Tha Bla stelt zich voor

Zo eens een update:

Deze week zijn we op vakantie in het hooggebergte.
Lekker het benzine verbruik waar ik zo trots op was vakkundig omzeep geholpen.

De duitse autobaan.

De vorige eigenaar @s-line heeft de superB al eens stiekem gekieteld.
Ik zeg gelukkig maar want anders had dit nog moeten gebeuren.

Resultaat is mooi op links blijven zitten cruize op 160-170 en soms als ik jeuk had in de rechter lekker doorblazen naar de 217 op gps, dik 220 op de teller.

Het reed belachelijk belabberd, had niet eens door dat we 160 aan het cruizen waren. Ik moest gewoon 220 rijden voor het gevoel van snelheid.
Wel daardoor stoppen voor een deftig tankbeurtje.
Resultaat 488 km met daarvoor benodigd 44liters een 1:11.
Daarna nog even sporten met een best langzame 3.35d van een germaanze meneer.
Nog onzuiniger, maar de superB heeft niet ondergedaan. Resultaat: onbekend. Wel 130km op kwart tank, normaal goed voor 160-170km. En blij met het verkeer wat deze meneer een beetje ophoude.

Het vrouwtje was blij dat onze afslag na zo'n 100km verscheen en het feest af was.

Maar goed het schoot wel goed op.
Tot mijn schrik zag ik geen olie verbruik :D na afgekoeld gepeilt te zijn.
Toch is de olie max 108 gr geweest, maar grotendeels 95-100.

Beters.

De afgelopen dagen heeft de superb verschillende kleine ritjes gehad en resulteerd dan ook waarschijnlijk niet in een dikke duim voor zuinigheid.
Wel voor een dikke duim op de parkeerplaatsen helaas niet van omstanders, maar goed niet iedereen kan smaak hebben.

Foto's.
Die zijn er nog niet :) te veel aan het genieten.

Waarschijnlijk morgen even een foto moment maar hang me er niet aan op.

Grts M

Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Lekker hoor @Tha Bla !!:thumbsup:
Maar ik herken het wel je moet wel echt hard rijden om een beetje snelheidsbeleving te krijgen. Het is inderdaad een heerlijke cruiser daar zijn ze ook op gebouwd en niet als racer. Bij jou Honda zal het veel meer beleving gegeven hebben als je 200+ reed.

Laatst bewerkt:
@s-line
Als we met de R gingen was 160 het punt van wakker worden.
Niet meer te stoppen maar je hoorde en voelde alles.
Doof aan het end, moppie met nog ergere doodsangsten.

Hoe is het trouwens met de peug?
Al geleverd het is eind feb.

Grts

s-line

Forumguru
Nee, hij komt in Maart pas!:nono: Die k.. lease bakken lijken allemaal voor te gaan, ik als particulier met apparte optie's is minder urgent denk ik. Liever eerst 4000 bouwen met allemaal het zelfde interieur en motor is makkelijker verdienen denk ik.
Ben nu met de 208 naar Oosterijk met 3 kinderen en een 1.2tje 3 cilinder van mijn vrouw. En wat denk, je we zijn er, en geen klacht gehoord over ruimte ofzo, dus zo zie je maar als je ruimte niet hebt mis je het ook niet en lekker zuinig gereden.
Maar 220 is toch niet de top of ging je niet harder op de winterbanden. Ja, kwa geluid is het voor je meisje een hele vooruitgang lekker stil, dat zei ze al bij de proefrit!;)

Ik denk dat ik 4500 toeren draaide.
Dus we hadden nog wat over, de winterbanden kunnen tot 210, maar ik denk dat er behoorlijk wat marge op de bandjes zit.

Maar ik zou ook niet weten of de volgende km's er makkelijk bij zouden komen. Boven de 200 gaat het versnellen wat langzamer. En het was wat drukkig.
Voor de reis zijn deze nog gecheckt en geen gekke dingen gezien, incl op druk zetten.

Maar miss hebben ze je niets gezegd omdat de vertraging al genoeg :mad: heeft opgeleverd, en ze een gezellige vakantie wilde hebben.
Het is wel belachelijk dat ze je laten w8en. Het grote geld he, maar zo'n auto als particulier is een grotere/duurdere uitgave dan een leasekar, athands het gevoel dan he. De wagen blijft even duur, maar wij waaderen het nog meer dan zo'n lease maatschappij.

En wie weet had het sneller gegaan als je ook een "ei" auto had besteld.
13 in een dozijn.

Nog even geduld.

Grts

Kleine update:

Terugweg is ook weer uitermate goed verlopen in de auto, buiten de auto was het minder.
De A3 was deels afgesloten, dus moesten we allemaal kleine binnendoor wegen af.

Dit schoot uiteraard niet op. Nog wat regen, sneeuw en mist meegemaakt.
Uiteraard was dit me eigen schuld ik wilde niet over de A61 terug, omdat ik daar gek werd van de snelheidsbeperkingen en steeds maar wisselende max snelheden.

Daarna de verloren tijd proberen goed te maken, maar hoe harder we gingen hoe harder de tank leeg raakte.
Ongehoord 100km gereden op een kwart tank. Dit betekend 1:8 :S wow heftig. En tijd verliezen door weer te tanken. Is dit een normaal verbruik bij de SuperB, de R was niet eens zo onzuinig.

Wel een nieuwe topsnelheid van 230 GPS, betekende ook 5300 toeren. We hadden nog wat over,
maar de benz meter heeft me rechtervoet geremd.

Hup de grens over bij Arnhem en cruisecontrol gebruiken om het verbruik maar weer een beetje te vergoelijken.
Auto weer op zijn rustplaats gezet na de reis en het beestje heeft weer goed zijn best gedaan.

Grts M

@Corné de Kluijver;
Maar daarin tegen heb je ook meer dan 2x de hp's ;)
Dan mag je ook 2x meer verbruiken. Laat ik het anders zeggen dan moet je ook wel
2x zo veel gebruiken aan sap. Anders heb je geen racecar. :cheer:

Maar ik vond het heftig, zoals al gezegd, niet viez :tongue: van snelheid maar de R deed dit zuiniger,
de hogere snelheden dan he. Standaard rijden niet.

Wat is het verbruik van een niet gekietelde (1.8t) SuperB met hoge snelheden?
Weet iemand dat?

grts. M

• Leuk
Waarderingen: CDK

Neptukker

Forumguru
Turbobenzinemotoren gaan altijd flink in de Bonnie st. Claire modus op hoge snelheden. Het Duitse Autobild heeft daar redelijk wat artikelen over volgeschreven. In het Duits samengevat: Turbo läuft, Turbo säuft!

CDK

Forumguru
en zo'n S2 is ook redelijk zwaar, dat telt ook mee natuurlijk. Ik haalde met m'n vorige S2 2.0 TDI 170pk ook maar nipt 1 op 11 gemiddeld over 60k km :bloos:

Hoop van de week weer eens te kunnen updaten :), zijn wel weer wat dingetjes te vertellen.
En uiteraard de rest van het forum weer eens te besnuffelen.

grts Marcel

Bovenaan Onderaan