The Only Way is Up

Rataplan

Forumguru
Een autootje erbij gekocht; voor in de buurt of als de ander met de Octavia weg is. Omdat een Citigo ons enige jaren geleden goed was bevallen en wij niet zo van de Aziatische automerken zijn, viel onze keus al snel op Citigo of Up. Qua budget ook naar een Polo 1.0 110pk gekeken; rationeel gezien duidelijk meer auto maar wij kiezen een auto ook met emotie...


Dus komt er nu een zwarte Up GTI naast de Octavia RS.
115pk, iets grotere remmen, iets lager en breder op de wielen, straffere onderstel en de gebruikelijke GTI goodies zoals de rode stripings en het bekende ruitjespatroon op de bekleding. Voorraad auto, dus over twee weken sturen!

81E71144-FB89-43CF-8637-2CD801E9D285.jpeg
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, leuk ding. Wij hebben er één van 60 pk en die rijdt ook al lekker, vind ik. Zo'n Up GTI lijkt me ook wel wat, zeker met een chippie
 

Rataplan

Forumguru
@Rosinfield Prima autootje. Doet wat het moet doen, tegen basic kosten en voorzieningen. Het is geen snelwegvreter, kan wel, maar is ‘ie niet voor bedoeld.

Destijds ook eens een ritje gemaakt in een PSA drieling, maar ik vond de VW drieling toen al “volwassener”. Ik weet niet hoe de verhoudingen nu liggen, maar dat interesseert mij niet. Ik vind twee VW’s naast elkaar ook mooier. ;)

@JeSko Dankje, hahahaha herkenbaar!
 

sitechris

Donateur
Leuk bakkie de Up. Ik zou wel een upgrade doen aan de dempers, zodat de auto iets strakker ligt. Nu heeft de auto net wat teveel rol en het is jammer dat het stuur alleen in hoogte verstelbaar is. Voor de rest heel erg leuk autootje.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Af en toe kom ik zelfs in de verleiding de Polo hierop in te ruilen. Maar denk dan toch weer count your blessings. Lijkt me qua rijplezier wel nog leuker dan de Polo GTI. Helemaal met een chip en andere veren en dempers
 

Rataplan

Forumguru
@RichTrip is het zeker en ik moet zeggen dat de rit naar huis helemaal niet tegenviel (stadsautootje en Autobahn). Ik kon goed meekomen op de snelweg tussen de "grotere jongens". Mijn vrouw voorop in de RS liep wel steeds meer op mij vooruit maar ze bleef wel in mijn blikveld. Ik zei gekscherend dat de volgende dan maar een RS6 moest worden...
Zonder dollen; we hebben echt veel lol in deze kart met dakkie.

@sitechris het is inderdaad jammer dat stuur niet naar je toe versteld kan worden en de stoelen geen echte sportstoelen zijn. Het blijft nog steeds een Up... De enige echte upgrade die de auto nodig heeft is inderdaad een goede set dempers, terwijl die al betere dempers en dikkere stabiel heeft dan een standaard Up. Extra vermogen is niet eens echt nodig en ding heeft nog 4,5jr fabrieksgarantie, dus ik denk nog ff na over stage 1.

@JeSko wij ook! Mijn vrouw pakt 'm nu sneller dan de Octavia om ff naar dorp te rijden.

@Rosinfield Dat snap ik, maar een Polo is wel echt meer auto. Dan zou ik eerder jullie gewone Up inruilen. Afhankelijk van gebruik en situatie, vind ik een Up niet echt een 'hoofd' auto, maar dat kan ik niet voor je invullen. ;)
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Rataplan Nee, dat vind ik eigenlijk ook. Gewone Up! inruilen voor een GTI zou ik wel willen, maar dan moet er aardig wat bij. En wederhelft wil geen handbak en is hier super tevreden mee. Bovendien zou het wat lastig worden met vakantie e.d. Polo zit al propvol met hondje en bagage.
 
Bovenaan Onderaan