Tesla ervaringen

Rosinfield

† In Memoriam
Helaas, dergelijke tabellen zijn nogal betekenisloos, omdat geen rekening is gehouden met cruciale variabelen zoals het aantal failures als proportie van het totaal verkochte aantal exemplaren. Verder is niet gecontroleerd voor (zelf) selectie van respondenten. Ik weet dat veel geloof wordt gehecht aan wat de media zoals communiceren, maar daar valt helaas heel vaak heel veel op af te dingen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het is een enquête uit 2018. In de tekst staat onder andere:

"De Model S kwam als slechtste uit de bus door zijn gemiddelde kosten van 1.500 pond per reparatie en het feit dat de auto veelal een week buiten gebruik gehouden moest worden"

Dus hoe hebben ze 'betrouwbaarheid' gedefinieerd?
Ja, dat bedoel ik. Ook dat speelt natuurlijk een rol. Definiering van je afhankelijke variabele. Als die niet heel duidelijk en scherp afgebakend is en er van alles zoals ook dit soort zaken onder wordt begrepen, is zo'n onderzoek bij voorbaat zinloos.
 

JeSko

Forumguru
Veel tegenstrijdige artikels te lezen, ook als je sorteert op enkel de periode van het laatste jaar, het ene onderzoek stelt dat ze enorm verbeterd zijn, een ander stelt dat Tesla nog steeds onderaan bungelt in betrouwbaarheid en onkosten.
 

EdK

Forumguru
Ach het is allemaal nieuwe techniek, maar kijk nu eens bij VW met hun full electric wat ze nu al aan problemen hebben.
Wacht maar tot die op de markt komt en het aantal is verkocht wat tesla nu heeft verkocht !
Ook dan gaan we veel van dit soort berichten lezen hier over de full electric VW wagen (s) ....
En het merendeel van alle problemen komen niet voort uit de hardware maar meer uit de software.
En de mechanisch opgeleide monteurs in de garage's moeten nu leren omgaan met software.... welllll hou je hart maar vast vast... dit kan nog erg leuk gaan worden..
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Zo nieuw is het allemaal niet, Tesla is al van 2003 bezig met auto's, en de Schot Robert Anderson bouwde de eerste rijdende elektrische auto al in 1832.
 

EdK

Forumguru
Zo nieuw is het allemaal niet, Tesla is al van 2003 bezig met auto's
Dat zeg ik de hardware is het probleem niet echt, de elektromotors zijn wat moderner en efficienter geworden dat is zelfde voor accu's en verdere hardware.
Alleen de electronica die men er inbouwt word allemaal met software aangestuurd en gemeten met sensoren etc, en die eentje en nulletjes daar worden de meeste fouten in gemaakt met vele problemen.

Kijk nu maar met de huidige brandstofmotoren , de motoren op zich zijn het probleem vaak niet maar de elektronica en de software veroorzaken vele problemen !
En als je dan monteurs hebt lopen die totaal niets weten of hebben met software en stroom, tsja dan krijg je uiteindelijk ontevreden klanten
 

Desperado

Forumguru
Pas op, dit is zeker geen vrijbrief voor iedereen om overal maar :ot: te gaan! ;)
Verdorie....weer pech.

Maar als zo'n Tessla zo slecht is en zoveel kost aan onderhoud dan gaan de leasemaatschappijen toch op een gegeven moment ook wel steigeren?
Ik neem tenminste aan dat minstens 99% van die dingen lease is.
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Bij Tesla was het net wel die hardware en de software, Tesla's werden afgeleverd met lakproblemen, zetels die snel scheurden, portieren die niet goed aansloten etc etc. Nu zou het volgens sommigen recente bronnen beter zijn, anderen beweren dan weer dat ze nog steeds onbetrouwbaar zijn.
 

VAG-man

Forumguru
Heb ook diverse keren gelezen dat er zelfs water in de kofferbak kwam door niet goed sluitende rubbers. Weet niet meer welk model het betrof.
 

Jooo...

Forumguru
Mij gaat het er om dat ik naar mijn auto wil stappen en er 99% zeker van wil zijn dat hij me niet in de steek laat (1% failure kan altijd ;)) en in het geval van @Mugjuh zou ik niet graag in zijn schoenen staan. Telkens de onzekerheid om het contact aan te leggen en te hopen dat hij deze keer start zou voor mij de grootste ergernis zijn die ik in een auto zou hebben.

