Tinten (achter)ramen

Ericw

Forumguru
Afgelopen vrijdag is m'n bestelde Suberb bij de dealer aangekomen en aangezien ik ervoor gekozen had om de ramen achteraf te laten tinten, heb ik nu de keuze tussen 2 tinten: 20 en 5%
Nu had ik in eerste instantie voor 5% gekozen, maar begin hier nu beetje aan te twijfelen aangezien me die wel erg donker lijkt.
Weet iemand zo hoeveel % het standaard privacy glas van Skoda is? Dan kan ik daar een vergelijk mee maken.
Mijn huidige auto had al privacy glas vanaf fabriek en die heb ik 1 tint donkerder laten maken, beetje ala Passat CC en die vind ik erg mooi.
Maar kan me haast niet voorstellen dat dit rond de 5% zou zitten, want door komt haast geen licht door heen lijkt me.
 

Ericw

Forumguru
Ik zie net dat hier al een draadje over is geweest.....
Als ik dat zo goed gelezen heb zou standaard getint glas op 35% (lichtdoorlatend) uitkomen, dan is 20% voor mij de beste optie. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Gebruik even de zoekfunctie op het forum aub, er is reeds genoeg over geschreven om iets terug te kunnen vinden. Uit m'n hoofd dacht ik dat Skoda standaard 35% getint glas heeft (65% lichtdoorlatend)

Edit: je hebt het zelf al gevonden :)
 

Ericw

Forumguru
@Corné de Kluijver : had het inderdaad al gevonden, maar nu breng jij me weer aan het twijfelen aangezien jij het over 35% getint hebt en dus 65% lichtdoorlatend. Terwijl ik uit dat draadje begreep dat het standaard 35% lichtdoorlatend is en dus 65% getint.
Wat is het nu? :pieker::pieker:
 

CDK

Forumguru
bij mijn weten hebben de "sunset" ramen van Skoda in NL een tint van slechts 35% Je ziet ook geen extreem verschil in kleur. In België kan je als ik me niet vergis 90% getint krijgen en dat is vrijwel zwart.
 

leon-cupra

Forumguru
Hoe zit het eigenlijk met de zichtbaarheid met folie van binnen uit? Mijn broer had vroeger folie op zijn wagen, in het donker zag je er niets door. Achterliggers zag je amper. Bij originele tinting zie je er perfect door.
 

CDK

Forumguru
@leon-cupra, dat gaat prima hoor. Op onze Fabia zit 80% getint op, van buiten naar binnen kijken is vrijwel onmogelijk, maar van binnen naar buiten, zelfs bij donker en slecht weer, gaat prima :jaja:
 

Superbst

Senior Member
Sunset is inderdaad een vrij lichte tint, maar afhankelijk van de koetswerk- en interieurkleur kan kan het effect groter/kleiner lijken: Sunset op een Moon White met zwart lederen intereur bvb. zal in perceptie donkerder lijken als Sunset op een donkerkleurige wagen met bleek interieur...

Heb er zelf ook nog even over getwijfeld, maar Sunset zat al "gratis" bij in het Style Comfort Pack en om dan nog eens apart/dubbel 285€ excl. BTW budget te spenderen aan de verduisterende folie "Midnight Light" (65%) of "Midnight Superdark" (95%)... Toch maar niet gedaan :nono:
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb bij mijn comi de Sunset gecombineerd met Sonniboys schermen. Samen met de donkere bekleding is de inkijk achterin zo goed als nihil.
En die schermpjes kunnen er eventueel ook weer makkelijk uit - met folie is dat een heel stuk lastiger...
 
Bovenaan Onderaan