Thuiskomer / noodwiel 7 zitter achteraf inbouwen

hemi24

Forumguru
@Smeeuwis : niet zo flauw doen…!

Volgende pagina staat optie PJE, dat is het reservewiel voor de 7-zitter…

httpswww.skoda.nl-mediaskodabrochures-en-prijslijstenmodel-prijslijstensko1991-13-prijslijst-1...png

Laatst bewerkt:

Smeeuwis

Donateur
@hemi24 Was niet flauw bedoeld, ik vroeg me alleen maar af of de PHEV als 7-zitter leverbaar is of niet. Er waren wat wisselende signalen in dit topic.

Wij hebben de 7-zitter met het reservewiel. Dit omdat het bij het pak voor de elektrische stoelen vooraan zat. Ikzelf ben geen fan van het reservewiel en had het liever niet gehad. Net voor de extra bagageruimte. Je kan het wiel natuurlijk uithalen maar de subwoofer van canton zit wel in het binnenste van het wiel weggewerkt.

Maar de 7 zitter kan je dus niet als phev krijgen.

Mijger

Nieuw lid
Wij hebben die PHEV 5-zitter waar geen res.wiel meegeleverd kan worden. Echter, ik wil bij bandenpechzoveel mogelijk self-supporting blijven, in het bijzonder bij buitenlandse trips. Wij hebben bij aankoop van de auto een res.wiel (zgn.thuiskomer) bedongen, krikset en moersleutel was nog aanwezig van de vorige auto.(TRoc) Het wiel staat nu, we zijn met vakantie, in een hoes verpakt, achter de bestuurdersstoel. Als we terugkeren dan kan ie daar blijven staan of achterin liggend op de rubber/plastic kofferbakschaal. Krik en sleutel (blokje hout, handschoenen) passen makkelijk in de sparingen bij de kaadkabel etc.

Mijger

Nieuw lid
Bedankt voor de reminder! Ik was niet volledig: de TRoc had ook geen res.wiel noch een krikset. Deze los van elkaar aangeschaft waarbij de betreffende krik tot 1.500kg belast mag worden.

Tees

Donateur
Maar je krikt toch héél hooguit 1/3e van het gewicht op? Een Kodiaq PHEV is 1816 kg leeg, 2432 kg met maximale belading. Dus daar kom je niet zomaar in de buurt lijkt me. Je moet natuurlijk niet met 1 krik 3 wielen opkrikken ;)

andrehj

Forumguru
Maar je krikt toch héél hooguit 1/3e van het gewicht op? Een Kodiaq PHEV is 1816 kg leeg, 2432 kg met maximale belading. Dus daar kom je niet zomaar in de buurt lijkt me. Je moet natuurlijk niet met 1 krik 3 wielen opkrikken ;)
Nee. Een krik tilt bijna het halve wagengewicht. Zeker ook omdat je nog voor het achterwiel, of achter het voorwiel krikt.

Bovenaan Onderaan