tikken geluid bij bocht nemen naar links

ricoG

Nieuw lid
beste,,
ik hb sinds gistrn een raar geluid gemerkt,, als ik een bocht naar links neem ,,
ik moet wel zeggen dat ik dit wel al is hem meegemaakt mij men superb,, ik hb het laten reparen en het koste mij 400 euro,,
mijn vraag is nu of het zou kunne dat het door mijn velgen zij ? want ik hb gistrn namelijk nieuwe velgen gekocht,, 225 35 18 en de et waarde is 45,, de normale et waarde van een superb 1 is 37,, zou het hier aan kunne liggen of komt het mss door de homokineet :(

alvast bedankt :D
 

ricoG

Nieuw lid
ik denk het niet xs,, ik zal het is bekijken,, en moest het wel zo zijn moet ik dan spoorverbrdrs er tussen plaatsen ? weetje mss wat de maximale et waarde is van de superb 1 ?
 

ricoG

Nieuw lid
oke moest het zo zijn hoe kan ik het probleem verhelpen .? ik ga ook wel is zien alsk mijn originele velgen terug er op zet of het geluid er ng is ,, ik zou wel heel graag mijn nieuwe R32 vegen er op houden maar zonder dat iritante getik :D
 

Ronnie

Forumguru
Ik zou dergelijke zaken even checken voor ik dingen aanschaf.......
Spoorverbreders zijn uit den boze!!! (Tevens APK afkeur!)
Bijgaand een officieel Skoda document:
 

Bijlagen

  • SuperB 1 Vrijgegeven velg.doc
    110 KB · Weergaven: 12

ricoG

Nieuw lid
dus als ik het goed hb ,, kan ik mijn probleem niet opgelost wordn zonder mij velgen er aftemoeten laten ? :(
 

Ronnie

Forumguru
Je zou de oude voorwielen er even weer onder kunnen zetten en kijken of het geluid er nog steeds is........
 

darkprojectx

Forumguru
Spoorverbreders zijn uit den boze!!! (Tevens APK afkeur!)

sorry maar dat absoluut niet waar.
Spoorverbreders zijn totaal niet uit den boze, je wiellagers kunnen er wel eerder door slijten.
Maar dat is dan weer afhankelijk van de velg die je aan de ophanging monteerd.
Spoorverbreders zijn GEEN apk afkeur. Spoorverbreding is toegestaan, mits er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan. De totale spoorbreedte mag maximaal 2% groter zijn dan de maat die hiervoor is vermeld op kentekenbewijs of kentekenregister. Dit wordt tijdens de apk overigens niet gecontroleerd. Wel wordt gesteld dat de wielen/velgen deugdelijk moeten zijn bevestigd met alle daarvoor bestemde bevestigingsmiddelen. Dit geldt altijd, dus ook als er sprake is van spoorverbreding. Verder wordt er door een keurmeester gekeken of de wielen/banden goed zijn afgeschermd, niet meer dan 30mm buiten de wielafscherming uitsteken en niet aanlopen. Wordt hieraan voldaan dan is de aanwezigheid van spoorverbreding bij de apk geen reden tot afkeur.

@RicoG, heb je de auto na het plaatsen van de velgen ook laten uitlijnen? Dit kan je ook meer ruimte geven en de zaak beter laten lopen.
 

ricoG

Nieuw lid
dus ,, moest het nimeer tikken met mij originle velgen,, zou ik het getik mss kunne helpen door spoorvebredre's teplaatsn,, ma ik hb het alleen voor alsk naar links draai
 

Ronnie

Forumguru
O.K! Dank voor de uitleg! Vroeger was het absoluut niet toegestaan, ik kwam eens met een ingevoerde Alfa GTV 1965 bij de RDW(Almelo) voor de kentekenkeuring..... Ik hoefde niet eens verder op de put te rijden! Buiten de verbreders gedemonteerd en toen werd ie alsnog goedgekeurd.....
 

ricoG

Nieuw lid
nhee,, ng nii ,, maar ik denk zo stel die velgen zijn totaal niet geschikt,, wrm dan uitlijne :D ? maar ik hb op andre forums gelezen,, dat het probleem mss teverhelpen valt met spoorverbres,, want alsk mij niet vergis hoe groter de et ,, hoe dieper de velgn in de kast liggen ?
 

Rolle

Senior Member
Spoorverbreders zijn in België NIET toegelaten Hostnet: No1 in domeinnaam registreren en hosting

Hoeveel ruimte is er tussen de binnenkant van de velg en de remklauw? Toen ik vorig jaar nieuwe winterbanden kocht en liet balanceren op mijn voorwielen had ik bij het buitenrijden ook een tikkend geluid. Blijkbaar mag er sinds vorig jaar in België geen lood meer gebruikt worden om de wielen te balanceren waardoor ze andere gewichtjes (lees grotere en dikkere) moeten gebruiken. Wanneer deze dan aan de binnenkant in de LM velg gekleefd worden tikten deze bij het rijden tegen de remklauw aan. Om dit op te lossen zijn de gewichtjes dus langs de buitenzijde van de velg gekleefd waardoor je ze nu ziet zitten maar er is geen getik meer.
 

ricoG

Nieuw lid
ik hb is gemeten ,, van tegen mij remklauw tot de binnekant van de velg,, er zit ng 4 cm tussen,, das ng genoeg ruimte,, maar wat mij wel op viel is da dat de achterkant van de velg opvallend dicht tegen mij onderstel komt ,,
 
Bovenaan Onderaan