Tesla ervaringen

EdK

Forumguru
Al eens in een busje gereden ?
Vloegel was rechts in de zijdeur een raam.
Om wat voor reden is dat heden ten dagen niet meer en hierdoor is er zo'n dode hoek die je je niet kunt voorstellen.
Dan heb je soms bij bepaalde uitvoeringen ook geen achter ramen, ivm diefstal etc
Maw je moet op de linker en rechterspiegel en als je geluk hebt met achteruitrij sensoren de verrichtingen uitvoeren.
En kan je uit ervaring vertellen dat dit soms echt ruk is ! En vaak blij als er een collega meerijd.

Wil niet zeggen dat dit de reden zijn van jou schade's , maar velen realiseren zich niet wat je zicht is naar achter met bijzondere verrichtingen.
 

philippe bakker

Forumguru
Maar de range hè…. Vorige week gingen we naar de kasseien etappe gaan zien juist voorbij Lille. 115 km voor mij rijden. Toen we terug naar onze auto stapten was er een Nederlander met een tesla x die ook door reed. We zijn hem tegen gekomen in lokeren aan het Biznis hotel om zijn auto op te laden omdat hij niet thuis geraakte. ( en hij sprak geen Fries) ik had 250 km afgelegd en 3 lit diesel verbruikt ….
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Allereerst weet je waarschijnlijk niet of hij 'vol' van huis gegaan was, en er wonen ook in Friesland (en de rest van noord Nederland) mensen die Nederlands spreken :D.
250 km op 3 liter diesel..............1 liter op 80 km?? Dan zou ik voorlopig nog niet naar elektisch gaan kijken :)
3l/100km (nog heel mooi zuinig!) neem ik aan, dus 7,5 liter verbruikt. Die Tesla zal ongeveer 20kWh/100km verbruiken.
Ik weet de diesel- of stroomprijzen in Belgie niet, maar ik denk dat de Tesla in Euro/km goedkoper reed...........;)
 

philippe bakker

Forumguru
ik rijd hybride. mijn gemiddelde verbruik de laatste 15.000 km is 1.7 lit per 100 km. de verre vakantie tripjes inbegrepen. als ik op eco rijd laadt hij zichzelf bij waar hij kan tijdens het rijden. en als ik in sport rijd kom ik aan 4 lit. doe ik eens echt zot dan 6 lit
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
@philippe bakker Heel netjes, gemiddeld 1 liter op iets minder dan 60 km!:thumbsup:
Voor de aardigheid, 1 liter diesel is in Nederland 2,24 euro (bron ANWB) dus 2,24/60=3,7 cent/km.:bloemen:
Nu stroom: 1kWh is 0,36 euro (bron Slimster website) 12x0,36= 4,32 euro dus 4,32/60=7,2 cent/km.
Uitgaande van dat 20kWh/100 verbruik voor die Tesla.
Jij wint overtuigend:yeah:!
 
Bovenaan Onderaan