Beste om je DSG7 koppeling te testen is door even de 4e versnelling te selecteren (4e versnelling is de 2e koppeling). Druk de pook handmatig naar rechts) en dan vanaf 1700rpm vol te accelereren (let op niet door de kickdown trappen).
Let goed op je toerenteller, zie je die ineens omhoog schieten, en dan weer terug zakken, dan weet je voldoende.
Overigens had ik afgelopen week toevallig eenzelfde geval met een superb 1.8 TFSI met 115k km, deze koppeling ging er dwars doorheen met deze test (en niet 1 maal maar bleef jo-jo-en).
Deze eigenaar kwam voor een motor+dsg7 tuning bij ons, maar kon dus zodoende niet doorgaan, moest eerst terug naar de dealer, om onder das-welt garantie, de koppeling laten vervangen. Daarna komt hij meteen terug om de dsg tuning+motortuning uitvoeren en zorgen dat hij niet zo achterlijk snel van 1 naar 2 gaat schakelen (daarmee sloop je je 2e koppeling in fileverkeer).
1e koppeling was nog als nieuw van deze auto.