto's waarbij ik de bestuurder niet kan zien door de ramen en die rijden ook vrolijk rond.
 
Weet niet of het echt waar is, maar tegenwoordig mag de voorruit ook.
Volgens mij gaat het er idd om dat je de bestuurder nog normaal kan zien.
Tegenwoordig hebben al heel veel merken vanuit de fabriek 'iets' donkere ramen.
En met iets bedoel ik dus geen 'wit' normaal glas.
Dergelijk effect mag en kan ook met folie.
Met bepaald folie kan je ook 'inbraak' tijdens stoplicht vermijden..... Ook een reden van mijn keuze.

Herkansing mbt foto.... :

 

Middag

Forumguru
Ik weet niet waarom je daarvoor een autist moet zijn, volgens mij heet dat smaak :pieker:.

Smaak is als je iets wel of niet mooi vindt.. ik kan er slecht tegen als zaken niet symmetrisch zijn of een ritme wordt onderbroken. Daarom destijds vooral vanwege de stoelen niet voor een golf gekozen maar voor een A3. De golf had een topcomfortstoel voor alleen de bestuurder.. dus 2 verschillende stoelen voorin... .. best autistisch toch?
 
Bovenaan Onderaan