Terugroepactie schuifdak (Karoq)

s-line

Forumguru
Panoramadaken gaan uiteindelijk (bijna) altijd voor lekkage zorgen. Wij hebben er ook al zoveel vervangen..
Laats nog een superb 2 facelift. Die hele auto moet uit elkaar en wat was dat ding nat zeg toen hij bij ons binnen kwam.
En dat ruimtelijke gevoel is nog lekkerder in een echte cabrio, en niet met zo een gat in je dak...;)
 

s-line

Forumguru
Nee joh dan moet je weer zo een warm pak aan en zo een stomme helm op. En als het bloedheet is vind ik dat helemaal niets!:D
 

octapet

Nieuw lid
Ik dacht altijd dat het meer zou verbruiken, maar onlangs reed ik over 100km, met een snelheid van ca 100, gemiddeld 1 op 20 volgens de boordcomputer .... rara
Dat scheelt inderdaad liters, Hemi24, als je helemaal naar Spanje zou kunnen en je niet bij België wordt teruggestuurd
 

hemi24

Forumguru
Één ritje en dan nog volgens de boordcomputer...
De wind stond zeker even gunstig, of het verkeer zat mee...

:koffie:
 

Captain Hook

Forumguru
Er wordt 'parafan' bedoeld...
of 'paravan' wordt ook wel gebruikt. ;)

Dat stukkie plastic onderaan de ruit, soortement van watergeleidingsstrip, vaak tussen ruit en rubber afdichting in.
Bij de meeste auto's zitten er afvoergaatjes in, en als die verstopt zijn, gaat het water de verkeerde kant op.
Maar het is idd een beetje raar woord. :pieker:
De spelling is blijkbaar ongedefinieerd. En de concrete betekenis niet echt vastgelegd.
 
Laatst bewerkt:

De Stip

Forumguru
De afwatering geschiedt door 4 van die neopreen slangetjes. Bij mijn vorige auto, een Octavia uit 2011, hadden we tot vele tevredenheid een open dak. Toen de auto echter op beurt ging, hebben ze die slangetjes met het verkeerde gereedschap schoongemaakt. Met als gevolg een giga lekkage in de auto. Het is uiteindelijk weer netjes opgelost en heeft me niet "angstig" gemaakt om er bij de huidige Karoq een Panoramadak in te bestellen.
 
Bovenaan Onderaan