Dit los van het feit dat het een tesla of God weet welk merk of type motor het maar kan zijn. Er rijden waarschijnlijk wel duizenden Tesla’s rond zonder problemen. Dus om nu zomaar te zeggen dat het brol is... de technologie en techniek van tesla is heel goed maar elektronica kan nou eenmaal een groot probleem zijn.

Er staan dagelijks wagens aan de kant met elektronica problemen maar daar kraait geen haan naar, enkel bij tesla komt dit in de media terecht. Hoge bomen vangen veel wind, en Elon Musk is nou eenaal een hoge boom.
 

Captain Hook

Forumguru
@VAG-man Water in de auto door niet goed sluitende rubbers?
Goh, ff denken, welke Skoda's hadden daar ook weer last van... :pieker:

@Jooo... 1% failure? Nou liever niet zeg!
Als ik de auto elke dag gebruik, dat zou betekenen dat ik bijna 4 dagen per jaar stilsta door een 'failure'. Nou, da's wel een heel beroerde auto... ;)
 

MarcoO2

Forumguru
Veel tegenstrijdige artikels te lezen, ook als je sorteert op enkel de periode van het laatste jaar, het ene onderzoek stelt dat ze enorm verbeterd zijn, een ander stelt dat Tesla nog steeds onderaan bungelt in betrouwbaarheid en onkosten.
Dat komt omdat veel van die artikelen ook gewoon niet van feiten, maar van gevoelens en "hear say" uitgaan. Er zijn geen afgebakende definities, iedere feitelijke onderbouwing ontbreekt. Ja, er is genoeg ellende met Tesla's. Maar met welk merk niet?

Soms kan ik me ook niet aan de indruk onttrekken dat er in al die onbetrouwbaarheidsverjaardagprietpraat een hoop bewuste of onbewuste jaloezie verborgen zit...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MarcoO2

Forumguru
@Jooo... 1% failure? Nou liever niet zeg!
Als ik de auto elke dag gebruik, dat zou betekenen dat ik bijna 4 dagen per jaar stilsta door een 'failure'. Nou, da's wel een heel beroerde auto... ;)
Nou, inderdaad! Ik heb nu in een jaar of 12 m'n vierde leaseauto (2x Octavia, 1x Leon en 1x Golf), en heb in al die jaren slechts één keer stil gestaan door een spontane failure (een versprongen ketting met als gevolg een in de soep gedraaide 1.8TSI). En dat terwijl ik mijn auto's redelijk "mishandel": 50-100 keer per dag starten/stoppen, 80% woonwijk met alle drempels en stoepranden vandien, noem maar op). Ik kom dus bij lange na niet aan die 1% - gelukkig niet ;)
 

JeSko

Forumguru
@MarcoO2

Dat kan, is ook begrijpelijk, de gewone mens ziet al die patsers rijden met hun dikke Tesla'S die ze dan nog eens met massa's belastingsvoordeel rijden, hun eigen diesels worden intussen genadeloos geweerd en afgestraft, en een ev is gewoon onbetaalbaar voor de gewone man tenzij je een koekendoos neemt die begint bij 25.000 euro. Je zou voor minder zuur worden. Ik heb zeker niks tegen Tesla's, ik zou ook wel met dat comfort en gemak willen rijden, maar zoals altijd is er een bepaalde groep die zulke auto's mag en kan gebruiken met heel veel financiële voordelen, terwijl we allen aan de ev's moeten maar een normaal formaat ev onbetaalbaar is voor de sukkel die nu word genaaid met zijn diesel.
 

Marcooctavia

Forumguru
@Peter-036
Ik heb mijn octavia omgeruild voor een MG EV en de kleur bijna het zelfde gehouden.
Ik heb dan wel de duurste uitvoering van jawel 32K en deze Chinees heeft me laten verrassen.
Heerlijk open dak er in en leer met stoelverwarming.
En heel veel geleend van de vw groep.(dak,stuur,luchtroosters)
Maar ja deze chinees maakt autos voor vw.
De volle 5 sterren veiligheid gehaald en rijd fijn.
Oke de 250KM op en lading (winter wat minder zomer wat meer) is misschien niet zoveel maar daar kom je prima mee het land door.
Hij is niet zo strak gestroomlijnd om zuinig met je lucht weerstand om te gaan, maar dat maakt het ook juist een leuke auto.
EV rijden is een andere manier van denken en rijden en daar moet je aan wennen.
En voor de mensen die alles zien ja de chinees heeft de velgen ontworpen met de Hollandse windmolens in zijn gedachte.
Ze mogen wel wat groter maar ja wensen en opmerkingen heb je op elke auto.

Marco.
kleiner MG.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan