Tha Bla
Lid
Zo eens een update:
Deze week zijn we op vakantie in het hooggebergte.
Lekker het benzine verbruik waar ik zo trots op was vakkundig omzeep geholpen.
De duitse autobaan.
De vorige eigenaar @s-line heeft de superB al eens stiekem gekieteld.
Ik zeg gelukkig maar want anders had dit nog moeten gebeuren.
Resultaat is mooi op links blijven zitten cruize op 160-170 en soms als ik jeuk had in de rechter lekker doorblazen naar de 217 op gps, dik 220 op de teller.
Het reed belachelijk belabberd, had niet eens door dat we 160 aan het cruizen waren. Ik moest gewoon 220 rijden voor het gevoel van snelheid.
Wel daardoor stoppen voor een deftig tankbeurtje.
Resultaat 488 km met daarvoor benodigd 44liters een 1:11.
Daarna nog even sporten met een best langzame 3.35d van een germaanze meneer.
Nog onzuiniger, maar de superB heeft niet ondergedaan. Resultaat: onbekend. Wel 130km op kwart tank, normaal goed voor 160-170km. En blij met het verkeer wat deze meneer een beetje ophoude.
Het vrouwtje was blij dat onze afslag na zo'n 100km verscheen en het feest af was.
Maar goed het schoot wel goed op.
Tot mijn schrik zag ik geen olie verbruik
na afgekoeld gepeilt te zijn.
Toch is de olie max 108 gr geweest, maar grotendeels 95-100.
Beters.
De afgelopen dagen heeft de superb verschillende kleine ritjes gehad en resulteerd dan ook waarschijnlijk niet in een dikke duim voor zuinigheid.
Wel voor een dikke duim op de parkeerplaatsen helaas niet van omstanders, maar goed niet iedereen kan smaak hebben.
Foto's.
Die zijn er nog niet
te veel aan het genieten.
Waarschijnlijk morgen even een foto moment maar hang me er niet aan op.
Grts M
Deze week zijn we op vakantie in het hooggebergte.
Lekker het benzine verbruik waar ik zo trots op was vakkundig omzeep geholpen.
De duitse autobaan.
De vorige eigenaar @s-line heeft de superB al eens stiekem gekieteld.
Ik zeg gelukkig maar want anders had dit nog moeten gebeuren.
Resultaat is mooi op links blijven zitten cruize op 160-170 en soms als ik jeuk had in de rechter lekker doorblazen naar de 217 op gps, dik 220 op de teller.
Het reed belachelijk belabberd, had niet eens door dat we 160 aan het cruizen waren. Ik moest gewoon 220 rijden voor het gevoel van snelheid.
Wel daardoor stoppen voor een deftig tankbeurtje.
Resultaat 488 km met daarvoor benodigd 44liters een 1:11.
Daarna nog even sporten met een best langzame 3.35d van een germaanze meneer.
Nog onzuiniger, maar de superB heeft niet ondergedaan. Resultaat: onbekend. Wel 130km op kwart tank, normaal goed voor 160-170km. En blij met het verkeer wat deze meneer een beetje ophoude.
Het vrouwtje was blij dat onze afslag na zo'n 100km verscheen en het feest af was.
Maar goed het schoot wel goed op.
Tot mijn schrik zag ik geen olie verbruik

Toch is de olie max 108 gr geweest, maar grotendeels 95-100.
Beters.
De afgelopen dagen heeft de superb verschillende kleine ritjes gehad en resulteerd dan ook waarschijnlijk niet in een dikke duim voor zuinigheid.
Wel voor een dikke duim op de parkeerplaatsen helaas niet van omstanders, maar goed niet iedereen kan smaak hebben.
Foto's.
Die zijn er nog niet

Waarschijnlijk morgen even een foto moment maar hang me er niet aan op.
Grts M
Laatst bewerkt: